Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Allemaal herinneren we ons het moment dat we voor het eerst vuurwerk mochten kopen, nog als de dag van gisteren. Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk? Plaats het hier! Als je daarvan nog foto's hebt, bijvoorbeeld van het vuurwerk of de showroom, vergeet die dan niet te plaatsen.

De Boerenbond in Zevenbergen, toen mochten er nog romeinse kaarsen verkocht worden, goede tijden waren dat. Mijn eerste freakactie waar ik bestelde was Vuurwerkland Steenbergen. In 2016.

Laatst bewerkt:
Profiel fietsenzaak! Met een hele leuke Diamond Collectie toen. Zal de astronauten nooit vergeten. Net zoals alle DC(+nummer) producten. Geweldig.
Zelfs de happiness ging toen veel beter! Lekker in de achtertuin.

Camping Oost in Enschede. Wat was dat een geweldige winkel destijds. Kochten toen nog allemaal Klien spul, kanonslagen, babypijltje, grondbloemen, gillende keukenmeiden en dat soort spul. Geweldig tijden waren dat. Later ook vaan bij Haarman vuurwerk geweest, mooi vuurwerk maar vond de winkel niet echt sfeervol.

Qua freakwinkel moet dat of harten 4 of steenbergen zijn geweest. Voornamelijk steenbergen vond ik een mooie en sfeervolle winkel.

Laatst bewerkt:
Bij Lammerts van Buren in Utrecht. De buit was klein maar als kind vond ik het heel wat toen. De buit bestond uit 6 Parachutepijlen en een 700 shots ladycracker.

Dat was als klein jochie bij de De Vuurwerkspeciaalzaak, Zuiderparklaan 94 in Den Haag. Als ik terug denk aan de tijd van toen.. kippenvel.

Ik ging naar PCS en toen jaren bij Snuffelaar wezen halen. Beide in Purmerend. Zo dat waren nog eens mooie tijden! Met grootmoeders guldens bij PCS vuurwerk in Purmerend kleine stookvoer halen.

Stunthal in Leeuwarden, ik had een of andere vulcan pakket en wat grondbloem met knal meen ik

Gert's Knipsalon, Rocco vuurwerk en Miedema vuurwerk.

Gert's Knipsalon had altijd een goed gevulde etalage waar ik altijd op mijn fiets naar toe ging om door het raam te turen. Ze hadden voornamelijk Breeschoten. Rocco verkocht vanuit een garageberging midden in het centrum en verkocht de Western Hero crackers. Miedema, een benzinestation, had mooi lesli spul!

Mijn bestelling bestond voornamelijk uit astronauten, rotjes, kanonslagen en het reguliere klein sier en knalspul van toen!

De lokale Intratuin zal dat moeten zijn geweest. Die hadden allemaal Diamond Collection voor m'n vader en de buurman, en o.a. Dynamite Dave voor mij en de buurjongens, haha. Ik was toen een jaar of 10 a 11 gok ik. Helemaal trots op m'n meterpakketje en slof astronauten. :D

Amman op het winkelcentrum Woensel in Eindhoven! Met de gele bestellijsten toen nog��
Hah ik ook, samen met ons pap en broers. Het geld wat we wilden besteden werd dan door hem verdubbeld, heerlijke tijd toen je nog lang aan het wikken en wegen was voor de vitrines met een beperkt budget. En hoe duur een mini sierpakketje was, met altijd teveel fonteinen.

Profile bij ons in het dorp. Via de trap naar beneden waar je in de bunker terecht kwam. Uiteraard bestond het assortiment uit vuurwerk van Schuurmans, al die waanzinnige Diamond Collection producten... <3

Bij busschever vuurwerk te hengelo, was een jaar of 8 en kreeg toen van mn vader €15 waar ik voor mocht uitkiezen. Ik dus in utrecht lijstje gemaakt(uur rijden) zij me vader ik ga niet zo ver rijden voor wat rotjes heb je €5 extra. Toen kwam een vriendje spelen van de basisschool en was ik op de 30e alles kwijt en hele dag lekker gestookt :D. Uit eindelijk de dag er op voor 10/15 van mn verjaardags geld rotje's gehaald en ik was gelijk verslaafd. Als kind redelijk veel gestookt toen ik 12 was een karton rotje's met 2 pakken voor de straat mee) en lekker stoke vannaf 10.00 heerlijk. (en ook rotje's gooien om 12.00 en niet naar prachtig sier kijken achja ).

Toen van 14/19 wat minder met de hobby's bezig geweest. En toen op 20e weer door vuurvent zn video's met valencia in aannraking gekomen en toen mnn hobby weer totaal opgepakt en dus weer ''7jr'' actief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan