Bezoek aan Rubro Vuurwerk 18-05-2012!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vrijdag 18 mei waren wij, Bastiaan (Bassie 1978) , Mike (Mattenfreak) en ik te gast bij Rubro Vuurwerk in Wierden. Zoals altijd werden wij ook deze keer weer zeer gastvrij ontvangen door de heren van Rubro en al snel kwamen de verhalen los. We moesten er op tijd zijn, 19:00 al, want wij 3 werden door de heren van Rubro uitgenodigd om mee te gaan wokken in Almelo. Hier heerlijk 2,5 uur gewokt, allemaal goed gevuld gingen we snel terug naar Wierden om daar het gesprek te vervolgen.

Allereerst hebben wij de heren gefeliciteerd met de gewonnen prijzen die ze hebben verdiend van het jaar 2011. Ze hebben de prijs van beste importeur gewonnen en ze vielen ook in de prijs met het beste product van 2011. De heren waren hier zeer blij mee en willen iedereen bedanken die op hun heeft gestemd heeft. Ze zijn trots dat ze de 2 prijzen in de wacht hebben gesleept en gaan er alles aan doen om die prijzen ook dit jaar weer te winnen.

Rubro is vorig jaar wederom flink gegroeid. Zo zijn er veel nieuwe dealers bij gekomen en wederom is er meer verkocht dan het jaar ervoor. Rubro wil dat dit jaar weer door zetten en zijn volop bezig met alle voor bereidingen voor de komende jaar wisseling.

Hier onder de vragen, er waren zeer veel vragen over de nieuwe producten en eventuele nieuwe verkoop punten, deze antwoorden zal ik dan ook in het algemeen beantwoorden.

Wat gaan jullie doen qua nieuwe producten ?

Er komen ook dit jaar weer een aantal nieuwe producten. Het is nog niet precies duidelijk hoeveel, maar het is zeker dat er een redelijk aantal nieuwe producten komen. Dit wordt verdeeld over alle lijnen die Rubro heeft. Ook komen er nieuwe pijlen, de heren waren hier zeer enthousiast over. Er is nog niet bekend wat de nieuwe producten gaan doen en wat ze zullen kosten, hier wordt later meer bekend over gemaakt , maar Rubro kennende zal er wel weer iets aparts op de markt komen.

Nieuwe verkoop punten ?

Rubro is zoals gezegd alweer druk in de weer voor de komende jaar wisseling. Daar horen natuurlijk ook nieuwe verkoop punten bij. Ze hebben al contact gehad met enkele winkeliers, hierover wordt later bekend gemaakt welke nieuwe verkoop punten erbij zullen komen.

Hoe gaat het komend jaar met de prijs/kwaliteit verhouding ?

De prijzen proberen ze ook dit jaar weer zoveel mogelijk hetzelfde te laten. Rubro blijft er voor staan dat vuurwerk consument vriendelijk moet blijven en voor iedereen toegankelijk moet zijn.

Komt er dit jaar een nieuwe variant van het buurtassortiment ?

Hier is Rubro niet mee bezig.

Komt er dit jaar een nieuwe variant van de 4 seasons ?

Dit is een verhaal apart. Rubro is hier druk mee bezig, maar vanwege overheidsbepalingen is het is nog niet duidelijk wat hier mee gedaan kan worden, het zou teveel op illegaal vuurwerk lijken en bovendien bestaat er onduidelijkheid over de tweede lont waar het artikel van voorzien is . Hier komt Rubro later op terug als zij zelf een uitslag hebben ontvangen.

Wat gaan jullie doen om het jaar 2011 te evenaren of zelfs te verbeteren ?

Het streven is om het jaar 2011 te overtreffen. Hoe ze dit willen doen is duidelijk, nieuwe producten op de markt brengen met vernieuwende/nieuwe effecten. Rubro heeft een aantal nieuwe artikelen waar mee ze verwachten hoge ogen te zullen gooien.

Komen er dit jaar ook nieuwe vuurpijlen ?

Ja, Rubro is bezig met een aantal nieuwe pijlpakketten. Ze zijn hier nu druk mee bezig in China en ook hiermee verwachten ze een paar toppers in huis te hebben gehaald. Ruud vertrekt 1 juni om alles te controleren.

Is het probleem met de Break Down bekend?

Ja, dit probleem is bekend bij Rubro. Ze gaan er alles aan doen om dit weer recht te trekken en dus de goede Break Down te krijgen.

Zijn jullie bezig met daylight vuurwerk ?

Hier zijn de heren niet mee bezig.

Komt er dit jaar ook weer een demo ?

Ook dit jaar komt er weer een demo. Wanneer en waar is nog niet bekend, maar ze zijn er al druk mee bezig.

Er wordt dit jaar wederom meer en groter in gekocht dan voorgaande jaren. Ze gaan er alles aan doen om het dit jaar nog beter aan te pakken.

Verder komt Rubro met een vernieuwde site en ook het logo wordt aangepakt. Ze willen alles nog professioneler maken.

Hierbij willen wij de heren van Rubro nogmaals bedanken voor de gastvrijheid en het heerlijke wokken. Wij hebben er weer volop van genoten en het nieuws was zeker goed. Wij kijken alweer uit naar het volgende bezoek.

Laatst bewerkt:
:DMooi verslag ben heel erg benieuwd naar de nieuwe producten. Maar we zullen nog ff geduld moeten hebben. Nieuwe site werkt volgens mij al.:bye:

Haha Wim, op de man af, die houden we erin:wink:.

Wat mij mischien wel het meeste verbaasde deze avond is het gedoe rondom de 4 seasons. Heel opmerkelijk dat er zo moeilijk wordt gedaan door verschillende instanties over bepaald vuurwerk.

Tja, iedereen wil wat te zeggen hebben.:frusty:
Dus we wachten af..........
Gr Wim

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het verslag!
Gelukkig heeft Jan-Willem geregeld dat er ook Rubro is bij Herman de Haan :cool: Komt dit jaar zeker wat in van Rubro :D

bedankt voor het verslag omepje.
aangezien wim hier ook op het forum zit wou ik toch even reageren.

Hier is Rubro niet mee bezig

dit vind ik dan raar aangezien volgens mij het buurtassortiment nog goed verkocht word ondanks de behoorlijke prijsverhoging.

Dit is een verhaal apart. Rubro is hier druk mee bezig, maar vanwege overheidsbepalingen is het is nog niet duidelijk wat hier mee gedaan kan worden, het zou teveel op illegaal vuurwerk lijken en bovendien bestaat er onduidelijkheid over de tweede lont waar het artikel van voorzien is . Hier komt Rubro later op terug als zij zelf een uitslag hebben ontvangen.

er was toch een belangenvereniging zouden die hier niet kunnen helpen?
bedoel belgie gaat er weer op vooruit zelfs duitsland gaat er op vooruit, en dan gaan ze bij ons weer zeuren dat er een 2e lontje uit een cake steekt.
het vuurwerk word er niet zwaarder door maar het zorgt wel voor een leuk showtje en door de doos eromheen is het geheel ook veel stabieler. laat ze liever het aantal schoten gaan beperken tot bijvoorbeeld 100 ipv de gebruikelijke 500 gram.

Ja, dit probleem is bekend bij Rubro. Ze gaan er alles aan doen om dit weer recht te trekken en dus de goede Break Down te krijgen.

goed om te zien dat Rubro er zo snel wat aan doet, maar dat is dan ook zo handig dat Wim hier op het forum komt.
trouwens ook erg leuk dat rubro iets met een pijlen gaat doen, en die vernieuwende effecten zullen vast erg mooi worden.
Rubro bedankt voor het interview

Voor wat betreft het buurtassortiment: waarom zou je aan zo'n topper gaan sleutelen of er andere varianten op gaan maken. Zoals ie nu is vind ik hen perfect als pakket hoor.

goed is hij zeker, alleen een 2e pakket zou erg tof zijn door een assortiment neer te zetten met de kwaliteit van het gebruikelijke buurtassortiment maar wel andere effecten heeft.

bedankt voor het verslag omepje.
aangezien wim hier ook op het forum zit wou ik toch even reageren.

Hier is Rubro niet mee bezig

dit vind ik dan raar aangezien volgens mij het buurtassortiment nog goed verkocht word ondanks de behoorlijke prijsverhoging.

er was toch een belangenvereniging zouden die hier niet kunnen helpen?
bedoel belgie gaat er weer op vooruit zelfs duitsland gaat er op vooruit, en dan gaan ze bij ons weer zeuren dat er een 2e lontje uit een cake steekt.
het vuurwerk word er niet zwaarder door maar het zorgt wel voor een leuk showtje en door de doos eromheen is het geheel ook veel stabieler. laat ze liever het aantal schoten gaan beperken tot bijvoorbeeld 100 ipv de gebruikelijke 500 gram.

goed om te zien dat Rubro er zo snel wat aan doet, maar dat is dan ook zo handig dat Wim hier op het forum komt.
trouwens ook erg leuk dat rubro iets met een pijlen gaat doen, en die vernieuwende effecten zullen vast erg mooi worden.
Rubro bedankt voor het interview

Bluebear,

W.b.t. het buurt ass veranderen we hier niet iets in, of komt er iets naast.
Reden hiervoor is dat we wel hebben getest, maar dit niet naast de buurt xxl kan staan.
Hiermee haal je dus je product onderuit omdat het minstens zo goed moet zijn ben ik van mening. (buurt ass is gewoon een topper en daar moet je zelf niets meer aan doen)

W.b.t. de 4 seasons,
Er is blijkbaar tussen instanties een andere mening.
Idee vondt ik goed tot super, echter zijn er anderen die het dan keuren en er iets over te zeggen hebben. Je hebt gelijk dat dit een vreemde ontwikkeling is en dat dit mogelijk vuurwerk stabiel maakt enz. De discussie hierover zegt alleen al genoeg op fora! Het is maar net hoe je de regels leest.

W.b.t. de Break Down,
Lijkt me duidelijk. Ik leest graag mee op wat er op het Forum gebeurt.
En waar nodig reageer ik, en neem opmerkingen op, en probeer hiermee wat te doen als dit nodig is.
Dus ook deze nemen we in China onder de loep.

Verder kan ik zeggen dat we dit jaar idd, met een naar mijn mening, een aantal producten komen waarvan menig nog wel in discussie zullen raken.
(shit happens) risico moet je nemen.
Ook hebben we effecten gezien die nieuw zijn voor consumenten vuurwerk die we willen toepassen.

Of dit allemaal lukt is de vraag, maar we gaan er voor.

Gr Wim Rubro Vuurwerk Nederland

ik hoop niet dat Rubro omdat ze zijn gekozen als beste importeur ineens als een malle allerlei nieuwe 13 in een dozijn producten op de markt gooit om maar de schijnwerpers te blijven maar gewoon op de oude voet blijft door gaan en met nieuwe "verrassende" producten komt.

ik hoop niet dat Rubro omdat ze zijn gekozen als beste importeur ineens als een malle allerlei nieuwe 13 in een dozijn producten op de markt gooit om maar de schijnwerpers te blijven maar gewoon op de oude voet blijft door gaan en met nieuwe "verrassende" producten komt.

Dat laatste zal het zijn.
Ons motto is dan ook "de verrassing op vuurwerkgebied" en dat streven we ook na.

Gr Wim Rubro Vuurwerk Nerderland

Het is nog even komkomer tijd in Nederland, maar ik krijg hoop volle dingen door vanuit China van Ruud.
Ander team zit in Frankrijk en hebben het ook naar de zin en hebben ook veel vuurwerk gezien.
Dat belooft wat dit jaar........

Gr Wim Rubro Vuurwerk Nederland

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het verslag Wesley. Ik ben erg benieuwd wat Rubro dit jaar weer voor ons in petto heeft. Er zit niets anders op dan afwachten:p.

Topverslag en interessante ontwikkelingen te verwachten dus.. NIeuw pijlen en uitbreidingen in alle lijnen, klinkt goed.
Evenaren of verbeteren van vorig jaar wordt volmondig beantwoord met "overtreffen" dat getuigt van lef! Hou ik van !

Ik wacht in spanning af :D

Back
Bovenaan