• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Bonbridge] Pirat Special

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Artikelnaam: Pirat Special
Artikelnummer: 1113
Importeur: Alpeco
Aantal per verpakking: 70 stuks
Kartoninhoud 50/70
Effectomschrijving: Strijker van extra kwaliteit ! Deze strijker is groter dan de klassieke groene strijker. Inhoud per V.E. : 70 strijkers
Prijs: 5,90

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Alpeco voor deze informatie.

Bijlagen

• xl_product33-3.jpg
    xl_product33-3.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 0
  • xl_product33.jpg
    xl_product33.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 0
  • xl_product33-2.jpg
    xl_product33-2.jpg
    29,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Vroeger (oude versie Alpeco, daarna Tsjechische) waren goed in knal (ik ervaarde ze feller dan de Weco Corsair) en goedkoop(volgens mij 9 euro voor 70). Deze vernieuwde versie is niet echt denderend. Leuker dan de normale Pirat knallers.

Leuke strijker... zeker beter dan de gewone Pirat maar haalt het zeker niet bij de Corsair.
Een paar jaar terug gingen ze wat harder dan afgelopen jaar maar destijds was het strijken en in 1 beweging doorgooien want de vertraging was ongeveer 1 seconde.
Vorig jaar ongeveer 5-8 seconden, netjes dus

Sorry hoor maar ik vind ze echt bagger. De helft doet het niet als je ze gooit, dus daarom moet je elke strijker eerst op de grond leggen en dan pas aantsteken/strijken. En de knal maakt dat gedoe niet goed, ik koop liever de normale pirats.

De nieuwe Pirat special vind ik een redelijke strijker voor wat er op het moment in België te koop is aan strijkers. Ter vergelijking met de gewone Pirat zal ik deze strijker een 6.5 - 7 geven vanwege de wat hardere knal maar die toch ook weer niet heel hard is.
Leuk voor erbij, voor als je bijvoorbeeld de hele dag wilt stoken. Maar niet als topknaller in je collectie.

Ik heb ze ook. Ze zijn iet echt denderent maar wel leuker dan de normale Pirat. En voor 5.50 vind ik het een erg goede prijs/kwaliteit verhouding!

Is een mooie strijker voor die prijs. Maar nu er Chooet match crackers zijn neem ik een paar pakjes minder van deze, en meer Chooet.

En die heeft veel vingers naar de kl*te geknald :wink:

Klopt inderdaad, bij mij is er ook één half in mijn hand geknald. Net toen ik hem half weggooide, knalde de strijker. Dat was in 2006 (toen ze inderdaad nog 1,9 gram bevatte). Mijn hand was totaal naar de *****, maar gelukkig is er niets af. Mijn vingertopje staat alleen nog krom doordat er een peesje nadat hij was losgescheurd, weer verkeerd is aangegroeid.

Sinds die dag heb ik geen strijker meer vast gehouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan