Brabander voet kwijt door vuurwerk

moontan

VWC lid
Brabander voet kwijt door vuurwerk
woensdag 31 december 2008 19:20

(Novum) - Een 24-jarige man uit Vlijmen is woensdagmiddag een voet kwijtgeraakt nadat hij vuurwerk op zijn voeten kreeg in het Brabantse Helvoirt. Er was iets misgegaan, meldt de politie.

De man was rond 16.30 uur met vrienden vuurwerk aan het afsteken aan de Margrietweg. Hij raakte zeer ernstig gewond aan beide voeten. Ambulancepersoneel kreeg hulp van een arts die per traumahelikopter arriveerde. Het slachtoffer is overgebracht naar een ziekenhuis in Tilburg.

De politie onderzoekt of het vuurwerk illegaal was. De vrienden kunnen een beroep doen op slachtofferhulp.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel.htm?contentid=218098

Ik heb de heli over zien vliegen. Ben toen het nieuws gaan checken maar ik kon niks vinden. Gisterenavond heb ik het gehoord ik dacht op omroep Brabant. :bye:

Lijkt mij een gevalletje Cobra 6 of Explod want lijkt me sterk dat dit door een Nitraatje is gebeurt ?

Wij hoorden het ook vannacht ja, vroeg me direct af hoe je dat in godsnaam voor elkaar krijgt. Dat het illegaal vuurwerk was lijkt me wel zeker, maar wat het dan was en hoe het is gebeurd, daar ben ik wel benieuwd naar, is niet niks, triest voor de man.
Hopelijk is het wel zijn eigen schuld en was het geen omstander.

Zeker een nare situatie, vraag me toch af welk stukje vuurwerk het is dat het door een schoen heenknalt en je voet er zo goed als af, sterkte voor de man! En hoop zeker dat het zijn eigen schuld is (Klinkt raar maar als iemand anders dit naar je gooit voel je je VEEL ***liger!)

dit is zeker iligaal vuurwerk geweest
een kameraad van mij broertje was gister geraakt door thunderking .
het bommetje knalde op zijn voeten
die jongen kwam er zonder kleerscheuren van af .

Kreeg er ook een tegen mijn oor.

Ontopic: Misschien was het wel iemand die het naar hem gooide, die hem niet zag ofzo.
Echt erg voor die man, vooral omdat hij nog jong is.

zelfde verhaal hier kreeg er ook één recht in me gezicht (thunderking) niets aan overgehouden (op de piep na). Maar zo zie je maar hoe voorzichtig je moet zijn, deze man is voor zn leven getekend en het was niet eens zijn eigen schuld. Lekker zo het nieuwe jaar in met een voet minder...

Toch nog dode door vuurwerk(Novum)

- De 24-jarige man uit Vlijmen die woensdagmiddag een voet kwijtraakte nadat hij vuurwerk op zijn voeten had gekregen, is vrijdagavond aan zijn verwondingen overleden. Dat meldt de Brabantse politie zaterdag. Het slachtoffer is tot dusver de enige dode door vuurwerk rond deze jaarwisseling.

De man was op oudejaarsdag rond 16.30 uur met vrienden vuurwerk aan het afsteken aan de Margrietweg in Helvoirt. Er ging iets mis, waardoor hij zwaargewond raakte aan onder meer beide voeten. Het slachtoffer werd overgebracht naar een ziekenhuis in Tilburg.

De politie vermoedt dat de jongeren met explosieve stoffen aan het experimenteren waren en onderzoekt de zaak verder. Er wordt niemand vervolgd, meldt de politie. De vrienden kunnen een beroep doen op slachtofferhulp.

Als hij aan het experimenteren was, eigen schuld, maar het blijft wel erg.
Ook minder voor de vuurwerk wereld, zo krijgt het weer een slechte naam 'Zie je wel dat er nog steeds doden vallen!'

Ze hebben het over experimenteren met "explosieve stoffen", maar schrijven ook dit;

Het slachtoffer is tot dusver de enige dode door vuurwerk rond deze jaarwisseling.

Vuurwerk is kant en klaar, zijn geen losse stoffen waarmee je kunt experimenteren, lekker negatief bericht dus weer voor iemand die dom bezig is geweest.

Heel erg voor de familie en nabestaanden, hij laat iedereen achter door te knoeien met dingen die hij niet kent... :frusty:

Deze gebeurtenis is een enorm verlies voor familie en vrienden. Mochten die dit bij toeval lezen; Ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

Ik was benieuwd naar iets meer info, en ik vond dit hier. Ik krijg het idee dat 1 van deze 2 reageerders op dit bericht er iets meer van zou kunnen weten. Mogellijk zijn dit allemaal onbetrouwbare info bronnen, "van horen zeggen"...

En ook dit Brabandsdagblad

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan