Boswachter betrapt vier vuurwerkvandalen in Vierde Bergboezem.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
HAAGSE BEEMDEN - De boswachter heeft vier minderjarige jongens aangehouden vanwege vuurwerkoverlast in het natuur- en recreatiegebied de Vierde Bergboezem.

Hij betrapte de jongens vrijdagavond op heterdaad bij het afsteken van vuurwerk. Tijdens de aanhouding belandde het vuurwerk in de berm, waardoor er een brand ontstond die ternauwernood uitgetrapt kon worden. Tijdens de aanhouding probeerden twee van de jongens te vluchten op een scooter. De jongens konden worden gepakt.

Het had heel anders kunnen aflopen vertelt boswachter Marcel Douma. “Door de droogte en de harde wind die avond had het vuur zich snel kunnen verspreiden en was het niet bij een kleine bermbrand gebleven. Gelukkig is dat niet gebeurd” zegt hij. De jongens zijn erg geschrokken van de aanhouding, geeft Douma aan. De wijkagent handelt de zaak verder af.

Buurtbewoners ervaren al langere tijd overlast bij het gebied. Daarom voert staatsbosbeheer in samenwerking met de politie controles uit in het gebied. Eerder vrijdagavond werd een jongen in een tentje het terrein afgezet, hij stond op het punt om een groot kampvuur te maken. Ook zijn er boetes uitgedeeld vanwege verboden visserij en auto’s op het fietspad.

https://www.bredavandaag.nl/nieuws/...pt-vier-vuurwerkvandalen-in-vierde-bergboezem

Zo zo, 1 boswachter is in staat om 4 jongens aan te houden terwijl er ook nog eens 2 probeerde te vluchten met een scooter? Hoe heeft hij dat in Godsnaam klaargekregen?

Idioot idee om vuurwerk af te steken met deze droogte. Maar vind het een beetje zielig om ze meteen te benoemen als vandalen, zolang je niks kapot maakt ben je geen vandaal.

Landelijk nieuws, voorpagina van de krant want gelukkig zijn deze zeer gevaarlijke jongens staande gehouden. Ze waren ook nog eens vlucht gevaarlijk en in het bezit van vuurwerk. Hopelijk gaan ze voor minimaal 20 jaar achter de tralies :bonk:

Goh opeens heb je het, ik wordt journalist en iedereen leest mijn verslagen.... get a life

Landelijk nieuws, voorpagina van de krant want gelukkig zijn deze zeer gevaarlijke jongens staande gehouden. Ze waren ook nog eens vlucht gevaarlijk en in het bezit van vuurwerk. Hopelijk gaan ze voor minimaal 20 jaar achter de tralies :bonk:

Precies, als het geen vuurwerk was geweest had dit minder snel de publiciteit gehaald! Allemaal tegengaskwekerij (wat een woord:p) tegen vuurwerk.

Verder was het gewoon een domme actie met die droogte en had ik het nooit gedaan. Niet meer en niet minder!

Ze probeerden te vluchten. Dat wil niet zeggen dat de poging is geslaagd.

Ik weet dat de poging niet was geslaagd maar de vraag is dan ook hoe deze boswachter 4 jongens heeft kunnen staand houden terwijl hij maar alleen was. Dat zou mij never nooit lukken, zelfs niet wanneer het er maar 2 jongens waren. Maximaal 1 zou lukken.. tenzij het broek poepers waren. Haha

Meer dan terecht dat deze jongens gepakt zijn. Niet zo zeer over het vroege afsteken, dat hebben we allemaal wel eens gedaan. Maar hoe haal je het in je hoofd om dat met deze droogte in een bos te doen. Stel dat hele bos was afgebrand, wat hadden we dan gehoopt met zn allen dat ze de daders konden vinden.

Ik weet dat de poging niet was geslaagd maar de vraag is dan ook hoe deze boswachter 4 jongens heeft kunnen staand houden terwijl hij maar alleen was. Dat zou mij never nooit lukken, zelfs niet wanneer het er maar 2 jongens waren. Maximaal 1 zou lukken.. tenzij het broek poepers waren. Haha

Ik heb wel eens meerdere jongeren staande gehouden, zolang je normaal met anderen omgaat kan je dat ook terug verwachten.

Back
Bovenaan