Burgemeester Alblasserdam: 'Steek een uur geen vuurwerk af op Oudejaarsavond'

Als iedereen gewoon ff normaal doet en gewoon ff wacht met stoken als je van veraf al een hond aan ziet komen, wat veruit hier de meeste al doen, is er niks aan de hand.

Helaas is het brein van een kind simpelweg nog niet zover ontwikkeld om altijd de gevolgen van zaken te overzien.

Een hond van veraf aan zien komen... met o&n? het is niet zo dat mensen met o&n gaan letten op honden die ergens los of aan de lijn wandelen... achter auto's door wandelen of opeens om het hoekie van de straat komen... met al die rook... lasogen... nee man. Hou die beesten lekker binnen leer ze gelijk op de wc kakken.

Ik stond van de week weer de schoenen van mijn dochter te wassen omdat er een hondenbezitter te lam is om het op te ruimen.

Vin het goor. Van die lelijke ongewassen buurvrouwen en mannen die s' ochtends de hond uitlaten in hun pikachu onesies.

Wat mij betreft gebruiken ze dat uurtje van 22:00 tot 23:00 voor het inslapen van hun dierbare hondjes... voor een uurtje of meer.

Dit zit diep... het komt ook een beetje doordat ik 'lief dier' van Midas Dekker heb gelezen. Sindsdien wantrouw ik elke huisdier bezitter.

Ik ga weer yoga-en.. dat helpt

Laatst bewerkt:
Van 23.45 tot 23.59 vind ik goed....

Nee ben je gek, ze hebben al 8 uur van ons af gepakt. En sinds dien is het gezeur van de anti's alleen maar toe genomen, opzouten kunnen ze wat mij betreft :angry:

Plus dat er tientallen duizenden gewonden zijn op jaarbasis door honden, met name kinderen en het grootste gedeelte daarvan raakt zwaar gewond... Maar daar kraait geen haan naar...

Nou, ik lees toch echt vaak berichten, dat honden na aanvallen op bijv kinderen een spuitje krijgen en worden ingeslapen, dood dus. Soms worden ze zelfs afgeschoten, vooral in het buitenland.
Maar das weer een aparte discussie, dus nu weer back ontopic.

Ongelofelijk hoeveel verdeeldheid iets triviaals as reken houden met elkaar kan geven.
Kom op mensen.. Een uur stil zijn is nergens voor nodig, maar blindelings doorgaan met afsteken als je weet dat er in de buurt honden uitgelaten worden maak je ook geen vrienden mee.

Nou in Alblasserdam is er blijkbaar weinig problematiek, dat hij zich hiermee bezig kan houden.

Een oproep van een burgemeester om rekening te houden met hondenbezitters. Ik dacht het niet vriend!
Om 22:00 pakken we juist de melkbus weer erbij. Ben je nou helemaal bedonderd.

Die honden zijn juist de reden dat we knallen.

Ben jij wel helemaal lekker? Wat een belachelijke uitspraak zeg. :bonk:

Volgens mij dood de vleesindustrie in nederland duizenden dieren per dag. De doorsnee familie geeft niks om het leven van zo'n dier. Het is maar in welk daglicht je het wilt bekijken.

We kunnen niet allemaal voorstander van gezelschapsdieren zijn. Wat mij betreft komt er een verbod op het houden van meer dan 2 dieren in stedelijk gebied -dan ben ik voor mijn gevoel coulant.

Mensen die overlast veroorzaken het recht ontnemen van het houden van een huisdier zolang ze in stedelijk gebied wonen. Zorgt er gelijk voor, dat mensen er weer voor kiezen in buitenstedelijk gebied te gaan wonen.

Laatst bewerkt:
Nou in Alblasserdam is er blijkbaar weinig problematiek, dat hij zich hiermee bezig kan houden.

Een oproep van een burgemeester om rekening te houden met hondenbezitters. Ik dacht het niet vriend!
Om 22:00 pakken we juist de melkbus weer erbij. Ben je nou helemaal bedonderd.

Die honden zijn juist de reden dat we knallen.

Ik heb eerder gezegd dat er nogal wat uitspraken waren die ik wat ver vond gaan. Ik snap inmiddels helemaal dat mensen zat zijn van vuurwerk als er op deze manier geredeneerd wordt. Als we als liefhebber al geen rekening willen houden met anderen dan snap ik het volkomen.
Ik zal er verder geen andere woorden aan vuil maken omdat er anders waarschijnlijk iets verwijderd wordt of ik iets aan mijn broek krijg van de mods.

greetzz

Ik snap de achterliggende gedachte maar vind het nogal ver gaan.

In het merendeel van Nederland wordt niet 8 uur lang full time afgestoken maar soms een potje of knal.
Het zou niet meer dan normaal zijn indien men wacht met afsteken als er een huisdier in de directe omgeving is, de aso die je bent als je dat niet zou doen....

Anderzijds zou het niet nodig zijn om geluidsstilte van een uur te willen. Als je huisdier al bang is van een knal die enkele straten verderop plaatsvind, moet je wellicht eens iets aan training doen met het beestje.

De verschillende extreme reacties alleen al op dit forum toont aan wat er mis is in de maatschappij: fatsoen en normen & waarden zijn ver te zoeken. Er is geen begrip voor elkaar en men gunt elkaar niets meer. Laat je niet zo opjutten door de wereld maar blijf helder voor jezelf nadenken.

Er is ruimte voor de vuurwerkliefhebber maar diezelfde liefhebber kan weldegelijk enigszins rekening houden met een ander en visa versa.

Ik snap de achterliggende gedachte maar vind het nogal ver gaan.

In het merendeel van Nederland wordt niet 8 uur lang full time afgestoken maar soms een potje of knal.
Het zou niet meer dan normaal zijn indien men wacht met afsteken als er een huisdier in de directe omgeving is, de aso die je bent als je dat niet zou doen....

Anderzijds zou het niet nodig zijn om geluidsstilte van een uur te willen. Als je huisdier al bang is van een knal die enkele straten verderop plaatsvind, moet je wellicht eens iets aan training doen met het beestje.

De verschillende extreme reacties alleen al op dit forum toont aan wat er mis is in de maatschappij: fatsoen en normen & waarden zijn ver te zoeken. Er is geen begrip voor elkaar en men gunt elkaar niets meer. Laat je niet zo ophebben door de wereld maar blijf helder voor jezelf nadenken.

Er is ruimte voor de vuurwerkliefhebber maar diezelfde liefhebber kan weldegelijk enigszins rekening houden met een ander en visa versa.

Dat is precies wat ik bedoel. Je hoeft geen uur stil te zijn, maar gewoon normaal rekening houden met elkaar zou al een heleboel frustraties wegnemen denk ik.
greetzzzz

Ik laat me zeker weer geen uurtje afpakken. Wij hebben al genoeg ingeleverd. Ik houd wel rekening als ik een hond zie dan stop ik gewoon even. Maar een heel uur? Nee.

Ik heb eerder gezegd dat er nogal wat uitspraken waren die ik wat ver vond gaan. Ik snap inmiddels helemaal dat mensen zat zijn van vuurwerk als er op deze manier geredeneerd wordt. Als we als liefhebber al geen rekening willen houden met anderen dan snap ik het volkomen.
Ik zal er verder geen andere woorden aan vuil maken omdat er anders waarschijnlijk iets verwijderd wordt of ik iets aan mijn broek krijg van de mods.

greetzz

De mensen die deze dieren ongevraagd onderdeel uit laten maken van de bewoonde wereld vormen zelf het probleem. In mijn ideale samenleving houdt de burgemeester zich bezig met belangrijker zaken en wordt de hondenbelasting verhoogd.

poah welke straat woon jij als zoiets dagelijks gebeurt :shocked:

In een straat met daarachter een straat met sociale woningbouw. Een volksbuurt straatje kan ik het wel noemen. Echt serieus pikachu onesies... en in de zomer nachtjapons en niet dat je denkt van 'so hey, wat is mijn ochtend goed begonnen...'

Meer van *live* the walking dead voorbij zien komen. Met een saffie en zonder zakkie... in een outfit... dat je denkt ik wist niet dat die maat bestond.

Maar het is niet alleen dat straatje dat overlast bezorgd. Het zijn ook de andere mensen die je vriendelijk gedag zeggen en als even niemand kijkt het gewoon laten liggen. Veel mensen hebben hier huisdieren maar weinig hebben verantwoordelijkheids gevoel richting andere mensen.

Ik irriteer mij mateloos aan dat 'zielige' dieren argument in nieuwsberichten en in de hele antilobby die gaande is. Daarnaast ervaar ik dagelijks overlast van mensen met huisdieren. Ik krijg niet het gevoel, dat mensen... begrijpen dat ze overlast veroorzaken. Dat het maar normaal is dat katten s' nachts los gaan op elkaar... dat hoort erbij en daar kunnen ze niks aan doen. Ze zien niet dat de mens achter het dier de overlast bezorgd.

Kijk nou eens naar al die overvolle dierenasielen met de leftovers van de dierenvrienden. Zielig... echt in en in triest. Maar ja... daar kunnen ze niks aan doen. Maar wel altijd een jong dier in huis nemen want die zijn zo cute...:bonk:

Laatst bewerkt:
mensen een hond laten schijten en pissen duurt toch geen uur?
tussen 23.30 en 00.00 word en door de meeste toch geen vuurwerk afgestoken, dus dat lijkt me een mooi moment toch.

Back
Bovenaan