Black cobra 9.5

R@lph

VWC lid
Artikelnummer: RVW 65
Artikelnaam: Black cobra 9.5
Bruto Gewicht: ...
Netto Kruitgewicht:...
Aantal Stuks: 20 stuks
Effectomschrijving: 20 Super zware thunders in XXL formaat en voorzien van extra lading.
Tijdsduur: ...
Stijghoogte: ...
Richtprijs: ...

O.a. te koop bij: Rubro.nl

13317880.3c3ea578.560.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, doet me een beetje denken aan de FP3 van FENIX :D Als je mij had verteld dat het echt nitraten waren had ik het denk ik wel geloofd :p Mooi werk van Rubro :thumbsup:

voorzien van extra lading' Klinkt goed. Hopen dat het waar is.

Mwoah, ik zou er wat dat betreft niet veel van verwachten... Vorig jaar zou de Thunder 1 van Broekhoff de hardste knaller uit Nederland moeten zijn, en dat viel uiteindelijk ook zwaar tegen...

Mwoah, ik zou er wat dat betreft niet veel van verwachten... Vorig jaar zou de Thunder 1 van Broekhoff de hardste knaller uit Nederland moeten zijn, en dat viel uiteindelijk ook zwaar tegen...

En toch ben ik hier heel benieuwd naar. Zijn jullie die nieuwe europese wetgeving vergeten. Vorig jaar kwam er ook een mat met flash dus heel misschien heeft deze knaller wel een harde knal.

Laten we het hopen in ieder geval.

:bye:

als het een knaller is met veel kruit, weinig klei en een keihard gedraaide huls... dan zou het een flinke klapper moeten worden

speculaties, speculaties, pas na 31 december weten we meer

als het een knaller is met veel kruit, weinig klei en een keihard gedraaide huls... dan zou het een flinke klapper moeten worden

Er zijn toch wel mensen die het 29 de december ophalen en dan al wat afsteken en filmen, dan weten we al meer en kan je zelfs nog wat kopen als je wilt :)

Ook al zien ze er indrukwekkend uit er mag (helaas)maar max. 2gram BP in zitten en geen flash, want dat is nog steeds verboden in Nederlandse grondknallers.
Bovendien zal een knaller waar 2 gram BP in zit, die een keiharde en ook een dikwandige huls heeft niet eens uitelkaar kunnen knallen, omdat dat beetje BP niet voor genoeg drukontwikkeling zal zorgen, waardoor de huls heel blijft en de knaller "KIF" zegt.

Ook al zien ze er indrukwekkend uit er mag (helaas)maar max. 2gram BP in zitten en geen flash, want dat is nog steeds verboden in Nederlandse grondknallers.
Bovendien zal een knaller waar 2 gram BP in zit, die een keiharde en ook een dikwandige huls heeft niet eens uitelkaar kunnen knallen, omdat dat beetje BP niet voor genoeg drukontwikkeling zal zorgen, waardoor de huls heel blijft en de knaller "KIF" zegt.

Volgens de RACT (Nederlandse wanhoopsregeltjes op het CE-gebeuren) mag er in een losse knaller 2,5 gram buskruit zitten, volgens de EU-defaultnorm voor categorie 2 maximaal 6 gram buskruit.
Voor losse (grond) flashknallers van categorie 2 volgens de EU-defaultnorm 0.5 gram, en voor categorie 3 5 gram, wat vaak voor de classificatie in de praktijk maar tot 2 gram gaat.

Echter wordt er geen traditionele buskruit in de "Nederlandse" knallers gedaan, omdat dit voor de Chinezen vaak te arbeidsintensief is. Ik wed dat er met snelle buskruit en goede hulzen aardige knallen te maken zijn.

Ik zie trouwens op de foto dat er bij het typenummer "thundercracker" staat, wat vaak de default-aanduiding uit China is voor type knallers a la nitraten. Ben benieuwd of ze ook zo gaan klinken, al heb ik een vaag vermoeden van niet...

Waarschijnlijk word deze niet zo hard, ik geef ze het voordeel van de twijfel en ik koop toch een pakje.
ik laat me verassen.

Deze waren echt goed vond ik. Ze hebben denk ik goed liggen drogen, want ze knalden heel fel.
Als dat foeilelijke verbod er nou niet kwam had ik me met deze rotjes wel vermaakt komend oud en nieuw, helaas werd dat abrupt verbroken. Ik had ze voor 2 euro per pakje dus dat is prima.

Back
Bovenaan