Op dinsdagavond 30 maart 2010 zijn wij (Michel,Wesley en Fred) op bezoek geweest bij de vuurwerkimporteur RUBRO Vuurwerk in Wierden (Overijssel)
Het was het eerste bezoek in dit jaar, contacten met RUBRO waren er dit jaar al volop geweest, maar we hadden gezamenlijk afgesproken dat we zouden wachten met een bezoek totdat Karel en Ruud hun reis naar China er op hadden zitten.
Een bezoek aan RUBRO is voor ons echt een avondje uit, het enthousiasme van Karel en Ruud straalt er vanaf, ze hebben er zelf ook altijd veel zin in, over vuurwerk raak je met hun nooit uitgepraat en aan gastvrijheid ontbreekt het niet bij de Wierdenaren.
Onder het genot van een bak koffie plus een overheerlijk gebakje begon het gesprek waarvan hieronder verslag:
Evaluatie jaar 2009
Het jaar 2009 heeft Rubro Vuurwerk zeer succesvol en boven verwachtingen afgesloten.
Het aantal verkooppunten is gestegen tot 17 stuks. De eigen winkels in Almelo en Wierden hebben goede omzetten gedraaid.
En de in het jaar 2009 geopende eigen verkooppunt in Vriezenveen zijn de heren ook tevreden over.
De artikelen welke in 2009 het meest verkocht zijn is het Buurtassortiment, de Ghost King, de Thunderking en de Event cake,s.
Sommige artikelen hadden de verkoop verwachtingen dik en dik overtroffen. Met name het buurtassortiment dachten ze voor 2 jaar te hebben ingekocht,maar was compleet uitverkocht. Hier wordt bij de import voor dit jaar rekening mee gehouden.
In 2009 werd voor het eerst in de korte geschiedenis van Rubro een demonstratie van haar producten gehouden. Hierop zijn vele positieve reacties binnengekomen en de opkomst was bijzonder groot te noemen.
Kortom, RUBRO kijkt bijzonder tevreden terug op het afgelopen jaar.
Ontwikkelingen en nieuws voor dit jaar.
Zoals gezegd, RUBRO is net teruggekeerd uit China en Karel en Ruud zijn bijzonder enthousiast over de dingen die ze bij allerlei fabrieken in China gezien en getest hebben.
Er zullen dit jaar maar liefst 40 tot 50 nieuwe artikelen bijkomen!
Hierdoor gaat Rubro haar assortiment uitbreiden met 2 nieuwe vuurwerklijnen die voornamelijk cake’s bevatten.
Rubro heeft bij de samenstelling van de cake’s vooral gelet op verbijzondering in aparte kleuren zoals die daar zijn: blauw,lemon en paars.
De serie Event cake’s van Elite brand zal dit jaar ook worden uitgebreid.
Zoals het er nu uit ziet komt er ook een knalcake op de markt met “Titanium powder” voor een hardere knal en een fan-shape finale met fluit, evenals een extra cake met het crossette effect.
Er zullen voorlopig geen producten uit het assortiment verdwijnen.
Daarnaast zijn er extra grote hoeveelheden van het Buurtassortiment en de Event cake,s ingekocht, dit waren duidelijk de toppers van het jaar 2009.
Er zal dit jaar waarschijnlijk opnieuw een demo worden gehouden, plaats en datum zijn nog niet bekend, er wordt eventueel aan een andere locatie gedacht.
Verder wordt er gedacht aan een extra demo speciaal voor de dealers, deze demo zal mogelijk vroeg in het seizoen worden gehouden.
Voor de acquisitie van nieuwe verkooppunten zal een extra vertegenwoordiger worden ingeschakeld die evenals de andere vertegenwoordiger in deeltijd zal gaan werken.
Met deze uitbreiding hoopt Rubro het aantal verkooppunten uit te breiden met 5 tot 10 stuks.
Rubro komt dit jaar met een nieuwe catalogus en een 16 pagina tellende folder voor nieuwe klanten van het gehele assortiment. Men hoopt deze vroeg in het jaar klaar te hebben.
Als laatste punt in het gesprek kwam de CE keuring aan de orde. Rubro is hier volop mee bezig, maar volgens recente informatie die Rubro heeft binnengekregen heeft men de tijd tot 4 juli van het jaar 2013 om de keuring gereed te hebben.
Dat is de datum welke de overheid nu aangeeft.
Tot zover het officiële gedeelte van de avond. Daarnaast hebben wij met de heren van Rubro gezellig over allerleihanden onderwerpen gepraat die met vuurwerk te maken hebben maar die geen interessante informatie bevatten voor dit verslag.
We zijn door Rubro weer uitgebreid geïnformeerd, we kijken uit naar het volgend bezoek, dat zal zijn in de maand juni van dit jaar, want hopelijk zijn de dummy, s van de nieuwe producten dan binnen.
Voor nu bedanken wij Karel en Ruud voor deze geweldig leuke avond en hun gastvrijheid.
Het was het eerste bezoek in dit jaar, contacten met RUBRO waren er dit jaar al volop geweest, maar we hadden gezamenlijk afgesproken dat we zouden wachten met een bezoek totdat Karel en Ruud hun reis naar China er op hadden zitten.
Een bezoek aan RUBRO is voor ons echt een avondje uit, het enthousiasme van Karel en Ruud straalt er vanaf, ze hebben er zelf ook altijd veel zin in, over vuurwerk raak je met hun nooit uitgepraat en aan gastvrijheid ontbreekt het niet bij de Wierdenaren.
Onder het genot van een bak koffie plus een overheerlijk gebakje begon het gesprek waarvan hieronder verslag:
Evaluatie jaar 2009
Het jaar 2009 heeft Rubro Vuurwerk zeer succesvol en boven verwachtingen afgesloten.
Het aantal verkooppunten is gestegen tot 17 stuks. De eigen winkels in Almelo en Wierden hebben goede omzetten gedraaid.
En de in het jaar 2009 geopende eigen verkooppunt in Vriezenveen zijn de heren ook tevreden over.
De artikelen welke in 2009 het meest verkocht zijn is het Buurtassortiment, de Ghost King, de Thunderking en de Event cake,s.
Sommige artikelen hadden de verkoop verwachtingen dik en dik overtroffen. Met name het buurtassortiment dachten ze voor 2 jaar te hebben ingekocht,maar was compleet uitverkocht. Hier wordt bij de import voor dit jaar rekening mee gehouden.
In 2009 werd voor het eerst in de korte geschiedenis van Rubro een demonstratie van haar producten gehouden. Hierop zijn vele positieve reacties binnengekomen en de opkomst was bijzonder groot te noemen.
Kortom, RUBRO kijkt bijzonder tevreden terug op het afgelopen jaar.
Ontwikkelingen en nieuws voor dit jaar.
Zoals gezegd, RUBRO is net teruggekeerd uit China en Karel en Ruud zijn bijzonder enthousiast over de dingen die ze bij allerlei fabrieken in China gezien en getest hebben.
Er zullen dit jaar maar liefst 40 tot 50 nieuwe artikelen bijkomen!
Hierdoor gaat Rubro haar assortiment uitbreiden met 2 nieuwe vuurwerklijnen die voornamelijk cake’s bevatten.
Rubro heeft bij de samenstelling van de cake’s vooral gelet op verbijzondering in aparte kleuren zoals die daar zijn: blauw,lemon en paars.
De serie Event cake’s van Elite brand zal dit jaar ook worden uitgebreid.
Zoals het er nu uit ziet komt er ook een knalcake op de markt met “Titanium powder” voor een hardere knal en een fan-shape finale met fluit, evenals een extra cake met het crossette effect.
Er zullen voorlopig geen producten uit het assortiment verdwijnen.
Daarnaast zijn er extra grote hoeveelheden van het Buurtassortiment en de Event cake,s ingekocht, dit waren duidelijk de toppers van het jaar 2009.
Er zal dit jaar waarschijnlijk opnieuw een demo worden gehouden, plaats en datum zijn nog niet bekend, er wordt eventueel aan een andere locatie gedacht.
Verder wordt er gedacht aan een extra demo speciaal voor de dealers, deze demo zal mogelijk vroeg in het seizoen worden gehouden.
Voor de acquisitie van nieuwe verkooppunten zal een extra vertegenwoordiger worden ingeschakeld die evenals de andere vertegenwoordiger in deeltijd zal gaan werken.
Met deze uitbreiding hoopt Rubro het aantal verkooppunten uit te breiden met 5 tot 10 stuks.
Rubro komt dit jaar met een nieuwe catalogus en een 16 pagina tellende folder voor nieuwe klanten van het gehele assortiment. Men hoopt deze vroeg in het jaar klaar te hebben.
Als laatste punt in het gesprek kwam de CE keuring aan de orde. Rubro is hier volop mee bezig, maar volgens recente informatie die Rubro heeft binnengekregen heeft men de tijd tot 4 juli van het jaar 2013 om de keuring gereed te hebben.
Dat is de datum welke de overheid nu aangeeft.
Tot zover het officiële gedeelte van de avond. Daarnaast hebben wij met de heren van Rubro gezellig over allerleihanden onderwerpen gepraat die met vuurwerk te maken hebben maar die geen interessante informatie bevatten voor dit verslag.
We zijn door Rubro weer uitgebreid geïnformeerd, we kijken uit naar het volgend bezoek, dat zal zijn in de maand juni van dit jaar, want hopelijk zijn de dummy, s van de nieuwe producten dan binnen.
Voor nu bedanken wij Karel en Ruud voor deze geweldig leuke avond en hun gastvrijheid.
Laatst bewerkt: