Jemie (Benzinestation)
Ik ging daar trouw elk jaar naar toe
Dit was ook echt mijn eerste winkel waar ik met mijn ouders vuurwerk ging halen! Red Lantern, Lesli!
In mijn puberteit ging ik elke winkel in ons dorp af voor folders en vuurwerk!
Gert's Knipsalon
Daar had je o.a. Breeschoten
Roco Vuurwerk
Vuurwerk werd verkocht vanuit een garagebox!
Hier haalde ik de Red Lantern Western Hero Crackers!
Royal Fashion
Kledingzaak met de BVD Super Crackers
Het Olde Rathuus, een curiosa winkel! Wel eens een mooi gratis pijlebpakket gehad die niet op de kaart stond!
Jecor ijzerzaak toen nog in het centrum
Kan me nog goed herinneren dat ik daar op de eerste verkoopdag voor 6:00 voor de deur stond! Ik kreeg als allereerste klant 2 sloffen extra!
En dan was er nog een kapperszaak Meiling een soort van outlet! Verkocht ook vanuit een garagebox! Toen oogde het als een bij elkaar geraapt zooitje, nu zouden het juweeltjes zijn!
Daarna volgde Welkoop en de buurtsuper in het buitengebied die schuurmans had en nog een ijzerzaak die demo's organiseerde!
Poolen's Vuurwerhal hal Hierden, Hamstra Ermelo had Brave en Wichers Lidu, Mercurius! Vuurwerkpaleis had van die mooie pijlen die leken op blitzknall raketen, naar daar kwam gewoon een sterren boeket uit!
Later kreeg ik mn auto, daarmee kon ik eindelijk naar winkels als Koningsdal Utrecht, Wagenvoort in Wapenveld en Jaco Vuurwerk in Ede!
Als dorp hadden we de meeste winkels van de regio! Inmiddels ben ik al heel wat jaren weg uit dit dorp! Al deze bovengenoemde winkels in dat zelfde dorp waar ik heb gewoond, bestaan of verkopen geen vuurwerk meer naar mijn weten!
Vuurwerkwinkels memories...!