Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Boucaut staakt wedstrijd na bommenregen op Sclessin
Er staat veel op het spel vanmiddag in Sclessin. Dat werd eens te meer duidelijk na de vroege voorsprong voor de bezoekers. De Standard-fans keerden zich massaal tegen hun eigen ploeg en er volgde al snel een bommenregen richting het doel van Proto. Eén van die bommetjes brandde een gat in het doelnet, waardoor de wedstrijd een achttal minuten gestaakt moest worden.
Standard knoopt na vier nederlagen op rij opnieuw aan met de zege. De Rouches wonnen in een door haat en woede doordrenkt Sclessin zowel van Anderlecht als van het eigen publiek. Dat publiek keerde zich na tien minuten massaal tegen de ploeg na een vroege achterstand via Jovanovic. Er volgde een bommenregen richting doel van Proto en Boucaut riep de spelers naar de kant. Na die fase keerde het geluk voor Standard en klom de thuisploeg via Bulot op voorsprong. Dadelijk meer.
Het vuurwerk tijdens de wedstrijd was uiteraard 'the Talk of the Town' na de Clasico tussen Standard en Anderlecht. Dat was bij de kapitein Jelle Van Damme niet anders. "Ik begrijp dat ze daar bij Anderlecht boos om zijn." Het incident liet ook Ron Jans niet ongemoeid. "Liever vuurwerk op het veld", verklaarde een bijzonder opgeluchte coach na afloop.
De strijdvaardige Jelle Van Damme had de wedstrijd ook in het nadeel van Standard kunnen zien aflopen. "Dat vuurwerk. Een keer daar kan ik nog mee leven, maar geen twee à drie keer. We riskeerden een forfaitscore en ik begrijp dat ze daar bij Anderlecht boos om zijn." Voor zijn coach was het allemaal niet nieuw. "Ik had het al eens meegemaakt bij Groningen. Toen trokken we ook richting kleedkamer en konden we nog wat bijsturen. Vandaag ging dat niet." Al geeft hij toe dat het vuurwerk misschien wel in het voordeel van Standard heeft gespeeld. "Ik heb liever vuurwerk op het veld dan dit", gaf Ron Jans nog mee.
Zware last van schouders
Jans stond er heel opgelucht bij. "Ik kan wel wat kilo's missen en ben blij dat ze dan ook van mijn schouders vallen", grapte de Nederlander. "De wil en de teamgeest van onze spelers is beslissend geweest. Als je ziet hoe we de wedstrijd nog over de streep trekken, dan valt er wel wat druk van iedereen af." Ron Jans had ook nog wat lofwoorden over voor een uitstekend spelende Vainquer. "Hij was 'merveilleux' vandaag. William was heel sterk en ook in de passing. Daar ligt het verschil, in vorige wedstrijden liep hij te veel met de bal."