Bredase jongen met 300kg vuurwerk

moontan

VWC lid

BREDa - "Bijna driehonderd kilo vuurwerk in huis. Hoe gek moet je zijn?" Politierechter G. Pick kon maar al te goed begrijpen dat de woningbouwvereniging de 19-jarige J.W. uit Breda met zijn hele familie uit huis gezet heeft.

De familie heeft het toch geweten: op internet circuleerde hun zaak in brede kring, ook bij werkgevers van de gezinsleden. Het televisieprogramma 'Op de bon' deed er nog een schepje bovenop. Het gezin heeft de wijk genomen naar een nieuwe (duurdere) woning in de gemeente Rucphen. Met al die omstandigheden wilde de rechter wel rekening houden. Hij legde de jongen 180 uur werkstraf en drie maanden voorwaardelijke gevangenisstraf op en zijn medeplichtige moeder 600 euro boete waarvan de helft voorwaardelijk.

http://www.bndestem.nl/regio/breda/7402547/Bredase-jongen-met-300kg-vuurwerk.ece

een gevaarlijke crimineel ( die verschillende meiden verkracht heeft ) ondanks alle waarschuwingen toch verlof geven.

hoe gek moet je zijn als rechter ?
en zo kunnen we er nog wel een paar.....

Ook wel interessant om te weten is dat dit een vuurwerkfreak was, die ook actief was hier op het forum, of dat nu nog het geval is weet ik niet.

BREDa - "Bijna driehonderd kilo vuurwerk in huis. Hoe gek moet je zijn?" Politierechter G. Pick kon maar al te goed begrijpen dat de woningbouwvereniging de 19-jarige J.W. uit Breda met zijn hele familie uit huis gezet heeft.

En een veroordeelde pedofiel mag na zijn straf gewoon terug in zijn oude woning, in zijn oude wijk, naast zijn slachtoffertjes gaan wonen...

En geen rechter die daar naar kraait.

Wie is er nou gek?!

...

En geen rechter die daar naar kraait.

Wie is er nou gek?!

Ja jammer he dat we zulke dingen niet recht in het gezicht van de mensen kunnen zeggen die er over gaan en dat er nooit iets mee gedaan zal worden.

Stelletje hypocrieten daar bij justitie en de media, zodra er geen belasting wordt betaald en je via via wat vuurwerk koopt (ook al had die jongen shells dan nog) word je als zwaar crimineel bestempeld... En dan ook nog dat irritante stukje van op de bon, "illegaal vuurwerk, gevaarlijk spul, je bent zo een hand of een oog kwijt." Weet niet waar hij z'n tekst vandaan haalt. Maar die hele zin klopt al niet. daarnaast nog de agent die in 1 zin de woorden nitraatgranaten, mortierBommen en Enschede noemt :bonk:

Nja, hier HUUR je een huis. Dat betekent dat je er gebruik van mag maken, maar niet dat je het opzettelijk mag vernielen. Als je een groter risico neemt (wat hier wel degelijk het geval is) loop je het risico dat je het huis uit moet. Tja, dat is het risico wat je neemt... hetzelfde met drugs in een huurhuis....

:mad::angry::angry:Tis, toch belachelijk dat als ik bijvoorbeeld ilegaal vuurwerk opsla heel me familie het huis uit moet

Dat is het dus niet. Stel je eens voor dat er brand bij jullie uitbreekt om wat voor reden dan ook.. jou illegaal vuurwerk wat op je kamertje ligt opgeslagen vat vlam. niet alleen je eigen kamer, huis maar ook dat van de buren kunnen hier door (ernstig) beschadigd raken, afbranden.. zo niet ( tijdelijk) onbewoonbaar verklaart worden door de schade.

Het is dus een logische stap dat een woningbouw coöperatie iemand dus uit zn huis zet bij dit soort risico volle zaken. Ook bij hennepkwekerijen wordt je ook zo zonder pardon je huis uit gemieterd. Sterker nog in delen van Breda worden zelfs complete families van overlast gevende (allochtonen) jongeren uit hun huis gegooid als ze zich niet kunnen gedragen

zo gek is het dus allemaal niet!

Deze reactie op het artikel in Bn/destem haha

belachelijk, zo weinig straf, het had een tweede Enschede ramp kunnen worden, daar zijn ze nu nog steeds mee bezig, met onderzoek enz. je zou er zo een maar in je buurt hebben wonen.
Straf??????? Dat beetje
Johanna - 05-10-2010 | 22:21

Deze reactie op het artikel in Bn/destem haha

mensen die geen verstand hebben van vuurwerk krijgen natuurlijk ook geen eerlijke informatie voorgeschoteld. als die agent in het filmpje zegt 'dat had een kleine enschede kunnen worden' denkt menig persoon dat die agent weet waar hij over praat.

nou moet ik wel zeggen, ik zou me ook echt niet veilig voelen als ik wist dat mijn buurman 300 kilo aan salutes op z'n zolderkamertje had liggen, want áls dat afgaat is de kans groot dat mijn woning ook beschadigd raakt.

maar een kleine enschede? waar een complete woonwijk werd weggevaagd? nee, dat zie ik door 300 kilo vuurwerk niet zo snel gebeuren.

Dat hele team ook.. :bonk:

Echt sneu om te zien, maar dan nog vind ik het nog steeds onverantwoordelijk om 300kg vuurwerk midden in je woonkamer en gangen etc te hebben. Er zijn ook mensen die rustig erbij in hun woonkamer zitten te roken en natuurlijk leuk de kaarsjes aan hebben. :frusty:

Iedereen zegt wel, als dat afgaat dan.....oke dan heb je een behoorlijke ravage.
en ondertussen gewoon naast een benzinepomp gaan wonen, en als dat in de hens gaat dan ? en als die gasflessen in de schuur afgaan ?

ben wel benieuwd hoevaak er in de laatste 20 jaar een huis/kelderbox is ontploft door de opslag van illigaal vuurwerk, volgens mij is dat nog nooit gebeurd nml.
( even het zelf maken van vuurwerk of bommen uitgesloten dan )

vooral blijven overdrijven ( media, politie, justitie ) en de realiteit uit het oog verliezen.

Het is ook helemaal niet bij me doorgedrongen toen ik me bericht plaatsten(ik ben het er nog wel gewoon mee eens maar 300kg als je je dat indenkt is dat 30x zoveel als de max in nl.!!!

Duurt nog ff volgensmij tot die wet ingaat. Mooi OF vest heeft die vent aan wel begrijpelijk dat die boos wordt op de buren. Maar toch echt doodzonde van het vuurwerk ook al lag het op een gewoon domme/onveilige plek opgeslagen.

Back
Bovenaan