• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Bonbridge] Pirat Special

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat bedoel je met dat plaatje? Als het een reactie is op mijn post: dat zijn andere pirat specials.

Dit zijn leuke strijkers, maar hun geld niet meer waard vind ik. Je hebt tegenwoordig genoeg keuze. De Corsair en de Match cracker ( chooet ) gaan een stuk harder, en hebben veel betere kwaliteit. Hieronder staat hoeveel de strijker per stuk kost als je 1 pakje aanschaft.

pirat special : 0,079
Corsair : 0,16
Match cracker ( chooet ) : 0,125

Je ziet dat de match cracker niet veel scheelt met de pirat special, en deze knalt de pirat special er met gemak uit! Sterker nog, dit is de beste strijker van deze 3.

Toen ze net nieuw waren vond ik ze nog wel goed, omdat er weinig keuze was in strijkers ( in belgie ) en deze knalde tussen de pirat en de corsair in. De kwaliteit daarin tegen is erg jammer. Veel weigeraars etc.

ik denk dat de pirat special betere kwaliteit heeft als de Herlat nr.3 Match Cracker (daar had ik een paar doosjes van)

Heel lang geleden toen de Pirat Special nog 1,9 gram bevatte, die was echt superieur.

Inderdaad, en voor die prijs helemaal. Jammer dat ze nu zeer slecht zijn. De knallen zijn zacht, soms krijg je alleen een vlammetje of hij doet helemaal niets, en ze knallen te snel, wat nou niet echt veilig is. Ik weet niet hoe deze strijker de laatste jaren is? Laatste keer toen ik ze had (4 jaar geleden) was het prut. Maar toen ze nog 1,9 gram bevatte waren het echte toppers met een felle knal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan