Boete Duitsland

moesten

VWC lid
Vorig jaar oktober ben ik met een paar vrienden naar Tsjechie geweest. Op de terug weg hebben wij vuurwerk meegenomen uit Tsjechie. Bij de grens zijn wij helaas aangehouden en moesten wij vervolgens op het bureau komen. Het vuurwerk moesten wij allemaal apart op stapelen en vervolgens moesten wij aangeven wat van ons was. Nu had ik mijn vrienden gewaarschuwd om geen F4 te halen, alleen hebben ze dat wel gedaan. Afgelopen week hebben wij een boete binnen gehad, nu staat er op het formulier dat ik F4 vuurwerk mee naar binnen heb gesmokeld, maar dat klopt helemaal niet, de boete is ook gebaseerd op het vervoeren van explosieven stoffen F4 dus. (volgens mij valt cat3 helemaal niet onder explosieve stoffen) Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met dit soort dingen? En heeft het zin om deze boete aan te vechten

IMG_20250508_184327v1213.jpgIMG_20250508_184335_HDR.jpgIMG_20250508_184344.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ken de Duitse wet niet maar misschien ben je volgens de wet medeplichtig. Als jezelf aangeeft vuurwerk mee genomen te hebben wat niet mag dan klinkt jezelf verdedigen met 'ik wist niet dat ze F4 mee zouden nemen' niet heel geloofwaardig.

Hoe dan ook een kut situatie gap. Flinke klap geld.. echter ben ik wel van mening dat het bij de risico's hoort als je dit onderneemt. Eigen schuld uit eindelijk..

Succes en sterkte man. Voor dat geldbedrag zou ik toch een advocaat inschakelen.

Heel simpel, denk dat de wet in Duitsland net zo werkt als in ons kikkerlandje. Je zit samen in de auto, dus ben je medeplichtig. Beste boetes trouwens ook in Duitsland zeg. Wel zuur voor je man. Maar goed je neemt het wel zelf mee. Wellicht wel een goed idee om toch een advocaat in te schakelen die verstand heeft van Duits recht.

Ja, en wellicht verstandig om de brief met (persoonlijke) informatie hier weg te halen. Weet niet of dat nog gevolgen kan hebben voor toekomstige gang van zaken.

Dit ziet er uit als een verloren wedstrijd.
Persoonlijk zou ik elektronisch bezwaar indienen tegen de hoogte van de boete (nee heb je, ja kun je krijgen) een advocaat gaat ook duur zijn waarschijnlijk. Tenzij je een no cure / no pay bedrijf vindt.

Tevens probeer het eens op het Duitse forum.

Sterkte man.
Pittig

Pfhh das een pittige bekeuring man zelfs gedeeld door het aantal mensen, maar denk dat er weinig aan valt te doen is aangetroffen op "heterdaad " , eg pech zou ik maar zeggen én maar hopen dat het niet wordt geregistreerd hier als misdrijf ,en is dit wat er in de hele auto is gevonden of wat jezelf hebt aangegeven wat van jouw was?én heb je niet getekend voor wat er aan jouw gelieerd kan worden?

Laatst bewerkt:
Als je rechtsbijstand hebt die inschakelen. En anders gewoon betalen want anders kan je gezeik krijgen als je weer Duitsland ingaat en je staande wordt gehouden.

Dure grap maar das het risico wat je genomen hebt.

Snap vooral het gedeelte van 40 dagboete's niet, is uiteindelijk 1 delict, je zou denken alleen de bestuurder/eigenaar is rechtmatig verantwoordelijk en die krijgt de boete en hoe jullie dat dan onderling regelen heeft justitie niets mee te maken, als je als bijrijder naast een beschonken bestuurder zit wordt jij toch ook niet bestraft? Maar wijze les " weet wat je zegt maar zeg nooit wat je weet " je hoeft niet aan je eigen veroordeling mee te werken hé 😉

Dankjewel allemaal, indd een dure grap. En indd het risico van het vak. Maar waar het hier om draait is dat mijn maatjes ook allemaal een boete hebben gehad. Die hebben indd een boete gehad voor f4. Ik heb geen f4 gehaald zoals ook staat aangegeven op het forumulier. Maar het lijkt erop dat de boete wel op F4 gebaseerd is.

Dankjewel allemaal, indd een dure grap. En indd het risico van het vak. Maar waar het hier om draait is dat mijn maatjes ook allemaal een boete hebben gehad. Die hebben indd een boete gehad voor f4. Ik heb geen f4 gehaald zoals ook staat aangegeven op het forumulier. Maar het lijkt erop dat de boete wel op F4 gebaseerd is.
Oke allemaal apart ook nog eens, heb jezelf getekend voor de door jouw aangegeven spullen?heb je daar zelf ook een copie van ?neem aan van wel anders is het wel heel naïef als ik eerlijk mag zijn, zou zeggen probeer samen met je maatjes te kijken wat er mogelijk is met die bedragen voor iedereen is het toch wel de moeite waard, succes man

Én sommige producten kunnen op de verpakking als f3 gekwalificeerd staan terwijl ze voor de wet f4 zijn, maar dan zou je het echt per product goed moeten uitzoeken,maar op je beschikking staat volgens mij toch ook alleen over f3, je mag het niet zonder de juiste papieren vervoeren, wellicht staat er bij je maatjes wel specifiek f4 ? En verschillend de boete bedragen ook onderling?

ik heb inndd zelf getekend voor deze spullen dus wat aangegeven staat op het bovenste papier Bij mijn maatjes liggen de boetes lager maar die hadden minder vuurwerk, een boete van 2000 en 3000 euro dus ook fors. Daar staat ook precies hetzelfde verhaal als bij mij.

Dan is de boete puur gebaseerd op het feit dat er zonder de benodigde vergunningen vervoerd is los vd kwalificatie of het f3 of f4 is, denk ik zo,maar zou er toch samen nog eens induiken man, dure les iig, je hebt in Duitsland speciale papieren nodig om f3 te mogen afsteken en te kopen/vervoeren

Snap vooral het gedeelte van 40 dagboete's niet, is uiteindelijk 1 delict, je zou denken alleen de bestuurder/eigenaar is rechtmatig verantwoordelijk en die krijgt de boete en hoe jullie dat dan onderling regelen heeft justitie niets mee te maken, als je als bijrijder naast een beschonken bestuurder zit wordt jij toch ook niet bestraft? Maar wijze les " weet wat je zegt maar zeg nooit wat je weet " je hoeft niet aan je eigen veroordeling mee te werken hé 😉
40 dagboetes; Zo te zien hebben ze 40 stuks artikelen gerekend/geteld x €85.
Tis idd 1delict maar dat zou inhouden dat als iemand 1 of 2x een cake van dumbum of iemand met kartonnen vol wordt gepakt dezelfde straf krijgt...🤨 das ook niet fair

Tis idd 1delict maar dat zou inhouden dat als iemand 1 of 2x een cake van dumbum of iemand met kartonnen vol wordt gepakt dezelfde straf krijgt...🤨 das ook niet fair

Oftewel mocht je van daaruit wat mee willen nemen neem 1 of 2 dikke compounds mee en de boete valt best nog mee😄

Aantallen kloppen dan niet, zoals hij zelf aangeeft is het bovenste blad zijn aandeel in het geheel en dat zijn er geen 40 én als je het 2e blad erbij optelt kom je weer ver boven de 40?? Rare gasten die duitsers 😁😅 dus zat juridische vragen of uitleg zou ik zeggen

Poee... heftig gast. Behoorlijke bedragen, 10k+ aan boetes.

Heb GPT erbij maar even gehaald, want ben zelf wel benieuwd: F3 en F4 is geen consumentenvuurwerk en prof spul valt onder de explosievenwet.

Waarschijnlijk maken ze geen onderscheid tussen F3 en F4, zoals ze dat in Nederland wel doen. Je zou het nog kunnen navragen op het Duitse forum.

Denk dat er niks anders op zit dan gewoon te betalen. Risico van het vak idd.

Aantallen kloppen dan niet, zoals hij zelf aangeeft is het bovenste blad zijn aandeel in het geheel en dat zijn er geen 40 én als je het 2e blad erbij optelt kom je weer ver boven de 40?? Rare gasten die duitsers 😁😅 dus zat juridische vragen of uitleg zou ik zeggen
Denk dat ze die vipers 4x 10st. Ofzo hebben geteld😊, als ze daar 4 aanhouden kom je op 40.

Back
Bovenaan