Burgemeesters: ban op vuurwerk

Wat ik steeds meer het idee krijg is dat de nederlandse tradities op een of andere manier "moeten" verdwijnen ofzo.

Ik snap nog steeds niet dat een danceparade afgeschaft moet worden en dat het zomercarnaval dan wel door mag gaan. Ieder jaar zijn er meerdere steekpartijen en gewonden bij dit evenement.

Nog even en nederland is nederland niet meer.

Aan het laatste wordt door de partij van de arbeid al hard gewerkt ja.
En het dan heel raar vinden dat kiezers massaal weglopen bij die partij.

Aboutaleb zegt zich zorgen te maken over de zware ontploffingen rond de jaarwisseling en de vernielingen die daarmee gepaard gaan. “Bij mij thuis stonden de ruiten te trillen”, zei de burgervader gistermiddag. Het gaat om erg zwaar vuurwerk, stelt hij. Dit wordt soms doelbewust richting mensen gegooid, “met alle gevolgen, zoals gehoorschade, van dien”. Daarbij gaat het niet alleen om de illegale knallers die worden afgestoken. Ook legaal vuurwerk veroorzaakt regelmatig schade aan bijvoorbeeld brievenbussen en verkeersborden.

Knap van Aboutaleb, als er uit de rest van die wijk berichten komen dat het relatief rustig was. Die man leeft daadwerkelijk in een andere wereld.

Hoe moet hij dit van die ruiten overigens geconstateerd hebben? Hij stond voor zijn goede imago toch oliebollen uit te delen bij de Maas?

Leugens, leugens en nog eens leugens komen van deze man af.

Met een astronaut een prullenbak opblazen??? Misschien vergelijkbaar een olifant doodgooien met watjes en daarna begraven met een theelepeltje. Ik las op FPM dat het tijd wordt voor een belangen vereniging van vuurwerkliefhebbers. Eerst maar eens de idiote verslaggeving aanpakken. Mortiergranaten.... Nog even en dan denken ze dat we echte atoombommen hebben.

Misschien moeten ze eens een keer een begrotingsvergelijking openbaar maken: Met vuurwerkverkoop en zonder vuurwerkverkoop. Natuurlijk minus alle gemiddelde bijkomende schades.

Ik denk dat ze zich dan wel even koest houden, helemaal in deze ''crisistijden''.

Vuurwerk is een makkelijk verdiende mega-inkomst voor de overheid.

neem een gemiddelde verkoop van 60 miljoen euro... daarvan verdwijnt er 19% (btw) van in de schatkist dus dat levert een slordige 13 miljoen euro op voor de nederlandse staat. (Tel daarbij nog even de accijns van benzine, sigaretten en alcohol bij op waar in de laatste paar dagen van het jaar ook nog even flink aan word verdient) Nu worden natuurlijk niet alle schades door de overheid betaald. Maar de overheid verdient in ieder geval meer dan genoeg aan oud en nieuw.

Met een astronaut een prullenbak opblazen??? Misschien vergelijkbaar een olifant doodgooien met watjes en daarna begraven met een theelepeltje. Ik las op FPM dat het tijd wordt voor een belangen vereniging van vuurwerkliefhebbers. Eerst maar eens de idiote verslaggeving aanpakken. Mortiergranaten.... Nog even en dan denken ze dat we echte atoombommen hebben.

geweldig die droogheid van jouw xD
maar je hebt idd wel een punt;)

ik snap er geen bal van wat er in die grote steden gebeurt .
hier in de straat word ook vuurwerk afgestoken met zware knallen en er gebeurt geen rottigheid .
rara hoe kan dat :bonk:
oke er trekken hier ook wel jongeren rond die rare dingen doen met vuurwerk
maar alles blijft wel heel .
het is ieder jaar weer het zelfde gezeik . :angry:

ik snap er geen bal van wat er in die grote steden gebeurt .
hier in de straat word ook vuurwerk afgestoken met zware knallen en er gebeurt geen rottigheid .
rara hoe kan dat :bonk:
oke er trekken hier ook wel jongeren rond die rare dingen doen met vuurwerk
maar alles blijft wel heel .
het is ieder jaar weer het zelfde gezeik . :angry:

ja hier een straat verder op ging het ook mis.
Auto in brand in woonwijk Angelslo

In het begin van de oudejaarsavond werd in Emmen de komst van de politie verzocht in de woonwijk Angelslo in verband met overlast van een groep jongeren.

Ter plaatse troffen twee politiecollega’s een groep van ongeveer 60 jongeren aan. Zittend in een dienstauto werd er vanuit de groep een aantal keren met een vuurwerkpistool in de richting van de politieauto geschoten.

Toen meerdere agenten ter plaatse kwamen verdwenen de meeste jongeren en heeft de politie de overgebleven jeugd toegesproken.

Later in de avond werd het wederom in de wijk Angelslo, bij een flat aan de Weytackers, erg onrustig.

Bewoners riepen de hulp van de politie in waarna de jeugd de benen nam. Vanwege de aanhoudende overlast is omstreeks 03.00 uur door de politie met behulp van de wapenstok de groep van ongeveer twintig jongeren uit elkaar gedreven. Hierna bleef het rustig.

geweldig die droogheid van jouw xD
maar je hebt idd wel een punt;)

Het is eerder cynisme. Tuurlijk wordt er gesloopt met zwaar vuurwerk als de C6 waardoor onze hobby in een kwaad daglicht komt te staan. Maar het legale knal en siervuurwerk is echt niet zo krachtig dat er dingen mee worden gesloopt.

Misschien moet meneer Aboutaleb eerst zijn huiswerk eens doen.
Een verkeersbord opblazen met legaal vuurwerk.
Dat vind ik nu al de gel*l in ruimte afspraak van 2012.

Dus Aboutaleb ga eerst eens je huiswerk doen en laat je informeren, door echte deskundigen.
En kom dan eens met een beter verhaal.
Dat de/een burger('s) dat tegen je moet zeggen zeg!:mad:

Het is eerder cynisme. Tuurlijk wordt er gesloopt met zwaar vuurwerk als de C6 waardoor onze hobby in een kwaad daglicht komt te staan. Maar het legale knal en siervuurwerk is echt niet zo krachtig dat er dingen mee worden gesloopt.

nou ik denk niet dat ik veel moeite hoef te doen om met legaal vuurwerk een verkeers bord of een bus hokje te slopen hoor.
maar goed ontopic.

Wat me meer zorgen maakt en daar kan ik veel meer inkomen zijn de rand zaken die (vuurwerk) en oud en nieuw met zich mee trekt/brengt. Dat wil zeggen drankmisbruik enz. ik heb met oud en nieuw ook gezien dat iemand met thunderkings ging gooien!!! stom dronken.
Ik vindt dat we dan onze verandwoording moeten nemen, op zouten met die vent.....ook al is die normaal zo lief!!! Nou die ging ook echt weg, heb hem even uitgekavert met mijn kids erbij.was een persoon van de groep van ons waar mee we feest hadden.
(voorbeeld hoop ik voor mijn kids doet goed volgen)
Ik denk dat liefhebbers dit ook veel meer moeten doen. spreek ze maar aan.
Gr Wim

klopt Wim helaas maken die mensen het kapot voor ons.
ik lees in de media ook heel veel over drankmisbruik en helaas krijgt het vuurwerk dan weer een slechte naam.
hier in de buurt was het gelukkig erg gezellig met heel veel vuurwerk en leuke buren en zo moet het ook.

Met nederlandse knalvuurwerk verkeersborden en prullenbakken opblazen?????
Dit is met stipt de meest kansloze en belachelijke uitspraak die ik ooit gehoord heb.

Dat aboutaleb lekker zijn koffers pakt en per berggeit naar marokko oprot.
Ga daar maar lopen klagen, ownee dat mag niet want dan word je per direct gestenigd.

Belachelijk dat zo iemand zich burgemeester mag noemen.

Legaal zwaar knalvuurwerk bestaat simpelweg niet. En daar komt hij vanzelf wel achter als hij eens met experts gaat praten i.p.v. z'n burgemeester buttbuddies. Als je wil dat mensen geen illegaal vuurwerk kopen, dan moet je VOORAL legaal vuurwerk gaan verbieden. Dat werkt, Appie! :bonk:

Ban op storm op komst

Ban op storm op komst

In Rotterdam ondervindt men ook hinder van de storm. Zo zijn de Rotterdamse markten in Delfshaven, Hoogvliet en IJsselmonde vandaag afgelast. Dat heeft Stadstoezicht bekendgemaakt.
'Het is een te groot risico voor bezoekers en marktkooplieden om de markten in deze weersomstandigheden wel door te laten gaan', aldus een woordvoerder van Stadstoezicht.

Op het Visserijplein in Delfshaven waren de kramen gisteren al opgesteld. 'Vanochtend vlogen de planken daar door de lucht. De kooplieden die met hun waren aankwamen, besloten door de weersomstandigheden huiswaarts te keren.'

Haven
Bedrijven in de Rotterdamse haven hebben vandaag ook last van het weer. Vooral de containerterminals moeten hun werkzaamheden geregeld staken. Dat zegt een woordvoerder van Havenbedrijf Rotterdam.

Volgens de woordvoerder kunnen elf schepen de haven niet binnenvaren omdat de loodsdiensten vanwege het onstuimige water zijn gestaakt. Twee schepen liggen om dezelfde reden te wachten om naar buiten te gaan. De woordvoerder verwacht dat de problemen nog wel een etmaal zullen aanhouden. Hij benadrukt dat er weinig schade is aan schepen als gevolg van de storm.

Geen problemen Airport
De vliegtuigen op Rotterdam The Hague Airport ondervinden vooralsnog geen hinder van het weer. Alle vliegtuigen zijn vanochtend op tijd vertrokken, verklaart een woordvoerster.

De woordvoerster verwacht in de loop van de dag mogelijk wat problemen met vertrekkende- en aankomende vliegtuigen, maar dat is afhankelijk van de weersontwikkelingen.

bron

Volgens de burgemeesters is er een ban op een storm op komst. Tot op heden heeft alleen de heer Arno Bonte van Groen Links bezwaar gemaakt tegen een verbod op het natuurgeweld. Volgens de heer Bonte wordt de verwoestende storm gedemoniseerd door rechtse populisten.

:p

Back
Bovenaan