Bezwaar tegen vuurwerkverkoop

ylke

VWC lid
Het bestuur van de Suam heeft ‘verbijsterd’ kennis genomen van de toestemming die de gemeente Uitgeest verleend voor de vestiging van een opslagplaats en verkooppunt voor vuurwerk aan de Molenwerf 36, op nog geen 200 meter van de molens De Dog en De Kat. In brief vraagt de molenstichting het college van burgemeester en wethouders terug te komen op het besluit.

Voorzitter John Wissenburg en secretaris Aad Stuijt wijzen het college er op dat het afgeven van ‘een verklaring van geen bedenkingen’ afwijkt van de regels in het bestemmingsplan voor het gebied. Ze begrijpen ook niet dat een gemeente meewerkt aan de vestiging van een opslagplaats en verkooppunt voor vuurwerk, terwijl er overal in het land initiatieven zijn om af te komen van de vuurwerktraditie met oud en nieuw.

Ook wordt het gemeentebestuur herinnerd aan de vuurpijl die zich tijdens de jaarwisseling 2000/2001 in de kap van de Oude Knegt boorde. De molen in Akersloot ging toen door brand verloren.

Bron

Ze begrijpen ook niet dat een gemeente meewerkt aan de vestiging van een opslagplaats en verkooppunt voor vuurwerk, terwijl er overal in het land initiatieven zijn om af te komen van de vuurwerktraditie met oud en nieuw.

Ehm.. misschien omdat deze initiatieven keer op keer zijn afgewezen of mislukt?
Prima dat iedereen een andere mening heeft en er zijn natuurlijk ook best sterke argumenten tegen de vuurwerktraditie, maar dit is gewoon makkelijk vallend gepraat.

Het bestuur van de Suam heeft ‘verbijsterd’ kennis genomen van de toestemming die de gemeente Uitgeest verleend voor de vestiging van een opslagplaats en verkooppunt voor vuurwerk aan de Molenwerf 36, op nog geen 200 meter van de molens De Dog en De Kat.

Oh jeeh, want consumenten vuurwerk zal inderdaad bij ontploffing in een bunker tot op 200 meter ernstige gevolgen hebben.
Logisch nadenken is misschien een must-have voor deze mensen.

Dit maakt me kwaad. Ik zou haast een hekel aan molens krijgen.
Maar ik beheers me, en realiseer me dat het enkel de mensen zijn die de molens hier vertegenwoordigen. Met de molens zelf is niks mis.
Zo kan het dus ook!

Back
Bovenaan