Breda-Zuid weer in ban van vuurwerk

Torrr

VWC lid
door Nico Schapendonk. maandag 23 augustus 2010 | 15:43 | Laatst bijgewerkt op: maandag 23 augustus 2010 | 16:07

BREDA - Inwoners van Breda-Zuid zijn gisternacht opgeschrikt door minstens vier zware explosies die werden veroorzaakt door siervuurwerk.

De politie heeft diverse telefoontjes gehad van geschrokken bewoners, maar zegt dat het moeilijk is om 'de vinger op de zere plek te leggen'.

De vuurpijlen zijn rond 23.30 uur afgestoken in de buurt van de kruising van de Ginnekenweg met de Komeetstraat. Volgens buurtbewoners was een groepje jongeren vanaf een uur of 22.00 uur al bezig met het gooien van vuurwerk.

De politie is na de meldingen poolshoogte gaan nemen, maar kon bij gebrek aan signalementen en sporen van vuurwerk weinig meer doen dan de overlast ter kennisname aan te nemen.

Het probleem ligt intussen op het bord van de wijkagent, die volgens een politiewoordvoerder zijn netwerk gaat inzetten om uit te vinden wat er allemaal aan de hand is. Ook wordt het jongerenwerk ingeschakeld om meer vat op de situatie te krijgen.

Breda-Zuid wordt vaker geteisterd door vuurwerk dat er weliswaar mooi uitziet, maar zich vooral onderscheidt vanwege de enorme knallen die worden veroorzaakt.

Het vermoeden bestaat dat het gaat om professioneel vuurwerk, dat niet zo maar in de eerste beste Gamma te koop is rond oud en nieuw.

In juni van dit jaar deden er zich twee zware ontploffingen voor aan de rand van de Mark, in de aan Zandberg grenzende wijk Boeimeer. Onbekenden hebben toen ook rond half twaalf 's nachts met de hulp van illegaal vuurwerk een behoorlijk gat in de grond geblazen.

Enkele mensen uit de buurt hebben toen nog wel enkele 'figuren' zien wegrennen, maar tot nu toe is niet bekend of het ook om de daders ging.

Ook in dit geval ging men er van uit dat het niet zo maar om 'gewoon' vuurwerk ging.

Bron : http://www.bndestem.nl/regio/breda/7167901/BredaZuid-weer-in-ban-van-vuurwerk.ece

Zit wel een goed stukje in dit artikel; ze onderscheiden professioneel vuurwerk met het legale vuurwerk. Vind ik al een zeer goede opmerking.

wacht nou ff, lees ik dat nou goed; zware explosies door siervuurwerk, dat pijlen waren die door jongeren gegooid werden...jaaaaaaaaja. Wat een brak stuk zeg, Nico!

wacht nou ff, lees ik dat nou goed; zware explosies door siervuurwerk, dat pijlen waren die door jongeren gegooid werden...jaaaaaaaaja. Wat een brak stuk zeg, Nico!

Ik denk dat je het zo moet lezen : de jongeren waren al vanaf 22.00 bezig met vuurwerk en om 23.30 zouden die pijlen zijn geschoten :p

Als mensen 1 effect zien in de lucht, gaat men uit van een vuurpijl, en meerdere van een cake. Maar ik betwijfel of het wel vuurpijlen zijn :p

Back
Bovenaan