Brandweerman beboet voor afsteken van vuurwerk

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Een brandweerman in Sliedrecht krijgt een boete voor het afsteken van vuurwerk. Dat deed hij, niet heel erg handig, in het bijzijn van de burgemeester Bram van Hemmen.

Het vuurwerk werd afgestoken tijdens de jaarlijkse korpsavond van de brandweer, die afgelopen vrijdag plaatsvond. Er was geen vergunning voor aangevraagd. Je mag alleen vuurwerk afsteken op 31 december vanaf 18:00 uur tot 1 januari 02:00 uur

https://www.rijnmond.nl/nieuws/189489/Brandweerman-beboet-voor-afsteken-van-vuurwerk

Wat is dit toch een mieren-neuker land geworden hier. Bahhh
Ik hoop aan te nemen, dat dit afsteken informatief was bedoeld (iets mbt veiligheid, blussen oid), en niet feestelijk?
Het bericht vind ik nml nogal summier.

Goed dat deze man is gepakt... ze hadden hem eigenlijk zwaarder moeten straffen, minimaal 6 maanden :D
Zulke mannen zijn namelijk een groot gevaar voor anderen, zo maar vuurwerk afsteken... bedenk eens wat er allemaal fout had kunnen gaan :angel:

Goed dat deze man is gepakt... ze hadden hem eigenlijk zwaarder moeten straffen, minimaal 6 maanden :D
Zulke mannen zijn namelijk een groot gevaar voor anderen, zo maar vuurwerk afsteken... bedenk eens wat er allemaal fout had kunnen gaan :angel:
Ja en wie moet het dan weer komen blussen... Juist de brandweer, alsof die niks beters te doen hebben op zo'n avond

tijdens veiligheids training (bedrijfsnaamlaat ik even achterwege)met o.a.bepakking ademlucht besloten ruimte etc werd ook altijd gebruik gemaakt van strijkers om bv incidenten na te bootsen

Back
Bovenaan