Op 13 juli was ik te gast bij Wolff Vuurwerk in Twello.
Het was het tweede bezoek dit jaar bij Wolff, in januari waren we al even op bezoek geweest maar dat was voornamelijk om de prijzen aan Wolff uit te reiken die zij gewonnen hadden met de enquêtes die wij onder onze leden hadden gehouden voor de beste importeur, beste merk en beste product in het jaar 2009.
Het is en blijft altijd leuk om bij Wolff op bezoek te komen; Wolff was in het jaar 2007 de eerste importeur die wij bezochten, de verstandhouding is altijd goed geweest en de mensen van Wolff zijn zelf ware liefhebbers, kennen hun producten goed, kortom ideale gesprekspartners.
Namens Wolff waren bij dit gesprek aanwezig: Harry,Jeroen,Lucas en Marrit (nieuwe medewerkster)
Van het bezoek heb ik een verslag opgemaakt, waarvan hieronder akte:
Veranderingen in het jaar 2010
Het huidige jaar 2010 staat voor een groot deel in het teken van de overname van Brave & Wichers.
Na het faillissement van B&W zijn in overleg met de curator de opslagruimten in Twello overgenomen, de voorraad goederen, de merknamen en de verkooppunten.
Meerdere importeurs hadden belangstelling voor de overname maar door de goede contacten met Peter Brave is de keuze uiteindelijk op Wolff gevallen
Prijzen producten 2010
Sommige inkoopkosten, zoals die van het transport zullen in 2010 gaan stijgen.
Ook de verplichte CE keuring voor nieuwe artikelen werkt kostenverhogend.
Maar omdat Wolff Vuurwerk bijzonder kritisch is op de totale ondernemerskosten verwachten zij niet al te veel/grote prijswijzigingen voor de producten in 2010.
Uitbreiding verkooppunten
Voor het jaar 2010 verwacht Wolff een flinke uitbreiding van het aantal verkooppunten.
Zo wie zo bestaat er meer dan ooit belangstelling voor de bestaande collecties: Dynasty/Full loaded, met de overname van het vuurwerk van B&W hoopt men ook de oud dealers van B&W te enthousiasmeren om dealer van Wolff te worden.
Er zijn inmiddels al weer vele aanvragen voor dealerschap binnen en met een groot aantal dealers zijn afspraken voor een gesprek gemaakt.
Veranderingen in het personeelsbestand
Met de overname van B&W en het steeds meer groeiende aantal verkooppunten kon een uitbreiding in het personeelsbestand uiteraard niet achterwege blijven.
- Peter Brave, oud directeur van B&W, is in dienst getreden en zal een deel van de verkoop buitendienst voor zijn rekening nemen
- Marrit is in dienst getreden; zij wordt belast met de ondersteuning voor de buitendienst
- Rogier is aangetrokken voor het logistieke proces
- Dave is aangenomen als DTP,er vooral voor de folders, labels etc.
- Per 1 augustus komt er nog iemand in dienst voor de commerciële buitendienst
Nieuwe producten 2010
In totaal zullen er in 2010 veertig nieuwe producten op de markt verschijnen, waarvan 15 onder het Dynasty label en de rest onder de overige labels.
Het is een traditie van Wolff om de nieuwe producten tijdens de dealeravond in september aan het grote publiek bekend te maken. Ook dit jaar houdt zij vast aan deze traditie.
Ik heb de labels en de films van de nieuwe Dynasty artikelen al wel vast mogen zien en ik kan jullie zeggen: opnieuw topproducten, waarvan een aantal zeer vernieuwend en de prijzen zijn zoals we die van Wolff gewend zijn: in verhouding tot de kwaliteit.
Overigens houdt Wolff dit jaar 2 dealeravonden in plaats van 1, en wij zijn uitgenodigd om deze avonden bij te wonen zodat wij jullie alle informatie over deze nieuwe producten tijdig kunnen laten zien.
Toekomstvisie Wolff Vuurwerk
Met de overname van B&W wil Wolff zijn positie op de markt versterken.
Dit hoopt men te bewerkstelligen door de sterkte punten van B&W verder door te ontwikkelen.
Het uitgangspunt, de basis van het beleid, blijft het leveren van goed kwaliteitsvuurwerk voor een prijs die voor een ieder betaalbaar is.
Maar ook de vlotte en correcte levering aan de verkooppunten, het logistieke proces tijdens de verkoopdagen, blijft een voortdurende bron van aandacht in het beleid.
Met deze laatste woorden sluit ik het verslag van het bezoek aan Wolff af.
Vuurwerkcrew zal binnen een maand opnieuw een bezoek aan Wolff brengen.
Wolff werkt op dit moment keihard aan de realisatie van een nieuwe showroom.
Ik heb de contouren al mogen bewonderen, het wordt een groot en indrukwekkend geheel.
Voor nu dank ik Harry, Jeroen, Lucas en Marrit voor het gezellige gesprek met de daarbij behorende gastvrije ontvangst.
Zeer voldaan en met een goed gevoel ging ik weer richting huiswaarts
Het was het tweede bezoek dit jaar bij Wolff, in januari waren we al even op bezoek geweest maar dat was voornamelijk om de prijzen aan Wolff uit te reiken die zij gewonnen hadden met de enquêtes die wij onder onze leden hadden gehouden voor de beste importeur, beste merk en beste product in het jaar 2009.
Het is en blijft altijd leuk om bij Wolff op bezoek te komen; Wolff was in het jaar 2007 de eerste importeur die wij bezochten, de verstandhouding is altijd goed geweest en de mensen van Wolff zijn zelf ware liefhebbers, kennen hun producten goed, kortom ideale gesprekspartners.
Namens Wolff waren bij dit gesprek aanwezig: Harry,Jeroen,Lucas en Marrit (nieuwe medewerkster)
Van het bezoek heb ik een verslag opgemaakt, waarvan hieronder akte:
Veranderingen in het jaar 2010
Het huidige jaar 2010 staat voor een groot deel in het teken van de overname van Brave & Wichers.
Na het faillissement van B&W zijn in overleg met de curator de opslagruimten in Twello overgenomen, de voorraad goederen, de merknamen en de verkooppunten.
Meerdere importeurs hadden belangstelling voor de overname maar door de goede contacten met Peter Brave is de keuze uiteindelijk op Wolff gevallen
Prijzen producten 2010
Sommige inkoopkosten, zoals die van het transport zullen in 2010 gaan stijgen.
Ook de verplichte CE keuring voor nieuwe artikelen werkt kostenverhogend.
Maar omdat Wolff Vuurwerk bijzonder kritisch is op de totale ondernemerskosten verwachten zij niet al te veel/grote prijswijzigingen voor de producten in 2010.
Uitbreiding verkooppunten
Voor het jaar 2010 verwacht Wolff een flinke uitbreiding van het aantal verkooppunten.
Zo wie zo bestaat er meer dan ooit belangstelling voor de bestaande collecties: Dynasty/Full loaded, met de overname van het vuurwerk van B&W hoopt men ook de oud dealers van B&W te enthousiasmeren om dealer van Wolff te worden.
Er zijn inmiddels al weer vele aanvragen voor dealerschap binnen en met een groot aantal dealers zijn afspraken voor een gesprek gemaakt.
Veranderingen in het personeelsbestand
Met de overname van B&W en het steeds meer groeiende aantal verkooppunten kon een uitbreiding in het personeelsbestand uiteraard niet achterwege blijven.
- Peter Brave, oud directeur van B&W, is in dienst getreden en zal een deel van de verkoop buitendienst voor zijn rekening nemen
- Marrit is in dienst getreden; zij wordt belast met de ondersteuning voor de buitendienst
- Rogier is aangetrokken voor het logistieke proces
- Dave is aangenomen als DTP,er vooral voor de folders, labels etc.
- Per 1 augustus komt er nog iemand in dienst voor de commerciële buitendienst
Nieuwe producten 2010
In totaal zullen er in 2010 veertig nieuwe producten op de markt verschijnen, waarvan 15 onder het Dynasty label en de rest onder de overige labels.
Het is een traditie van Wolff om de nieuwe producten tijdens de dealeravond in september aan het grote publiek bekend te maken. Ook dit jaar houdt zij vast aan deze traditie.
Ik heb de labels en de films van de nieuwe Dynasty artikelen al wel vast mogen zien en ik kan jullie zeggen: opnieuw topproducten, waarvan een aantal zeer vernieuwend en de prijzen zijn zoals we die van Wolff gewend zijn: in verhouding tot de kwaliteit.
Overigens houdt Wolff dit jaar 2 dealeravonden in plaats van 1, en wij zijn uitgenodigd om deze avonden bij te wonen zodat wij jullie alle informatie over deze nieuwe producten tijdig kunnen laten zien.
Toekomstvisie Wolff Vuurwerk
Met de overname van B&W wil Wolff zijn positie op de markt versterken.
Dit hoopt men te bewerkstelligen door de sterkte punten van B&W verder door te ontwikkelen.
Het uitgangspunt, de basis van het beleid, blijft het leveren van goed kwaliteitsvuurwerk voor een prijs die voor een ieder betaalbaar is.
Maar ook de vlotte en correcte levering aan de verkooppunten, het logistieke proces tijdens de verkoopdagen, blijft een voortdurende bron van aandacht in het beleid.
Met deze laatste woorden sluit ik het verslag van het bezoek aan Wolff af.
Vuurwerkcrew zal binnen een maand opnieuw een bezoek aan Wolff brengen.
Wolff werkt op dit moment keihard aan de realisatie van een nieuwe showroom.
Ik heb de contouren al mogen bewonderen, het wordt een groot en indrukwekkend geheel.
Voor nu dank ik Harry, Jeroen, Lucas en Marrit voor het gezellige gesprek met de daarbij behorende gastvrije ontvangst.
Zeer voldaan en met een goed gevoel ging ik weer richting huiswaarts