Bijbaantje verkoper

Jarf

VWC lid
Halo allemaal,

Ik ben 14 jaar en wil graag als bijbaantje bestellingen invoeren bij een vuurwerkwinkel in de buurt. Ik heb nog niet echt kunnen vinden of dit mag. Volgens de wet mag ik licht werk doen en geen industrieel, mag ik dan bestellingen opnemen?

Alvast bedankt :)

Groetjes,
Jarvin

Onder de 16 Mag je geen werk in de bunkers om het vuurwerk doen. Tevens mag je ook niet onder de 16 jaar achter de kassa zitten. Helaas dus voor jouw.

Wat wel mag is opruimwerkzaamheden zoals de kartonnen dozen opruimen of advies geven over producen.

Onder de 16 Mag je geen werk in de bunkers om het vuurwerk doen. Tevens mag je ook niet onder de 16 jaar achter de kassa zitten. Helaas dus voor jouw.

Wat wel mag is opruimwerkzaamheden zoals de kartonnen dozen opruimen of advies geven over producen.

oké bedankt!:)

Toch wel rare wetgeving in Nederland :mad:. Het is niet gevaarlijk en ook niet zwaar dus wat is het probleem :bonk: echt een appart land:cry:

Gewoon solliciteren man, niet geschoten is altijd mis.
Vast wel bedrijven die er niet moeilijk over doen en snappen dat jij baantje wilt hebben. Dit zal dan wel zwart gaan waarschijnlijk :p
Niet alle bedrijven houden aan de strikte regels, net zoals je vroeger maar tot 10kg vuurwerk mocht meenemen per keer. Sommige gaven je gewoon gelijk alles mee.

Daarbij zijn er genoeg winkels die voor hun voorraadsysteem de bestellingen van klanten in de computer gezet moeten hebben.. dit kan ook op jouw leeftijd.
Boerenbond/Welkoop werkt bijvoorbeeld met zo'n systeem.
Verder mag je inderdaad ook advies geven aan klanten.. zo weet ik dat bij de Boerenbond/Welkoop winkels hier waarde aan wordt gehecht maar ik kan me voorstellen dat veel andere winkels hier ook mee werken.

Opzich best wel mogelijkheden dus om met vuurwerk te gaan werken en daarin door te groeien in de jaren.
Succes met solliciteren zou ik zeggen :)

oké bedankt!:)

Toch wel rare wetgeving in Nederland :mad:. Het is niet gevaarlijk en ook niet zwaar dus wat is het probleem :bonk: echt een appart land:cry:

Nederland heeft gewoon een regel dat je een hoop dingen pas vanaf je 16 jaar mag. Ene kant snap ik je reactie ik baalde ook toen ik jou leeftijd had. En durf te wedden dat iedereen dat hier wel gehad heeft.
Zoals Lars(Denjo) al aangaf gewoon solliciteren misschien hebben ze wel een passend baantje voor je de laatste 3 dagen van het jaar. Zoals dozen ruimen etc ben je toch een beetje met vuurwerk bezig :wink:

Overigens kun je merken dat je nog nooit met oudjaar hebt gewerkt.Want geloof me de laatste dagen van het jaar zijn echt wel zwaar. Je moest is weten wat een lange dagen we dan maken :wink:

Ik ben nu 15 en zou graag ook een bijbaan in december willen hebben bij een vuurwerkwinkel.
Al meerdere winkels benaderd maar sommige winkels was het meteen nee, en andere winkels moest ik even mailen en dan kijken ze of ze hulp nodig hebben.

Je kan vragen naar deze werkzaamheden:
- Bestellingen opnemen aan de kassa VOOR de verkoopdagen. Geen geld aan nemen.
- Dummy's klaarzetten winkel aankleden.
- Als je verstand hebt van het assortiment mensen adviseren. En bestelling helpen invullen.
- Kooien en dozen opruimen.
- De kleine klusjes, zakken aanvullen etc.

Het werken in de bunkers, bestellingen klaarmaken, werkzaamheden waarbij je in contact komt met het vuurwerk zijn verboden.

Ik had het eigenlijk ook over de bestellingen invoeren van klanten in de computer :) als dat wel mag dan ben ik helemaal gelukkig :D
Ik ken bijna hun hele assortiment dus het zal wel goedkomen.

Bedankt iedereen!!!

Zo, Wat is het eerlijk als Leslifan zijnde:D..! Moet er alleen zelf achteraan gaan, maar het bestuur van Lesli is aan het proberen om voor mij een baantje te krijgen:angel:... Advies geven moet wel lukken dan denk ik whaha:)

Jarf, Suc6 ermee! Ik hoop dat het je gaat lukken!

Als ik weer in Nederland ben (29e) ga ik eens soliciteren :)

Alleen nog ff kijken of ik dat via mail ga doen of met een brief of er gewoon naartoe ga...

Als ik jou was zou ik even langs gaan, is persoonlijker en zien ze meteen wie je bent.
Sommige medewerkers antwoorden bij zo'n vragen meteen nee omdat ze de link met vuurwerk meteen denken 16.
Dus vraag of je degene die gaat over de solicitaties gaat kan spreken, of de gene wat over het vuurwerk gaat.

Dus vraag of je degene die gaat over de solicitaties gaat kan spreken, of de gene wat over het vuurwerk gaat.

Het is een glas bedrijf maar er zijn meer winkels in mijn buurt. Volgens mij werken daar hooguit 3 mensen dus ik denk niet dat ze daar echt een vuurwerkman hebben en een solicitatieman. Toch hangt veel van hun winst van vuurwerk af heb ik zo het idee:rolleyes:

Het is een glas bedrijf maar er zijn meer winkels in mijn buurt. Volgens mij werken daar hooguit 3 mensen dus ik denk niet dat ze daar echt een vuurwerkman hebben en een solicitatieman. Toch hangt veel van hun winst van vuurwerk af heb ik zo het idee:rolleyes:

Nu werken er 3 mensen. Maar tijdens de vuurwerk periode zullen ze echt wel extra mensen kunnen gebruiken. Wie niet waagt wie niet wint:wink:
Gewoon even langs gaan dus, is inderdaad het beste

Ik ben nu 15 en werk zelf al een aantal jaar bij een vuurwerk winkel.
Ik werd ook qan genomen om alleen karton te snijden en je mag alrijd wel meer doen zo als bij vullen.

Houd er wel rekening mee om goede afspraken te maken over het werken op 31 dec want ik neem aan dat je dan zelf ook wil stoken.

Ik werk gewoon elk jaar op 29 en 30 tot 6 uur en op 31 dec maar tot 12 uur om zelf nog te stoken.

gr jordi

Laatst bewerkt:
Wat ik wel zeker weet is dat ze extra mensen nodig hebben.

over 31 december had ik al bedacht :) maar bedankt voor het meedenken, wat bedoel je precies met dozen snijden? mocht je die open snijden en het vuurwerk in de bunker zetten?:shy:

Ik ben nu 15 en werk zelf al een aantal jaar bij een vuurwerk winkel.
Ik werd ook qan genomen om alleen karton te snijden en je mag alrijd wel meer doen zo als bij vullen.

(...)

Ik zeg wel ik had geluk want ik kende die nensen al goed en werkte er al van af me 12 de of zo
Gr jordi

Vanaf je twaalfde? Euh, dat mag niet. En ook het bijvullen van de bunkers mag niet onder de 16 jaar. Onder de 16 mag er geen vuurwerk door je handen gaan. Dat het bij jou gebeurt, wil niet zeggen dat het ook mag. Dus laten we Jarf niet verkeerd voor gaan lichten :wink:

Ik raad Jarf aan om de winkel eens binnen te stappen. Doe een voorstel wat je wel zou willen doen (wat dan ook mag met jouw leeftijd). Mensen adviseren klinkt leuk, maar ik ben bang dat klanten je niet serieus gaan nemen als jij als 14 jarig broekie ze gaat vertellen welke cakes ze moeten kopen. Maar het voorstel om dozen plat te maken of orders in de computer in te voeren klinkt haalbaar :)

Ik raad Jarf aan om de winkel eens binnen te stappen. Doe een voorstel wat je wel zou willen doen (wat dan ook mag met jouw leeftijd). Mensen adviseren klinkt leuk, maar ik ben bang dat klanten je niet serieus gaan nemen als jij als 14 jarig broekie ze gaat vertellen welke cakes ze moeten kopen. Maar het voorstel om dozen plat te maken of orders in de computer in te voeren klinkt haalbaar :)

Wat op je ID staat zegt ook niet alles, mensen schatten me vaak 16 á 17 :rolleyes:

Orders invoeren is al goed genoeg voor mij :p en als ik er nog wat mee verdien helemaal mooi:thumbsup:

Sterker nog het is zelfs strafbaar om als kind onder de 16 met vuurwerk te werken.
Als ze komen controleren heeft de winkel een groot probleem!
Dus zou het zelf als winkel niet toelaten, en ook een beetje onverantwoordelijk om iemand onder de 16 met het vuurwerk zelf in contact te laten komen. Laat staan op je 12de.
Stel je veroorzaakt een ongeluk. Dan wordt er geen cent verzekerd!
Maarja dat is het probleem van de winkel.

Laatst bewerkt:
Even een gedachten kronkel van mij.
Ja, het kronkelt wel eens daarboven in mijn hoofd.

Moet je officieel niet 18 zijn, als je met vuurwerk mag werken.
Vuurwerk is immers een gevaarlijke stof/middel, wat je op de vrachtwagen ziet met een rood vierkant met daarop een nummer, 33 (= Diesel), of 1.4 (= consumenten vuurwerk).

Volgens mij mag dat niet door Jan en alleman uitgepakt worden en weggezet worden, enz en moet je daarvoor minimaal 18 jaar oud zijn.

Klopt dit, of moet ik maar snel ophouden met die kronkels....

Even een gedachten kronkel van mij.
Ja, het kronkelt wel eens daarboven in mijn hoofd.

Moet je officieel niet 18 zijn, als je met vuurwerk mag werken.
Vuurwerk is immers een gevaarlijke stof/middel, wat je op de vrachtwagen ziet met een rood vierkant met daarop een nummer, 33 (= Diesel), of 1.4 (= consumenten vuurwerk).

Volgens mij mag dat niet door Jan en alleman uitgepakt worden en weggezet worden, enz en moet je daarvoor minimaal 18 jaar oud zijn.

Klopt dit, of moet ik maar snel ophouden met die kronkels....

Iedereen mag er gewoon mee werken als je maar 16 jaar of ouder bent.

Back
Bovenaan