Brand in vuurwerkopslag

Torrr

VWC lid
Bij een vuurwerkopslag aan de Splijtbakweg in Almere is vrijdagochtend brand ontstaan. Kort na 10.00 uur werd er rookontwikkeling ontdekt in een van de twee vuurwerkkluizen van het bedrijf.

De brandweer heeft de kluis afgesloten. Via de sprinklerinstallatie wordt er water in de kluis gesproeid, waar zo'n 1.750 kilo vuurwerk ligt opgeslagen. Panden in de omgeving zijn uit voorzorg ontruimd.

Volgens de brandweer is de situatie inmiddels stabiel. Vanuit een politiehelikopter worden vanochtend nog warmtemetingen gedaan.

Bron : http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/108436/almere-brandweer-rukt-massaal-uit-naar-vuurwerkopslag

Daar ben je mooi klaar mee als ondernemer. De hele handel is in rook, uhh water op gegaan. Ben toch wel benieuwd wat de kostenpost van zoiets is en in hoe verre het verzekerd is.

Mooi dat de bunkers zijn werk gedaan heeft en een tweede Enschede voorkomen is. Jammer van het vuurwerk maar dat is nog het minste.

Jammer van het vuurwerk.
Het vuurwerk had beter verkocht kunnen worden en met oud en nieuw de lucht in geschoten worden.
Hoop voor hun dat ze daar voor verzekerd zijn en als je vuurwerk niet kan verzekeren dan is het denk ik een groot koste plaatje.

Dit is heel erg goed nieuws en zeer positief ook, alleen ben ik bang dat de media daar natuurlijk weer geen enkel woord aan zal besteden :(
Natuurlijk besteed de media hier geen aandacht aan, als ze dat wel doen worden een hoop azijnzeikerds teleurgesteld: vuurwerk word in Nederland veilig opgeslagen.

We zijn hier toch niet in de rest van de wereld? Denk daarom. :P

Nederland is mondiaal gezien het land met meeste 'verzekeringen' tegen van alles en nog wat. Nederland is veelal over verzekerd, omdat dat centjes oplevert. Terwijl bij echte rampen deze verzekeringen vaak niet blijken te werken daar in scenario's wordt gedacht. Dit is een uiting van een maakbare wereld. De enige manier om dergelijke scenario's plaats te laten vinden, is door die scenario's zelf in werking te laten treden.

Een interessant gedachtengoed als je de ramp in Enschede eens kritisch zou bekijken.

Hoe krijgen ze het in hemelsnaam voor elkaar om daar brand te krijgen, bunkers zijn er voor om het vuur van het vuurwerk vandaan te houden zodra er brand is buiten de bunker, wat ik begrijp is er juist brand in de bunker ontstaan,

Hoe krijgen ze het in hemelsnaam voor elkaar om daar brand te krijgen, bunkers zijn er voor om het vuur van het vuurwerk vandaan te houden zodra er brand is buiten de bunker, wat ik begrijp is er juist brand in de bunker ontstaan,

Met dozen schuiven over losliggend kruit bijvoorbeeld.

Zuur voor Nancy. Ze zit de laatste tijd zo enthousiast te berichten over de winkel op Facebook. En dan dit :(

Back
Bovenaan