Brasschaat, 01-Okt-2010

Ja in Nederland had dat zeker gemoeten , maar is Belgie is dat (nog) niet zo. Gelukkig niet , Nu kunnen we nog ff ouderwets genieten van zo dichtbij te kunnen staan. Voor Nederlandse begrippen had je dan op 265 meter van de 6inchers afgestaan. maar als je het te gevaarlijk vond, neem ik aan dat je zelf een stuk naar achteren ben gelopen. de wind stond trouwens schuin naar achteren. die die speelden ook geen rol. i.v.m vallende resten.

Ik zelf heb ook op een veilige afstand gestaan,
Maar puur om het op beeld te kunnen krijgen.
ik heb genoten en vond het een leuk showtje.
ik heb vele mooie kwaliteits produkten gezien.
dus mijn complimenten aan DBK.

Wij zijn inderdaad naar de eerste mines een meter of 30 naar achter gelopen... en we waren niet de enige, In Nederland had dat zeker gemoeten maar we zijn hier idd in België en ligt de verantwoordelijkheid bij de schieter, maar wettelijke veiligheidsafstanden zouden niet misstaan!

Ik heb er van genoten! Hele mooie bommen gezien! Mijn complimenten. Finale was ook erg goed, lekkere salutes. De silver rain shell was ook echt heel mooi, kwaliteit pik je er zo uit.

De bommen stonden op een prima afstand zo op dat basketbalveld, de mines in het begin was even slikken die waren echt heftig kan me voorstellen dat mensen toen iets naar achter gingen!

Ben blij dat ik dicht bij België woon en de leuke shows hier kan meepikken. Fijn dat we in België nog kunnen genieten van vuurwerk zoals het hoort, zonder verrekijker en nare controleurs.

Heb helaas geen fotos kunnen maken daar regende het te hard voor. En ik had niet zoals sommige een MEGA paraplu bij haha ;-)

Heb kort stukjes met mn telefoon gefilmd, zal het ff aanelkaar plakken en uploaden.

-edit-

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

wel op 720p bekijken

Laatst bewerkt:
Wij zijn inderdaad naar de eerste mines een meter of 30 naar achter gelopen... en we waren niet de enige, In Nederland had dat zeker gemoeten maar we zijn hier idd in België en ligt de verantwoordelijkheid bij de schieter, maar wettelijke veiligheidsafstanden zouden niet misstaan!

Ooooh AUB geen wettelijke veiligheidsafstand! Belgie is nog het enige land waar je een beetje op een fatsoenlijke afstand van het vuurwerk staat... Als je een beetje freak bent is het toch heerlijk om er juist zo dicht mogelijk op te staan? En ja, veel mensen stonden wat te dicht bij, maar dat merkten ze wel na die mines:D Altijd dat paniekerige gedoe in NL, alles moet maar geregeld zijn en politie word ingezet om toeschouwers op honderden meters van een 3 inch bommetje te houden:cry::bonk:

Mooie show en een goede film Vinnie.

Tja, dat was'm dan weer.
Ik vind het zelf ook wel een geslaagde show.
Er is in deze show zeker het nodige kwaliteitsmateriaal verschoten.

We waren zo rond 11:30 op lokatie, waar we eerst al het materiaal maar
eens uit gingen laden. Na alles gesorteerd te hebben op kaliber, voelde ik
mezelf 'Alice in Wonderland'. Diverse 4"- en 5" cylinders van Pirico en
Vaini, waaronder diverse multi-breaks:
- 4" Reports + mosaic + peony
- 4" Whistles + mosaic + peony
- 4" Butterflies + mosaic + peony
- 4" Mosaic yellow glittering
- 5" Silver- en Golden Rains
Ook de 5" mines van Zaragozana waren duidelijk aanwezig.

Tijdens de opbouw ging het allemaal nog op moed, klein briesje en een
stralend zonnetje. Maar na 18:00 uur begon het toch te betrekken en de
buienradar voorspelde niet veel goeds.
Alle shells waren verwerkt en we waren al begonnen met het aansluiten ervan
op de sequensers. Tijdens de opbouw heeft Jack nog de nodige foto's geschoten van 'Pirico met Pirico'. De sfeer was dan ook optimaal en we hebben weer veel lol gehad.
Zo rond 20:30 waren de posten met de shells gedaan, en ben ik met Joshua naar de frontposten gegaan voor de aansluiting. Inmiddels regende het behoorlijk, wat het er allemaal niet makkelijker op maakt.
Gelukkig kwam fred810 ook kijken, en deze bood aan een handje mee te helpen.
Daarvoor nog bedankt! Ook al zag je er na afloop uit als een verzopen kat.

Ook tijdens en na de show bleef het nog gestadig doorregenen, maar dat mocht
de pret niet drukken, ik heb zelf ook staan genieten.
Ik ben samen met Joshua tussen het publiek gaan staan, en we hebben nog de nodige bedankjes ontvangen, dat doet dan weer wel goed.
En ja, dan gaat iedereen weer vrolijk naar huis, en wij zitten weer met de zooi opgescheept! Risico van het vak. Weer een hoop gesjouw in de stromende regen, en dan krijg je weer dat 'Pyro-Jungle gevoel'.
Een hele dag rond sjouwen met van alles en nog wat voor een kwartiertje plezier. Je moet een beetje 'waco' zijn om dit werk te doen.
Om 01:00 waren we dan ook klaar met opruimen, en het regende nog steeds.
Misschien dat ik toch nog m'n vaarbewijs ga halen.....
Na nog een Pita-schotel van de zaak in Antwerpen en het nodige bakkie koffie
zijn we weer huiswaarts gekeerd.
Alles bij elkaar was ik tegen 04:30 thuis, waar het lichtje uit ging....
Ik zeg altijd maar; 's Avonds een vent, 's ochtends een wrak!

Ik heb echt respect voor de mannen die in dat takkeweer hebben staan werken gisteren. Ik was na een half uur al doorweekt... maar het resultaat mag er wezen.

oja Leuk dat ik ook nog een kijkje heb mogen nemen op het basketbalveld ;-)

Zo.. ook weer op de bewoonde wereld terug gekeerd na een dag, avond en nacht in touw te zijn geweest voor het vuurwerk van 175 jaar Mater Dei :p. Een uitgebreid verslag volgt nog Met veel fotos en natuurlijk de video! Maar hier alvast de eerste setup fotos van "Pirico met Pirico" :D

IMG_2847c.jpg

IMG_2850c.jpg

IMG_2874c.jpg

Was zeker de moeite waard om even hierheen te rijden.
Veel dikke producten gezien!! Uitblinkers waren toch wel de oranje mines met zware salutes erin en de shell met fluittail en als effect time rain willow met palm pistil gruwelijk.

Hopen dat er toch weer vaker zulke shows in België komen.

De shell die jij bedoelt, is een 6" bom van Skyline.
Benaming: Time rain big willow & Silver palm pistil w/ whistle tail.
Is inderdaad een pracht exemplaar, we verschieten deze shell regelmatig in
onze shows. Deze keer is hij 2 keer verschoten met als laatste gekombineerd
met 3 watervalbommen van Weco.
Geniet ervan want deze shell gaat helaas uit het assortiment.

De shell die jij bedoelt, is een 6" bom van Skyline.
Benaming: Time rain big willow & Silver palm pistil w/ whistle tail.
Is inderdaad een pracht exemplaar, we verschieten deze shell regelmatig in
onze shows. Deze keer is hij 2 keer verschoten met als laatste gekombineerd
met 3 watervalbommen van Weco.
Geniet ervan want deze shell gaat helaas uit het assortiment.

Bedankt voor de info!
Goh wat is dat zonde zeg dat die uit het ass. gaat.
Je snapt het niet want het is gewoon een topper.

Ja dat is echt zonde Gerco. Het is echt een hele mooie 6inch shell die wij graag mogen inzetten bij onze shows :cry:. Maar tot zover ze nog te leveren zijn zul je ze terug zien bij onze shows! :)

Maar goed, jullie hebben nog een verslagje van mij tegoed. Eigenlijk heeft Pirico alles al verteld zo een beetje :wink: toch moet ik nog even kwijd dat dit een show was die we graag geschoten hebben. Zeker als je kijkt naar de producten die we geschoten hebben.

Zoals Pirico al aanhaalde was het een dag die lekker begon met een zonnetje. en verliepen alle voorbereidingen uitstekend. Zo rond een uurtje of 18 begon de regen in te zetten helaas. Niet tegenstaande bleef de sfeer vrolijk al was het maar dat we ons zaten te verheugen op bepaalde type van effecten wat we in de show hadden verwerkt.

Voor mij zelf was het een heerlijke dag zoals we die heel vaak hebben met DBK waar veel gelachen wordt. Maar toch lekker wordt doorgewerkt. Na de show begon het echter steeds harder te regenen. En was ik na dat we alles hadden opgeruimd tot op me pantys toe nat. En had ik water zitten waar van ik dacht dat daar nooit water zou kunnen komen of zitten :D

Na de show zijn we nog lekker gaan eten in het centrum van Antwerpen. Iets wat mij en de rest zo te zien ook ontzettend goed deed! tot slot wil ik iedereen nog bedanken voor de geweldige dag. En roald voor de onverwachte hulp die hij ons nog even bood met zowel de laatste voorbereidingen alsmede het opruimen achteraf :)

Maar goed. jullie hebben nog wat fotos en dei videos van me tegoed :) Ondanks de regen heeft Gerdo nog wat leuke show fotos kunnen schieten. Maar aller eerst hier nog wat setup fotos:

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_014.JPG

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_001.JPG

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_004.JPG

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_005.JPG

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_006.JPG

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_008.JPG

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_012.JPG

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_017.JPG

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_018.JPG

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_032.JPG

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_055.JPG

Afdeling Inpak aan het werk :)

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_059.JPG

DBK_BRASSCHAAT_SETUP_1-10-2010_063.JPG

En dan hier onder de show fotos :):

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_000.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_009.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_011.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_012.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_016.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_020.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_024.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_030.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_034.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_036.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_038.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_041.jpg

DBK_BRASSCHAAT_1-10-2010_042.jpg

Nog veel meer fotos van de show en setup zijn natuurlijk te vinden in ons fotoalbum.

De video kun je hier onder vinden en in 2 smaken :):

HD WMV: *klik* voor download

HD Youtube:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

veel kijk plezier :)

Ondanks de zondvloed zijn de foto's van de show nog aardig gelukt.
De foto's van de set-up zijn wel gaaf.
Volgend jaar weer zo'n show, maar dan een keer zonder wateroverlast.

Misschien hebben we straks in Aartselaar meer geluk....

Ondanks de zondvloed zijn de foto's van de show nog aardig gelukt.
De foto's van de set-up zijn wel gaaf.
Volgend jaar weer zo'n show, maar dan een keer zonder wateroverlast.

Misschien hebben we straks in Aartselaar meer geluk....

wie zal eht zeggen.. Aartselaar is meestal ook aardig nat... ik denk dat ik me kaplaarzen, rubberboot.. en duikteam maar meeneem!? :D

ik was hier ook aanwezig , en ik heb echt genoten .
de show was creatief in elkaar gezet , met prachtige producten .
het zorgde bij mij voor de nodige oe's en aa's .
jammer van de regen , daarom ook geen foto's van mijn kant .
maar ik moet dbk echt grote complimenten geven voor deze show in brasschaat .

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan