Burgemeesters: ban op vuurwerk

Cornel

VWC lid
Burgemeesters: ban op vuurwerk
Het kabinet moet zich gaan inzetten voor een gedeeltelijk vuurwerkverbod, vindt burgemeester Aboutaleb.

Het kabinet moet niet alleen hard optreden tegen mensen die illegaal vuurwerk kopen en afsteken, maar ook een eind maken aan het legale zware knalvuurwerk. Dat vindt althans de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb. Hij wil binnenkort met de burgemeesters van de andere drie grote steden in gesprek om met elkaar een vuist te maken naar de politiek. De gemeente Amsterdam staat open voor een gesprek, zegt een woordvoerder van burgemeester Eberhard van der Laan. “We praten al lange tijd met elkaar over de organisatie van grote evenementen. Ook bij de jaarwisseling moeten we ons bewust zijn van onze verantwoordelijkheden.” Of Amsterdam zich achter het plan van Aboutaleb schaart, kan hij nog niet zeggen. “We moeten dan eerst even de kaarten en cijfers afwachten.” Dat geldt ook voor Utrecht, zegt woordvoerder Maud Bredero. “Wij staan uiteraard open voor een gesprek met de heer Aboutaleb, maar ik kan nog niet zeggen of wij hem zullen steunen. Dat is voor de muziek uit lopen.” De gemeente Den Haag kon gisteren aan het begin van de avond nog geen reactie geven.

Aboutaleb zegt zich zorgen te maken over de zware ontploffingen rond de jaarwisseling en de vernielingen die daarmee gepaard gaan. “Bij mij thuis stonden de ruiten te trillen”, zei de burgervader gistermiddag. Het gaat om erg zwaar vuurwerk, stelt hij. Dit wordt soms doelbewust richting mensen gegooid, “met alle gevolgen, zoals gehoorschade, van dien”. Daarbij gaat het niet alleen om de illegale knallers die worden afgestoken. Ook legaal vuurwerk veroorzaakt regelmatig schade aan bijvoorbeeld brievenbussen en verkeersborden.

Met name het illegaal vuurwerk lijkt een toenemend probleem in Nederland. Alleen al in de regio Rotterdam werd ruim vijfduizend kilo in beslag genomen. Diverse mensen zijn gewond geraakt als gevolg van zware ontploffingen van onder meer vlinder- en nitraatbommen, alsmede mortiergranaten. In de regio Rotterdam Rijnmond werd alleen al vijfduizend kilo illegaal zwaar vuurwerk aangetroffen. Landelijk ging het om zeker tachtigduizend kilo, waarvan een deel afkomstig is uit China. Aboutaleb hoopt daarom dat Nederland de vuurwerkkwestie op Europees niveau gaat aankaarten. “Want wij zijn niet het enige land dat last heeft van dit zware vuurwerk.” Wanneer de G4 over de kwestie zal spreken, was gisteravond nog onduidelijk.

http://www.metronieuws.nl/nieuws/burgemeesters-ban-op-vuurwerk/SrZlab!FzzAdahI2CIQ/

he wat? legaal zwaar knalvuurwerk? schade aan brievenbussen en verkeersborden door legaal vuurwerk?

meneer Aboutaleb zelf nog even uitvinden hoe zwaar dat legale vuurwerk nou werkelijk is. Overigens kan heel europa wel last hebben zwaar illegaal vuurwerk, maar Nederland is het enige land waar dat zware vuurwerk ook echt voor problemen zorgt. dus op europees niveau iets geregeld proberen te krijgen gaat volgens mij niet helemaal werken

dat die knoflookvreter lekker naar marokko verhuist als het hem niet bevalt hier.
man man man hij weet echt totaal niet waar hij over praat

Gelukkig ligt Aboutaleb al zo goed in Rotterdam. Dit zal hem alleen nog maar verder tegenwerking. Van der Laan heeft een betere reputatie in Amsterdam en heeft meestal goede ideeën. Alleen hoop ik dat hij alleen wil luisteren naar Aboutaleb en het niet zelf ook wil invoeren.

Ik word hier dan toch zo moe van hea Jongens, Meneer Aboutaleb denkt zeker dat hij flink veel macht heeft? Pfff, wat een flapdrol eerste klas is dat man, kijk waar die aan wilt beginnen, iets wat onmogelijk is?! Ga eens wat nuttigers doen ipv dit, vuurwerk zal toch altijd blijven man.

Gelukkig ligt Aboutaleb al zo goed in Rotterdam. Dit zal hem alleen nog maar verder tegenwerking. Van der Laan heeft een betere reputatie in Amsterdam en heeft meestal goede ideeën. Alleen hoop ik dat hij alleen wil luisteren naar Aboutaleb en het niet zelf ook wil invoeren.

Ik hoor net op het nieuws dat Van der Laan drank het grootste probleem vindt en niet het vuurwerk :bye:.

Ikke ikke ikke en de rest kan stikken...:bonk:
Dat hij eerst eens feiten weet en dan in gaat grijpen.
Oh en de nadruk ligt niet lijkt me op vuurwerk, maar meer bij die verziekers die hulpverleners, stadswachten bedreigen, vechten etc...

Hij moet eerst maar eens zorgen dat zijn eigen stadje verlost is van het structurele tuig dat langer dan dat ene dagje de boel aan het terroriseren is, voordat hij zich gaat bemoeien met de Nederlandse tradities.

Laat hem het maar verbieden in Rotterdam voor 1 jaarwisseling! Dan kan hij gelijk 200 auto's blussen, 50 ME eenheden oproepen en 10 mensen tussen 6 planken stoppen (Ja mensen het zijn 6 planken)kijken of het wel het gewenste resultaat heeft.

Ja maar weet je wat het is...dit soort mensen zorgt er wel weer voor dat vuurwerk in een kwaad daglicht gezet wordt...terwijl dit helemaal niet hoeft.
Gelukkig wordt nu ook veel gezegd dat het vuurwerk niet het grootste probleem is, maar het drankmisbruik wel.

Wat wel zeker moet vind ik, is dat zware vuurwerk aanpakken en mensen die slopen/vernielen hard straffen. Maar maak dat maar eens duidelijk aan mensen die niets veel van vuurwerk weten...

Misschien moeten ze eens een keer een begrotingsvergelijking openbaar maken: Met vuurwerkverkoop en zonder vuurwerkverkoop. Natuurlijk minus alle gemiddelde bijkomende schades.

Ik denk dat ze zich dan wel even koest houden, helemaal in deze ''crisistijden''.

Vuurwerk is een makkelijk verdiende mega-inkomst voor de overheid.

Waarom iets moeilijks aanpakken als zijnde de echte (veelal zijn soort) daders, als je ook gewoon heel makkelijk het vuurwerk kan verbieden en daarmee alle Nederlandse burgers pakt.

Kopje thee, iemand?

*Vuurwerkfreak: ban op burgemeesters

Er is maar 1 dag in het jaar dat vuurwerk niet verboden is, de rest van het jaar geld al een verbod!
Dus, waarom die ene dag dan nog verbieden, moeten ze eens nagaan hoe veel dat hun lonen gaan dalen!

En doe mij ook maar thee trouwens...

Beste vuurwerkfreak,

Hierbij roep ik iedereen op om een vriendelijk, maar doch dringend berichtje te sturen naar de PVDA te Rotterdam. (landelijk mag ook of allebij)

Vul hun email box en vraag om een reactie terug !!!

Let op !!

Niet schelden
Niet discrimeneren

Laat je mening horen, laat Aboutaleb weten ,dat harde knallen niet door legaal vuurwerk komt, laat hem weten dat de meeste vuurwerkwinkels zich wel aan de regels houden, Laat hem weten dat als het legale vuurwerk in kwaliteit afneemt, het illegale vuurwerk zal toenemen, met alle gevolgen van dien.

Succes en hou het netjes !!!!

[email protected] of [email protected]

Zwakke burgemeester. Die PvdA marionet wil alles maar verbieden. Zo denkt hij zeker indruk te maken op LR. Of beter gezegd: de heer Aboutaleb is eigenlijk gewoon een marionet van LR, de landelijk PvdA top en nu ook de heer Bonte.

Het gaat alleen maar om geld. De stad Rotterdam moet 180 miljoen bezuinigen. Net als dat gezeik met vuurwerk in het OV. Kunnen de heren politici hun linkse hobbies niet meer bekostigen, dan halen we het geld en het plezier wel bij de burger weg.

Diep en diep triest.

Laatst bewerkt:
Wat ik steeds meer het idee krijg is dat de nederlandse tradities op een of andere manier "moeten" verdwijnen ofzo.

Ik snap nog steeds niet dat een danceparade afgeschaft moet worden en dat het zomercarnaval dan wel door mag gaan. Ieder jaar zijn er meerdere steekpartijen en gewonden bij dit evenement.

Nog even en nederland is nederland niet meer.

Back
Bovenaan