Blinde vrouw en hond bekogeld met vuurwerk

Een blinde vrouw en haar geleidehond zijn gisteren in Heerhugowaard bekogeld met vuurwerk. De vrouw maakte met haar geleidehond een avondwandeling, toen vlakbij haar en haar hond zwaar vuurwerk ontplofte. Daarna hoorde ze een onbekend aantal mensen wegrennen.

Dat meldt dichtbij.nl. Omdat de geleidehond door de herrie van het vuurwerk gedesoriënteerd was, heeft de vrouw nog ongeveer een uur over straat gezworven. Een buurtbewoner heeft haar uiteindelijk geholpen om thuis te komen.

De politie neemt de zaak zeer hoog op en is op zoek naar getuigen die de vuurwerkgooiers hebben gezien. Het is niet duidelijk of de hond nog langer als geleidehond kan functioneren. Het beestje moet waarschijnlijk opnieuw gekeurd worden. (Coen Brandhorst)

brpn

Oh mien god, ik trek die walgelijke berichten van die compleet gestoorde samenleving niet echt zo goed meer...

Dit soort sukkels had je 20 jaar terug ook denk ik. Die realiseren zich niet hoe erg dit voor een ander is. Punt is dat je het toen in de regionale krant had staan, nu staat zoiets op het net en kan heel Nederland het lezen.

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Behalve dat ik het dieptriest vind, weet ik niet wat ik hier mee aan moet. Moet je die jongens uitleggen hoe ongewenst dit is of moet je ze eerst vellen met een stoot. Tja...
:bonk:

Is preventief castreren niet een optie bij dit soort figuren? Gewoon hakkie takkie, weg dat zakkie. Ik zie het niet echt zitten dat dit soort figuren zich voort kunnen planten.

Dit soort sukkels had je 20 jaar terug ook denk ik. Die realiseren zich niet hoe erg dit voor een ander is. Punt is dat je het toen in de regionale krant had staan, nu staat zoiets op het net en kan heel Nederland het lezen.

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Behalve dat ik het dieptriest vind, weet ik niet wat ik hier mee aan moet. Moet je die jongens uitleggen hoe ongewenst dit is of moet je ze eerst vellen met een stoot. Tja...
:bonk:

wat dacht je er van ze de ogen uit te prikken?kunnen ze voelen hoe het is als dat je word geflikt.

Misschien was dit wel een ongelukje? Ik denk dat iedereen wel eens heeft mee gemaakt dat je vuurwerk aan het afsteken bent en er opeens iemand uit het niets langs komt. Met rotjes e.d. is dat natuurlijk geen ramp maar het kan ook gebeuren met zwaarder spul. Ik zou ook schrikken en me uit de voeten maken als er opeens iemand staat ondanks dat die gene je nu niet kon zien :p Er staat hier niet bewezen dat ze het met opzet hebben gedaan. Het lijkt eerder een opgeblazen bericht dan een op feiten berust artikel.

Zonder het niet eens te zijn met bovenstaande reacties is het eerst wel goed om de situatie eens goed te bekijken.
Is deze vrouw daadwerkelijk slachtoffer van een bewuste actie om haar te pesten? Of is ze slachtoffer van een ongelukkige samenloop van omstandigheden?
In beide gevallen is het in triest dat het gebeurt. Maar de krantenkop legt de nadruk op het bewuste van de daad, terwijl dit nog niet onomstotelijk bewezen is. Als dit bewust gebeurd is dan deel ik de mening van de meeste anderen.
greetzz

Edit: Genius was met net voor

Grrr :angry:
Ik en boos worden gaat niet snel samen maar dit kan ik dus echt niet hebben. Hoe zielig moet je zijn om dit te doen... Een onschuldige BLINDE vrouw en een hond, die zich dus beide niet kunnen verweren. ZIEK! :angry:

waneer worden de lijfstraffen weer ingevoerd????cobra6 aan het handje plakken en dood laten bloeien, opgeruimd staat netjes

Wordt ik niet goed van.
Gaat helemaal nergens meer over dit, en dat is dan de volgende generatie.
Nou woohoo hoor.
In zo'n soort samenleving wil ik niet eens leven, f*ck het is verhuis wel.

Ik geloof ook niet meteen voor de volle 100% dat dit express gebeurd is.
Scenario: Hassan en Piet steken een fenix nitraat af en rennen weg. Blinde vrouw met geleidenhond loopt net voorbij de auto waar de nitraat was afgestoken ... BAMMM

Jongens weten zich geen raad en rennen uit angst voor straf weg.

Doet er niet toe als dit echt was, dat ze alsnog laf zijn gaan wegrennen.
Eerst maar even de feiten op tafel gooien, dan kijken we verder...

Ja hier word je natuurlijk ook niet vrolijk van. In en in triest dit. Maar kan ook idd dat dit niet expres is gebeurd. Tig jaren terug heb ik ook ooit eens een vlinder afgestoken. Eerst goed gekeken of er geen honden in de buurt waren. Dit was niet het geval. Dus aansteken en net dat t lontje aan was komt er een moeder aan fietsen met een kind. Precies in de lijn waar de vlinder lag fietsen hun langs en hebben echt de schrik van hun leven gehad. Waarschuwen was helaas al te laat. Geen verdere ongelukken of zo maar wil hiermee zeggen dat dit altijd kan gebeuren.

Het blijft in en in triest dit.

Oke misschien is het per ongeluk gebeurt, maar daarom zeg ik: NOOIT TE VROEG VUURWERK AFSTEKEN!!!!! Niemand verwacht dat je vuurwerk gaat afsteken in november.

Misschien is het onschuldig even een nitraat afsteken / of iets anders, maar ik weet niet dat diegenen vuurwerk heeft.. Is het 29 december ja dan weet je wel dat er vuurwerk word afgestoken.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier geen goed woord voor over en zal mij ook niet uitdrukken in woorden.
Vindt het diep en diep triest dat dit gebeurt is, hoe haal je het in je hoofd.

Ja als je dit leest wordt je niet vrolijk. Die mevrouw zal zich ook de pleuris geschrokken zijn.
Of ze expres naar die vrouw gegooid hebben of niet, ze moeten gewoon met hun poten van het vuurwerk afblijven. Ze wachten maar tot 31 december, stelletje onnozele figuren.

Back
Bovenaan