BurnitPyromaniacs video's & sfeer topic!

Oud Vuurwerk stoken!

Als kleine jongen keek ik al snel mee met mijn vader die door de vuurwerkfolders bladerde. Zoveel moois dat er in stond, ik wou het allemaal hebben. In elke folder stond altijd wel een product die eruit sprong. Zo herriner ik me onder andere de BKV - Final Balls, Wolff - TNT Afterschock, BKV - Ferro vuurpijlen etc etc. En zo had je ook de BKV - Quattro vuurpijlen. Toen het afhaal moment daar was, de bestelling bij elkaar werd gezocht, wou mijn vader altijd wat groots bijkopen. Mijn vader wou 1x per jaar nog eens de 'grote man' uithangen, en daarom moest er altijd een groot stuk vuurwerk bij in de collectie. Echter vielen deze producten vaak tegen! Ook dat herriner ik me nog goed.

Nu 18 jaar later, inmiddels verboden, heb ik ze zelf afgestoken. Ik weet niet waar ze naartoe moesten gaan, maar wat gaan die ongekend hoog zeg!
20210204_193344.jpg

Red Lantern - Bo-Peep Ladycrackers

Even terug in de tijd. 31 jaar terug om precies te zijn. Heerlijk ouderwets stoken. Wat een geur en rook kwam er vanaf!

Nostalgie...

Afgelopen oudjaar mocht ik een stukje nostalgie herbeleven met wat stookkameraden. Het betrof een Bonbridge 100.000 klapper, uit de Alpeco tijd. Naar zeggen scheen hij 18 jaar oud te zijn, 2004.

20220522_192305.jpg

Ik was van mening, dat we er pas maximaal van zou genieten als we hem op zouden hangen. Zo gezegd zo gedaan, een tube-lock steigerpijp in de grond gezet met snelbeton, daarop 6 delen van 1 meter, met aan het bovenste deel een oog gelast.

20221226_081003.jpg

Dit werkte top, een waslijn erdoor en we konden de mat hijsen. Wat een mooi effect gaf dit, en dan die eindbom. Wat een geweld. Kortom, wat mis ik deze matten in de vorm zoals deze!

1672838849116.jpg

Blijft een mooi zich de volgende ochtend:
20230101_105544.jpg

De wikkel en labels had ik voorzichtig verwijderd, heb er gelukkig nog een mooi souvenir aan overgehouden!

1672054143386.jpg

Vorig jaar een setje van rond de millennium afgestoken, dit setje kreeg je als gratis vuurwerk bij BKV winkels.

En enkele weken terug nog eens kunnen genieten van een Draakbox 36. Prachtig.

Gezien er dit jaar een hoop 1,2" Insane Crown Bombers uitgeleverd gaan worden.. hier de Kingstown. Prima gave bak, grote crowns, heldere kleuren, harde burst.

Back
Bovenaan