Burger dupe van stunten met kindervuurwerk

Ik vind knalerwten en sterretjes kindervuurwerk. Dat knetterspul doet niet onder voor een nederlands knalmatje. De fonteinen kon je vroeger alleen tijdens oud en nieuw kopen en bestellen. Vroeger had dit spul niet verkocht kunnen worden het hele jaar door. Daar ben ik vrij zeker van. Dus wat dat betreft begint de tolerantie toe te nemen.

Dus wat dat betreft begint de tolerantie toe te nemen.
Ik hoop het, maar ik ben bang van niet. Is die toevoeging van een aantal producten aan Cat. 1 niet onder druk van de rest van Europa gebeurd? Vroeger waren die bb guns die 1:1 lijken op echte vuurwapens ook verboden en toen voerde de politie een heksenjacht daarop, mensen kregen zelfs een aanteking op hun strafblad voor verboden wapenbezit als ze gepakt werden. En recentelijk zijn deze bb guns ineens legaal geworden in Nederland, ook onder druk van de rest van EU.

Denk dat dat er inderdaad wel mee te maken heeft. Maar nogmaals als alleenstaand land had dit vroeger in Nederland echt niet gekund denk ik.

erg overdreven artikel zeg .
ik snap niet wat je mankeert als je al last hebt van knetterballetjes bloemetjes sterretjes
of kleine fonteintjes .

waar Nederland last van heeft is dat we elkaar veel te dicht op elkaars lip zitten
en overal op willen letten .
chill out relax nou toch eens een keertje dan zul je zien dat het toch best wel mee valt .

Als je het wél sneu had gevonden, is het mij ook goed. Ik weet gewoon dat ik voor meer dan €30 voor een 500-grammer wordt getild. Daarom doe ik dat uit principe niet.

Puur uit interesse: dus een 500-grammer van €31 - €35 waar wellicht veel vollere effecten van afkomen (bijvoorbeeld 19 schoten met 25 gram per tube) is voor jou "out of the question" omdat het dan naar jou idee evident is dat je dan wordt 'getild'?

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan