Blokker topic

Ik had eergisteren ook al dat voorstel gedaan met 'alle cat1 winkels' maar dat vond niemand een goed idee, en hier zegt gisteren een iemand hetzelfde en is iedereen mee eens:D

Je hebt zoveel verschillende winkels, zelfs de primera heeft wat liggen

Ervan uitgaande dat in de wet staat dat Cat 1 vuurwerk verkocht mag worden aan kinderen van 12 jaar of ouder, doen de winkels die dit alleen verkopen aan jongeren van 16 of ouder iets dat tegen de wet is?

Als de Albert Heijn van de één op de andere dag zou bepalen dat je 21 moet zijn om bier te kopen, staat heel Nederland op z'n kop. Maar als de Blokker en de Lidl besluiten om de grenzen voor categorie 1 vuurwerk te verhogen, mag dit wel opeens? Ik snap het niet helemaal. Mag een winkel zomaar die wettelijke grens verhogen? Lijkt me niet.

Zij verhogen de wettelijke grens niet, zij hanteren hun eigen winkelregels.
Bij het binnentreden van de winkel ben je daar al mee akkoord gegaan.

Ergens is de regel van 16+ weer krom. Want juist jongeren rond de 16 zijn goed vertegenwoordigd in de groep die sterretjesbommen etc maken. Maar die afweging is aan de winkel zelf.

Zijstraatje: ik vind het ook erg terecht dat er van 28 december t/m 1 januari in veel winkels (supermarkten) geen wasbenzine of grootverpakkingen lucifers aan jongeren verkocht worden.

Net even bij de blokker een pakketje opgehaald.

Blokker denkt in iedergeval met de stokers mee t.a.v. discussie omtrent cat 1 qua artikelnaamgeving:

Fop & Scherts XXL Party Pakket 3,99

dan nu de inhoud...

1x Sterretjes Sterren 70 cm 3 stuks
3x Sterretjes Golden Sparklers 5 stuks per pakje
1x Morning Glory 3 stuks
1x Knalerwten 40 stuks
1x Knalerwten 30 stuks (geen typefout...2 verschillende inhouden)
1x Blinkies 4 stuks
2x Crackling Cracker 4 stuks
2x Ground Bloom Flower 6 stuks

Laatst bewerkt:
Net even bij de blokker een pakketje opgehaald.

Blokker denkt in iedergeval met de stokers mee t.a.v. discussie omtrent cat 1 qua artikelnaamgeving:

Fop & Scherts XXL Party Pakket 3,99

dan nu de inhoud...

1x Sterretjes Sterren 70 cm 3 stuks
3x Sterretjes Golden Sparklers 5 stuks per pakje
1x Morning Glory 3 stuks
1x Knalerwten 40 stuks
1x Knalerwten 30 stuks (geen typefout...2 verschillende inhouden)
1x Blinkies 4 stuks
2x Crackling Cracker 4 stuks
2x Ground Bloom Flower 6 stuks

Voor 3,99 euro goed te doen toch. :)

Ik ga geen Lidl Topic aanmaken als ie er al niet is.:D
Bij de Lidl dit even gehaald, ik kon het niet laten.:wink:

Haha, er ontstaan pittige discussies. Lijkt me inderdaad goed om alles onder 1 topic te gooien.

Toch zal ik hoogstwaarschijnlijk de sterretjes gewoon bij de Action halen.

is bij meer winkels zo, bij de action bijvoorbeeld ook. zijn gewoon regels die het hoofdkantoor waarschijnlijk maakt i.v.m. dat aan aantal kinderen verkeerde bedoelingen hebben met dat vuurwerk.

Ik was gisteren bij de Lidl en daar werd verteld dat afsteken vanaf 12 jaar is en verkoop vanaf 16...
Wat zijn ze duidelijk daar -_-

Ondertussen heb ik de sterretjes gehaald bij de Action en ben er erg over te spreken. Als je ook sterretjes wilt halen dit jaar is het zeker een aanrader, want vuurwerkwinkels vragen voor dit simpele product gewoon veel en veel teveel.

Back
Bovenaan