Buren spreken vuurwerkvrije zone af.

Ik ben wel eens benieuwd eerlijk gezegd....stel je woont in een straat met 50 man. 20 daarvan willen een vuurwerkvrije zone in de hele straat en vragen dit bij de gemeente aan. De rest wil dit niet maar voelen zich deels gedwongen mee te doen...de rest van de buurt steekt gewoon vuurwerk af....

Je splijt hierdoor in mijn ogen de buurt/straat keihard in twee delen....dat moet je toch niet willen? De jaarwisseling zou juist voor verbroedering moeten zorgen. Gezellig met zijn allen naar het vuurwerk kijken en elkaar de beste wensen voor het nieuwe jaar wensen onder het genot van en hapje en een drankje....

Ik ben wel eens benieuwd eerlijk gezegd....stel je woont in een straat met 50 man. 20 daarvan willen een vuurwerkvrije zone in de hele straat en vragen dit bij de gemeente aan. De rest wil dit niet maar voelen zich deels gedwongen mee te doen...de rest van de buurt steekt gewoon vuurwerk af....

Je splijt hierdoor in mijn ogen de buurt/straat keihard in twee delen....dat moet je toch niet willen? De jaarwisseling zou juist voor verbroedering moeten zorgen. Gezellig met zijn allen naar het vuurwerk kijken en elkaar de beste wensen voor het nieuwe jaar wensen onder het genot van en hapje en een drankje....

Ja en de straat achter je, daar knallen ze nog vrolijk... Want daar hoefde de vuurwerkvrije zone niet zo perse.
Wat heb je dan bereikt? Helemaal niks! Want als je binnen zit met de gordijnen dicht ga je dat echt niet super merken.

Amsterdam is Amsterdam niet meer sinds Halsema. Neem nou het I Amsterdam beeld... Ze verneuken de stad waar vroeger alles kon. Volgende stap zijn de coffeeshops en ramen weg en dan nog zien of er nog toeristen willen komen. Wef inkomsten bron nummer 1.

"...Voor wie toch zin heeft in het afsteken van een paar pijlen of voetzoekers en de zegen heeft van zijn buren, kan van 28 tot en met 30 december in West terecht op vier adressen..."

Hahahahahaha

Back
Bovenaan