Big 19

Onwijs goed. Een beter cake combinatie voor die prijs ga je niet vinden, zeker niet met zoveel diversiteit aan effecten. Grote boeketten met een harde burst. Was echt puur genieten. Klasse Wolff !

Wederom deze gehad dit jaar.

Schoot alle buren met 500grams naar de vaantjes. De cakes van Welkoop/Goedvuurwerk konden hier echt niet tegenop. De 4 cakes van 500 gram van een ander waren ook minder, maar wel samen duurder dan een karton van deze. Die buurman vroeg zelfs nog of t illegaal spul was.

Topper van dit jaar was dat het temp hoger lag dan vorig jaar.

Paar minpunten: steek deze niet af in de buurt van auto's. De rode klei verspreid zich in een 50 meter rondom de afsteek plek en geeft grote vlekken. Veel zooi bij deze cakes rondom, dus weer netjes aanvegen ;)

Dit jaar eentje met een lontprobleempje intern. Daar ging nagenoeg alles tegelijk af, maar bleven een paar buizen onafgeschoten. Gevaarlijke situatie.

Pro's voor deze bakken: zeer luide burst, alleen echte knalcakes komen eroverheen. Zeer brede effecten. Veelal tot aan de grond.
Tip daarom: steek af op afstand van publiek: >30 a 40 meter. Of, steek af met klein publiek op 8 a 10 meter. Bij optie 1 kijk je tegen de hele palm aan, bij optie 2 wordt je omgeven door het effect (erg mooi!). Tussen 10 en 30 meter heb je kans op de effecten die tegen je aan komen. Gebruik met deze cake voor het hele publiek een vuurwerkbril. Veel rondvliegende (klei)delen!

Absolute topper! Wat een prachtige cakes. Had een karton gekocht, had gehoopt van iedere 2 te hebben, maar had 5 keer de deep space erin zitten. Dit vond ik wel jammer. Ondanks dat de deep space wel 1 van mijn favorieten was hou ik ook van variatie.

De effecten zijn groot, de bursts zijn goed, maar er komt inderdaad veel zooi mee terug naar beneden...

Paar minpunten: steek deze niet af in de buurt van auto's. De rode klei verspreid zich in een 50 meter rondom de afsteek plek en geeft grote vlekken. Veel zooi bij deze cakes rondom, dus weer netjes aanvegen ;)

Bij mij kwam er niet alleen klei uit maar ook stukjes beton. Telkens nadat de cake afgelopen was hoorde je die stukjes overal op de grond tikken. Gelukkig is het niet op de auto's gevallen of op één van ons want dat voel je zeker wel. Meer mensen die hier last van hadden? Hopelijk gewoon een productiefout want er zaten ook 4 dezelfde cake's in het karton waarvan er 3 een verkeerd effect schoot en eentje wel goed.

Voorderest zijn het echt geweldige cake's voor iets meer dan een tientje per stuk. Mooie grote boeketten en snoeiharde burst!

Bij mij kwam er niet alleen klei uit maar ook stukjes beton. Telkens nadat de cake afgelopen was hoorde je die stukjes overal op de grond tikken. Gelukkig is het niet op de auto's gevallen of op één van ons want dat voel je zeker wel. Meer mensen die hier last van hadden? Hopelijk gewoon een productiefout want er zaten ook 4 dezelfde cake's in het karton waarvan er 3 een verkeerd effect schoot en eentje wel goed.

Voorderest zijn het echt geweldige cake's voor iets meer dan een tientje per stuk. Mooie grote boeketten en snoeiharde burst!

Nergens geen last van gehad, eigenlijk nog nooit met deze toppers!! En ik heb ze al verschillende jaren en nog nooit een foutje gehad:p

Nergens geen last van gehad, eigenlijk nog nooit met deze toppers!! En ik heb ze al verschillende jaren en nog nooit een foutje gehad:p

Dan heb ik waarschijnlijk gewoon dikke pech gehad :p Aankomend jaar hoe dan ook weer in de collectie. Dan hopelijk wel foutloos :p

Dat heb ik elk jaar hoor.. Zijn erg grote kaliber. In die tubes zitten sterren die deels gevuld zijn met gips/beton. Bij de burst breken ze over het algemeen in tweeën. Daarna komen de stukken ster gevuld en wel met beton weer net zo hard naar beneden. Dit jaar stond ik per ongeluk even met de wind mee toen ik 5 cakes tegelijk afstak en prompt kreeg ik de ene betonprop na de ander op m'n kop. Dus kijk uit waar je gaat staan haha..

Overigens hebben heel veel cakes dit hoor. Maar vooral bij de grote kalibers komen er enorm veel grote brokken beton naar beneden.

Je moet voor de grap maar eens goed op de afsteekplek kijken. De hele boel zal pakweg 20 a 30 meter verderop bezaaid liggen met dit soort betonproppen.

Ik hoefde niet lang te zoeken net op straat hehe..

Boven de gipsproppen van de Big19 cakes, 30 mm kaliber denk ik.. Daaronder ter vergelijking een gipsprop uit een gemiddelde andere cake 20-25 mm kaliber ofzo..

35ddtl5.jpg

Daar zit een behoorlijk verschil in haha, bedankt voor de foto.
Maar inderdaad een geweldig mooi assortiment, zeer harde burst, grote effecten en een goede prijs.

Wat een toppers waren dit! Ongelooflijk grote boeketten, knalde andere cakes er makkelijk uit! Dit jaar voor het eerst genomen. De video's ervan wisten me niet te overtuigen maar de reacties hier waren zeer lovend en voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
Mijn persoonlijke favoriet was de Pandora (heet nu anders). Die crackling kwam zowaar bijna tot de grond!

dat er stukken beton naar beneden komen moet absoluut niet de bedoeling zijn. Dan waren ze wel afgekeurd denk ik. Ik weet wel dat de betonproppen onderin zitten als stop en om de stabiliteit. Maar mee gaan de lucht in en dan op deze manier weer naar beneden komen lijkt me niet.
greetzz

Die rode en witte klei kwam vorig jaar ook tot op de 4e verdieping van een flat op de balkons met de Big 19.
Hoort wel bij siervuurwerk algemeen, maar inderdaad door het grote kaliber van Big 19(grootste) is het veel materiaal.
Andere typen vuurwerk hebben ook andere proppen. Heb bij de buren bijvoorbeeld plastic buizen naar beneden zien komen ipv karton. Kon even niet bepalen of dit van de vuurpijlen of het siervuurwerk was.

De pyromould van Welkoop heeft weer andere opvulling.

Gewoon rekening mee houden: niet bij auto's afsteken en vuurwerkbril dragen.

Wat kleine kleideeltjes horen erbij idd. Dat voel ik ook wel altijd naar beneden komen, maar niet in deze orde. Want als je dit ergens op krijgt wordt je er niet blij van.
greetzz

Ik hoefde niet lang te zoeken net op straat hehe..

Boven de gipsproppen van de Big19 cakes, 30 mm kaliber denk ik.. Daaronder ter vergelijking een gipsprop uit een gemiddelde andere cake 20-25 mm kaliber ofzo..

35ddtl5.jpg

Wat kleine kleideeltjes horen erbij idd. Dat voel ik ook wel altijd naar beneden komen, maar niet in deze orde. Want als je dit ergens op krijgt wordt je er niet blij van.
greetzz

Deze proppen komen met elk schot van de BIG 19 dus omhoog en ik vond deze dus ook op de 4e verdieping vorig jaar.
Dit jaar dus op auto's rondom.
Bij veel schoten verpulvert het wel, maar soms blijft het inclusief karton dus heel en komt het dus weer omlaag.

Het is overigens zeer licht spul en met je voet erop blijft er niks van over. Deuken in de auto of bult op je hoofd hoef je niet bang voor te zijn. Alleen in combinatie met water levert het een enorme smeerboel op. Vooral de rode klei delen.

Heerlijke bakken dit! Prachtige combinaties met grote boeketten zeg.

Vergeleken met het Buurtassortiment goedkoper en iets grotere boeketten. BAXXL is wel beter gevuld qua boeket en komt soms wat agressiever over met de crackling. Zou van mij best een all crackling cake in mogen zitten. Al met al zeker aan te raden om een karton aan te schaffen. Je zal er in ieder geval geen spijt van krijgen. Heb een aantal filmpjes achter elkaar gezet.

Geen last gehad van de proppen die ik hierboven langs zie komen.

Sowieso niet allemaal tegelijk, nu vind ik het vrij onoverzichtelijk. Effecten lappen elkaar over e.d. Ik vind het 30 seconden geweld, niets meer. Kan ook goedkoper.

Ben wel benieuwd op wat voor dingen je dan doelt :)
Misschien leuk idee om komend jaar te gebruiken!

Weekje geleden weer een heel karton tegelijk gedaan, en kan je zeggen dat dit heel erg word gewaarderd door de mensen om je heen, het lijkt op film erger dan het is denk ik

Blijven echte toppers.......
Had nog een karton over van vorig jaar, een jaar goed gedroogd dus.
Was gewoon niet normaal hoe droog deze waren ahahahha.

Volgend jaar maar weer een karton of 2 scoren:p
Eerste 4 zijn van de big 19....Wel ff op HD zetten.
Ik liep trouwens steeds verder naar achteren om alles op beeld te krijgen..

Back
Bovenaan