Brommobiel door vuurwerk in de as

Gygabyte

VWC lid
brommobiel_595511i.jpg

ALMELO - Gerard Giesberts uit Almelo vierde zaterdag zijn 79ste verjaardag. Maar van een echt feest was geen sprake. Rond de jaarwisseling ging namelijk Giesberts’ brommobiel door toedoen van vuurwerkvandalen in vlammen op. En dat terwijl de tukker voor de verzorging van echtgenote Hennie, die volgende week 80 wordt, juist is aangewezen op vervoer.

Toen mijn brommobiel voor mijn ogen in vlammen opging, zag ik het even helemaal niet meer zitten”, verzucht Giesberts. ,,Ik heb mijn dochter gebeld en binnen de kortste keren waren zij en haar echtgenoot hier. Zo’n arm om je heen doet dan even wonderen. Het grote probleem is echter dat mijn autootje slechts WA-verzekerd was. Wat inhoudt dat de afsleepkosten worden vergoed. Maar voor de rest zien we geen cent.”

Giesberts kon tot voor kort volop genieten van zijn brommobiel. ,,Een heerlijk dingetje. Met zo’n open dakje, lichtmetalen velgen. Maar los daarvan: mijn vrouw en ik – we zijn al 57 jaar getrouwd – kunnen gewoon niet zonder brommobiel. Mijn vrouw Hennie heeft meerdere tia’s gehad en is sindsdien hulpbehoevend”, aldus Giesberts, die overigens zelf hartpatiënt is en volgende week voor de derde keer aan zijn knie moet worden geopereerd nadat de voorgaande twee medische ingrepen mislukten.

Buurtbewoners van het verzorgingshuis aan de Roskamstraat hebben bij de brommobiel drie jongens verdacht rond zien scharrelen. ,,Maar helaas hebben we geen goed signalement.”

Dochter Yvonne Koolhaas en haar zus proberen intussen te redden wat er te redden valt: ,,We zijn bij dealers aan het informeren wat een tweedehands brommobiel kost, maar dat valt nogal tegen. Met ‘opa’ gaat het intussen gelukkig wat beter. Het voertuig is verbrand op de stoep van het verzorgingshuis waar mijn ouders verblijven. Zodoende krijgen ze veel medeleven van de overige bewoners. En dat doet hen zichtbaar goed”, vertelt dochter Yvonne.

,,Het is inderdaad fijn te merken dat zoveel mensen het goede met ons voor hebben”, reageert Giesberts. ,,Maar daarmee is het probleem van ons vervoer helaas nog niet opgelost. Ik heb dan ook eerlijk gezegd geen idee hoe het de komende tijd verder moet.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2926206/__Brommobiel_door_vuurwerk_in_de_as__.html?p=3,1

Heel sneu dit zeg. :sad:
Toch lees ik nergens dat mensen het daadwerkelijk met vuurwerk expres hebben aangestoken?

Er staat door vuurwerk en vuurwerkvandalen.
Wellicht hebben de mensen wel vooraf vuurwerk gehoord.
Aan de andere ben ik wel van mening dat er niet zonder dat een brand door een expert is onderzocht gelijk al de schuld gegeven mag worden aan vuurwerk.
Tenzij er uiteraard getuigen zijn die dat op die manier hebben zien gebeuren.

Hoe dan ook, heb ik wel medelijden met deze mensen.
Iets waar ze zeer afhankelijk van waren, wordt even door een ander om zeep geholpen...

Back
Bovenaan