Bijna 16.000 meldingen van vuurwerkoverlast

Bastiaan91

VWC lid
Bijna 16.000 meldingen van vuurwerkoverlast ROTTERDAM - Bij het internetmeldpunt voor vuurwerkoverlast, afgelopen zaterdag ingesteld door lokale GroenLinksfracties, zijn inmiddels bijna 16.000 meldingen binnengekomen. Maandag waren dat er 5000. Dat staat woensdagavond op de website.

Ruim de helft van de meldingen gaat over vuurwerkbommen die vaak 's nachts worden afgestoken. „Als zo'n explosief in je straat tot ontploffing wordt gebracht, zit je gelijk rechtop in je bed”, zegt fractievoorzitter Arno Bonte van GroenLinks Rotterdam. Verder zijn er veel klachten binnengekomen over schade door vuurwerk en vuurwerkstress bij huisdieren.

De bedoeling is dat na 1 januari een bundeling van de meldingen aan de Tweede Kamer wordt aangeboden en dat burgemeesters om extra maatregelen wordt gevraagd.

In de nacht van dinsdag op woensdag sneuvelden in het Noord-Brabantse Werckendam nog de ruiten van een eetcafé, een drogisterij en drie woningen door de klap van een vuurwerkbom. De daders, die het zware vuurwerk rond half 5 afstaken, zijn nog niet gevonden.

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/21182313/__Bijna_16.000_meldingen_van_vuurwerkoverlast__.html

Ja, en 3000 zijn er van mij... verveelde me dus had ff een autohotkey scriptje gemaakt (als je wilt weten hoe dat moet, PM me dan maar ff, het is makkelijk, iedereen kan dat wel doen :P )

tja ik denk dat dit een open deur intrappen is .
want er wordt al zoveel gedaan op het gebied van overlast bestrijding .
wat wil je nog meer vraag ik me af .
ja ik weet heus wel dat hij een verbod wil,maar dit spil heeft totaal niks meer met legaal vuurwerk te maken .
ik snap wel dat hier heel veel mensen van balen .

GroenLinks en vuurwerk gaan heel goed samen.
Helaas pikt Telegraaf het weer op, maakt er een sensatie van en we zitten hier allemaal weer te frustreren.
Tja, always look on the bright side of life.

Ik heb het bericht eigenlijk meer geplaatst omdat er vanmiddag ook al een stuk in/op de telegraaf stond en nu weer vindt dat de telegraaf daar erg ver in gaat! En straks is het 15 januari en heeft nooit meer iemand het over vuurwerk tot dat het weer december wordt!

Is er een samenwerking tussen de telegraaf en groenlinks of zo?Nu blijven ze aan de gang om onze traditie zwart te maken.

Nee daar schiet je niks mee op.
Ik vind dat je beter de problemen zelf kunt aanpakken dus het vroeg tijdig stoken en het slopen.
Er is overlast daar kun je niet omheen.
Hier in Hengelo knallen ze ook als een gek en gaan er per dag wel 5 dozen de lucht in.
Dit heeft niks met 31 december te maken maar met illegaal vuurwerk uit Europa.
Ze kunnen hier op het forum ook beginnen met het verbannen van de topics over het illegale vuurwerk.
Dit wekt interesse.
Niemand krijgt folders in de bus met het adres van het bestellen van deze knallers en de ervaringen.

Het vuurwerkverbod komt er en ik denk zelfs binnen 3 jaar mist de overlast beperkt word.

Mensen doe nu even rustig, Nederland telt op dit moment geloof ik 16.600.000 inwoners.
Een klein rekensommetje komt dan uit op nog geen 0.1% klachten... Wat ook telt is dat waarschijnlijk een groot deel niet serieus genomen kan worden...

Ja, en 3000 zijn er van mij... verveelde me dus had ff een autohotkey scriptje gemaakt (als je wilt weten hoe dat moet, PM me dan maar ff, het is makkelijk, iedereen kan dat wel doen :P )

Nou dan lijkt me het een uitdaging voor je om vannacht als iedereen slaapt dat ding op te voeren naar 100.000 reacties.. Dan is die ballon gelijk zo kapot geprikt ..

Stuur me het scriptje en een uitleg en ik zet met alle liefde mn computer aan de slag :D

Reactie op FB van arno:

Nog weinig animo voor anti-GroenLinks-meldpunt van de vuurwerkverheerlijkers van @geen_stijl. Krap duizend idealenhaters. Kan beter jongens!

Er komt geen vuurwerkverbod, als je dat doet, gooi je alle poorten naar de zwarte markt open.
Als mensen dingen gaan beperken, word het alleen maar erger.
Wel mooi als ze het gaan doen, datzelfde jaar heb je alles kaduuk.
Maar ja, ooit zullen ze het leren he.

O ik denk ook wel dat het verbod er komt en puur door het illegale "knal"vuurwerk.

Maar niet alleen het forum wekt interesse ook youtube en alle mediaberichten, want ik had nog nooit gehoord van een "bigboy" totdat het op het nieuws was dus toen ben ik ook gaan rondneuzen op internet wat het was, puur uit nieuwsgierigheid want ik moet niks hebben van al het losse knal vuurwerk.
Maar er zijn ook mensen die er echt naar opzoek gaan en dat spul willen hebben omdat het volgens hun niet gevaarlijk is.

Ieder jaar haalt ie weer het nieuws.
Nu zelfs tot de kamer.
Straks komen de cijfer weer boven tafel.
Ik zie het niet erg positief in of er moet wat gebeuren aan het illegale vuurwerk.

Even een gedachtengang.. Hij gaat die dingen in januari overhandigen aan de 2e kamer.. Op dat moment moet het toch zaak zijn er inzage in te krijgen? Anders is er niks democratisch aan. Ik vind dat wij er als liefhebbers op moeten toezien dat wij er inzage in mogen krijgen. Alle klachten, dus ook de nepberichten.

Back
Bovenaan