Burgemeester wil verbod op zwaar knalvuurwerk in Westland

Go sjaak:
Burgermeester wil verbod op verboden knalvuurwerk tijdens niet toegestane afsteektijden.

Dat was een leuke titel geweest

Als er mee gesloopt word heb je gelijk.

Heb zelf in het verleden ook bergen C6 en 3inch salutes op een normale manier afgestoken. Maar ondanks het feit dat je er niks mee sloopt veroorzaakt het toch flink wat overlast. Nu ik het zelf niet meer afsteek begrijp ik die kant ook wat meer. Je zit toch echt bijna tegen het plafond af en toe als er zoiets in de straat word afgestoken.

De meeste van ons hebben wel eens wat overlast veroorzaak. Ik denk alleen dat voor velen de definitie van het woord overlast is verandert. Waar ik eerst woonde had ik heel goed contact met mijn buurtjes in de straat. Door dit goede contact was er over en weer een stuk verdraagzaamheid ontstaan, waardoor je mekaar een lolletje gunde op zijn tijd. In de straat waar ik nu woon is het heel anders. Bijna ieder voor zich. De enige keren dat er contact tot stand komt is als er iets te zeiken valt. Dit merk je dus ook wel met de jaarwisseling. Mensen komen terwijl je aan het afsteken bent al vragen of je alles opruimt. Mijn conclusie is dus dat overlast ervaren een subjectieve waarneming is waar je niet zoveel mee kan. Fatsoen zal bij jezelf vandaan moeten komen + je afstook gedrag moeten passen in in de omgeving waar je op dat moment bent.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan