Boete voor vuurwerk op Abrahamsfeestje!!!

ylke

VWC lid
Een 50-jarige Tolberter is op zijn feestje van zijn vijftigste verjaardag op de bon geslingerd.

Het feestvarken stak bij een horecagelegenheid aan de Hoofdstraat knal- en sierwerk af maar werd betrapt door surveillerende politieagenten.

Het vuurwerk ging zo’n twee minuten onafgebroken door. De agenten kenden geen pardon voor de kersverse Abraham.

Bron

Ik vind het gewoon zielig regels zijn inderdaad regels. Maar bepaalde dingen kunnen ze best een keer gedogen. Zeker bij een feestje zoals iemand die bijvoorbeeld 50 word hoort gewoon vuurwerk, ter verhoging van de sfeer.

Erg zielig dat dan een stel dienstkloppers de boel moeten bederven. Je kan zoiets best een keer door de vingers zien.
Maar nee er moet natuurlijk weer geld in het laadje komen omdat het kabinet al ons belasting geld heeft verspild.
Maar als je ze echt nodig hebt hebben ze zogenaamd geen tijd.Dan mag je over 3 dagen is een keer langskomen om aangifte te doen.

Nee mijn respect voor de politie is ver weg....

Yep, regels zijn regels, en als iedereen zo maar bij feestjes wat vuurwerk aan gaat steken dan is het einde zoek denk ik.
Maar ik had idd liever gelezen dat toevallig passerende politiemensen een oogje in zeil hielden maar daarna wel even vertelden dat dit niet kan en een formele waarschuwing noteerden.
Dat geeft een stuk beter gevoel, dan weer een media eindzin als de agenten kenden geen pardon. Wat weer discussies losmaakt van wat is er dan gebeurd en ieder heeft er zo zijn mening over.
Laten we maar hopen dat Abraham lekker toch genoten heeft van het vuurwerk:)

Regels zijn regels.

ik ben het helemaal met je eens,vooral omdat mensen zich toch niet kunnen gedragen als je dit toestaat dan schuift de grens steeds verder op.dan moet je bv maandag om vijf uur op om naar je werk te gaan maar hebben ze om een uur snachts vuurwerk staan stoken op een trouw feest.en een straat verder is er wel iemand jarig etc het eind is dan zoek.vooral als er geen bekeuring word uitgeschreven

Zijn gewoon strepentrekkers ze hadden ook een oogje dicht kunnen knijpen en alleen een waarschuwing kunnen geven.

Was het maar zoals in Belgie, dat je naar de gemeente kan gaan om een vrijbrief te krijgen dat je mag stoken voor een speciale gelegenheid.

Maar dat is helaas niet zo, dus de agenten treden op zoals het hoort. Als ze hem een waarschuwing geven en de volgende staat de volgende dag te knallen en die krijg wel een boete,hoe moet je dit in hemelsnaam gaan uitleggen?

Stiekem hoop ik dat er ooit nog eens een verandering komt en dat je bij de gemeente een vergunning kan halen(desnoods tegen betaling) om een show te geven voor een speciale gelegenheid(op een afgelegen plek). Het kan allemaal zo leuk zijn...........

Waarschuwen helpt niet is ook met snelheid doe je dit wel heeft het geen effect want wat is een waarschuwing nu.
Iedereen weet waar de grens ligt en zeker als je 50 jaar bent dus ga je over die grens dan moet je de consequenties dan ook accepteren en niet brommen.

Ik wilde net zeggen... Die beste Abraham die wist zelf ook dat wat hij aan het doen was niet mocht, en hij nam het risico met dit als resultaat.

Wat ik zie in dit bericht zijn enkel agenten die hun werk doen en een jarige die nu weet dat hij maar de polder op moet zoeken of wachten op Oud en Nieuw i.p.v. het voor een kroeg te doen (wat echt een superslecht idee is).

Wat voor boete krijg je dan als je vuurwerk afsteekt buiten de tijd dat het mag?

Sowieso is Nederland wat vuurwerk betreft een beetje het triestste land van Europa. Overal komen de magniet-vingertjes om de hoek kijken. Super gevaarlijk natuurlijk een stukje vuurwerk afsteken. Om nog maar te zwijgen over het mileu, die komt vast niet over de uitstoot van dit vuurwerk heen.

Trouwens het is sowieso onozel dat je hier geen vergunning kan aanvragen voor cosumentenvuurwerk. Voor een kermis enzo kan ook een vergunning aangevraagd worden voor professioneel vuurwerk, waarom mag een consument dan niet voor een speciale gelegenheid een consumentencakeje afsteken? Omdat de consument dat niet kan ofzo? Zie het verschil niet zo... Professioneel vuurwerk is veel zwaarder, waarom mag Henk of Ingrid dan niet wat laf-consu-vuurwerk afsteken? Wat is daar de reden van?

Wat voor boete krijg je dan als je vuurwerk afsteekt buiten de tijd dat het mag?

Buiten toegestane tijden afsteken van vuurwerk 31 dec 10.00 t/m 1 jan 02:00

€100 bij minderjarigen van 12 tot 16 worden de vastestelde bedragen gehalveerd.

Bron: Boete app

Voor een feestelijke gelegenheid is die boete dan wel te overzien toch?
Gewoon een klein showtje en uit voorzorg ff 100 euri lappen met wat feestgangers:p

Of stoken en je neefje van 13 de schuld geven. Dan kost het je maar €50:p

En dan ouderlijk toezicht krijgen :bonk:.

Ik vind iig dat de agenten correct hebben gehandhaafd. Je hebt niet voor niet speciaal opgeleide mensen hiervoor. Daarnaast is in geval van schade/brand geen enkele verzekering die dat gaat dekken.

En dan ouderlijk toezicht krijgen :bonk:.

Ik vind iig dat de agenten correct hebben gehandhaafd. Je hebt niet voor niet speciaal opgeleide mensen hiervoor. Daarnaast is in geval van schade/brand geen enkele verzekering die dat gaat dekken.

Weet niet of je wel eens van een geintje gehoord hebt? Zo niet dan wil ik je het best uitleggen.

Je hebt niet voor niet speciaal opgeleide mensen hiervoor.
Voor een potje af te steken tijdens een feest. Man doe toch nie zo scheinheilig net of jij nooit voortijdig een potje hebt afgestoken. Heilig boontje:bonk:

Weet niet of je wel eens van een geintje gehoord hebt? Zo niet dan wil ik je het best uitleggen

Alsof ik dat niet doorhad ofzo :thumbup:

Voor een potje af te steken tijdens een feest. Man doe toch nie zo scheinheilig net of jij nooit voortijdig een potje hebt afgestoken. Heilig boontje:bonk:

Heb ik ooit gezegd dat ik dat nooit doe ? Als de jutten komen ben je gewoon aan de beurt en dan zul je ook die boete moeten betalen zo simpel is het. Als ik gepakt wordt omdat ik een cake afgestoken heb moet ik die ook betalen.

Ik zeg alleen dat die politie vanuit de wetshandhaving correct hebben gereageerd meer niet. Het is aan ieder zelf of diegene het risico wil nemen.

Als de boete maar 100 euro is, dan zal ik zeker in de toekomst voor een speciale gelegenheid een showtje geven. Als het niet normaal op een legale manier kan, dan moet het maar zo. Helaas maar het is niet anders.........

Back
Bovenaan