Op maandag 09 augustus 2010 stond ons 2e bezoek van dit jaar aan Rubro Vuurwerk gepland. In de avond waren wij (Mike, Wesley en Fred) weer van harte welkom om de laatste nieuwtjes door te nemen voor het komend seizoen.
In ons vorige verslag van het bezoek in maart hadden we al de nodige informatie meegekregen over een ruime uitbreiding in het assortiment met zo'n 40-50 producten, wij waren dan ook erg benieuwd naar wat ze ons allemaal gaan brengen dit jaar.
Onder het genot van een kop koffie en een lekker stuk appeltaart konden wij allereerst de catalogus doornemen.

Nieuwe vertegenwoordiger
Dit keer waren de heren van Rubro ook met een man extra om ons te woord te staan, namelijk de nieuwe vertegenwoordiger Wim. Wim heeft een jarenlange ervaring op de vuurwerkmarkt, met name als winkelier en heeft een passie voor vuurwerk. Naast dat Wim door heel Nederland op zoek is naar nieuwe dealers is hij tevens actief op Vuurwerkcrew.nl en dat hebben we al mogen aanschouwen met de nieuwtjes die hij al heeft gepost.
Winkels 2010
Met het in dienst nemen van Wim is het duidelijk dat Rubro wil groeien, ze willen meer verkooppunten in Nederland vinden die Rubro Vuurwerk gaan verkopen. Met de groei zal er ook logistiek natuurlijk een uitbreiding moeten plaatsvinden. Hier hebben ze alvast op ingespeeld, het logistieke deel is 100% startklaar, één van de belangrijkste zaken natuurlijk.
De winkeliers waar ze langs gaan, krijgen een promotie-box. In die box zit een catalogus, een prijslijst, een DVD met beelden van vorig jaar en wat voorbeelden van labels om er een beter beeld bij te krijgen.

Welke winkeliers uiteindelijk Rubro Vuurwerk zullen gaan verkopen houden ze nog even in het midden, aan het eind van het jaar zal een definitieve lijst bekend worden gemaakt. Wel is er bekend dat er zeker 1 winkel is die zich volledig laat aanleveren door Rubro, we weten helaas niet wie, maar dat is natuurlijk mooi nieuws voor de heren!
Nieuwe producten 2010-2011
De 40-50 nieuwe producten zullen daadwerkelijk worden gerealiseerd, vanalles zal worden toegevoegd aan het assortiment. Van nostalgische producten tot vernieuwende en unieke artikelen en van pijlenpakketten tot sierassortiment en vooral veel nieuwe cakes!
Producttopics komen snel online, wij wachten momenteel op de digitale catalogus van Rubro.
Pyromania:
Een lijn met in totaal 13 vooral kleine artikelen zoals bijtjes, grondbloemen, crackling balls etc., maar ook een 15s knalcake (Thunder Salute - €9,95) waar ze zelf erg hoge verwachtingen van hebben.
Hier zullen ook nostalgische artikelen in komen zoals de Space Bullets, maar ook de vernieuwende artikelen zoals de Spinning Blizz.

1st Class:
Een nieuwe en volledige lijn van Rubro in een strak label met;
De kleuren rood en groen kennen we inmiddels wel in vuurwerk, bij deze collectie is dan ook de nadruk gelegd op de kleuren Paars, Lemon, Blauw en Lime-groen.
Event Cakes:
Vorig jaar kwam Rubro met de Event Cakes in de Elite Brand, dit jaar zal hier een uitbreiding in plaatsvinden met een pijlenpakket. Het pakket zal 19 pijlen bevatten en pijlen tot 40 gram, het uiterlijk is helemaal in de stijl van de Event Cakes.
Gratis Vuurwerk:
Ook de producten die te krijgen zijn als gratis vuurwerk worden dit jaar uitgebreid met 4 nieuwe artikelen te weten; Slammer, Flower Crown, Sky Thriller en de Oriental Palm Tree's.
Vragen van leden
Naast de vragen die al beantwoord zijn in het bovenstaande verslag, hebben wij uiteraard ook antwoorden op de overige vragen;
Ja, dit jaar zal er in samenwerking met VWC weer een actie vanuit Rubro komen. Wij hebben al het e.e.a. doorgenomen, maar in oktober komen we hier op terug en is het ook de bedoeling dat de actie online komt.
Dit jaar zal er gewerkt worden aan de websites. Jawel, meervoud, want naast de aanpassing (waaronder jouw aangegeven punt) aan de website van Rubro zelf, zullen zij Vuurwerkshopper.nl lanceren voor de winkeliers.
Vanuit Rubro zijn er geen wijzigingen doorgevoerd in China, het pakket zou dan ook hetzelfde moeten zijn als het afgelopen jaar.
Tot zover dit verslag van ons bezoek aan Rubro Vuurwerk. Wij danken Karel, Ruud en Wim voor de gastvrijheid en kijken uit naar ons volgend bezoek, dan zullen de films ook bekend zijn, wij zijn benieuwd!
In ons vorige verslag van het bezoek in maart hadden we al de nodige informatie meegekregen over een ruime uitbreiding in het assortiment met zo'n 40-50 producten, wij waren dan ook erg benieuwd naar wat ze ons allemaal gaan brengen dit jaar.
Onder het genot van een kop koffie en een lekker stuk appeltaart konden wij allereerst de catalogus doornemen.

Nieuwe vertegenwoordiger
Dit keer waren de heren van Rubro ook met een man extra om ons te woord te staan, namelijk de nieuwe vertegenwoordiger Wim. Wim heeft een jarenlange ervaring op de vuurwerkmarkt, met name als winkelier en heeft een passie voor vuurwerk. Naast dat Wim door heel Nederland op zoek is naar nieuwe dealers is hij tevens actief op Vuurwerkcrew.nl en dat hebben we al mogen aanschouwen met de nieuwtjes die hij al heeft gepost.
Winkels 2010
Met het in dienst nemen van Wim is het duidelijk dat Rubro wil groeien, ze willen meer verkooppunten in Nederland vinden die Rubro Vuurwerk gaan verkopen. Met de groei zal er ook logistiek natuurlijk een uitbreiding moeten plaatsvinden. Hier hebben ze alvast op ingespeeld, het logistieke deel is 100% startklaar, één van de belangrijkste zaken natuurlijk.
De winkeliers waar ze langs gaan, krijgen een promotie-box. In die box zit een catalogus, een prijslijst, een DVD met beelden van vorig jaar en wat voorbeelden van labels om er een beter beeld bij te krijgen.

Welke winkeliers uiteindelijk Rubro Vuurwerk zullen gaan verkopen houden ze nog even in het midden, aan het eind van het jaar zal een definitieve lijst bekend worden gemaakt. Wel is er bekend dat er zeker 1 winkel is die zich volledig laat aanleveren door Rubro, we weten helaas niet wie, maar dat is natuurlijk mooi nieuws voor de heren!
Nieuwe producten 2010-2011
De 40-50 nieuwe producten zullen daadwerkelijk worden gerealiseerd, vanalles zal worden toegevoegd aan het assortiment. Van nostalgische producten tot vernieuwende en unieke artikelen en van pijlenpakketten tot sierassortiment en vooral veel nieuwe cakes!
Producttopics komen snel online, wij wachten momenteel op de digitale catalogus van Rubro.
Pyromania:
Een lijn met in totaal 13 vooral kleine artikelen zoals bijtjes, grondbloemen, crackling balls etc., maar ook een 15s knalcake (Thunder Salute - €9,95) waar ze zelf erg hoge verwachtingen van hebben.
Hier zullen ook nostalgische artikelen in komen zoals de Space Bullets, maar ook de vernieuwende artikelen zoals de Spinning Blizz.



1st Class:
Een nieuwe en volledige lijn van Rubro in een strak label met;
- 1 Vulkaan
- 12 Cakes
- 3 Pijlenpakketten
- 3 Siervuurwerkpakketten
De kleuren rood en groen kennen we inmiddels wel in vuurwerk, bij deze collectie is dan ook de nadruk gelegd op de kleuren Paars, Lemon, Blauw en Lime-groen.
Event Cakes:
Vorig jaar kwam Rubro met de Event Cakes in de Elite Brand, dit jaar zal hier een uitbreiding in plaatsvinden met een pijlenpakket. Het pakket zal 19 pijlen bevatten en pijlen tot 40 gram, het uiterlijk is helemaal in de stijl van de Event Cakes.
Gratis Vuurwerk:
Ook de producten die te krijgen zijn als gratis vuurwerk worden dit jaar uitgebreid met 4 nieuwe artikelen te weten; Slammer, Flower Crown, Sky Thriller en de Oriental Palm Tree's.
Vragen van leden
Naast de vragen die al beantwoord zijn in het bovenstaande verslag, hebben wij uiteraard ook antwoorden op de overige vragen;
Komt er dit jaar weer een prijsvraag?
Ja, dit jaar zal er in samenwerking met VWC weer een actie vanuit Rubro komen. Wij hebben al het e.e.a. doorgenomen, maar in oktober komen we hier op terug en is het ook de bedoeling dat de actie online komt.

Een vraagje aan Rubro: Kan er iets duidelijker op jullie site vermeld worden waar ik nu precies terecht kan qua verkoop adressen (of word het kaartje nog interactief?) Het is nu best een opgave erachter te komen waar men produkten uit jullie assortiment zou kunnen kopen mocht men dat willen.
Dit jaar zal er gewerkt worden aan de websites. Jawel, meervoud, want naast de aanpassing (waaronder jouw aangegeven punt) aan de website van Rubro zelf, zullen zij Vuurwerkshopper.nl lanceren voor de winkeliers.
Nog een voor Rubro: Blijft het buurt assortiment ongewijzigd (effecten, prijs) en zal deze genoeg voorradig zijn (aangezien er een behoorlijke belangstelling voor lijkt te zijn)?
Vanuit Rubro zijn er geen wijzigingen doorgevoerd in China, het pakket zou dan ook hetzelfde moeten zijn als het afgelopen jaar.

Tot zover dit verslag van ons bezoek aan Rubro Vuurwerk. Wij danken Karel, Ruud en Wim voor de gastvrijheid en kijken uit naar ons volgend bezoek, dan zullen de films ook bekend zijn, wij zijn benieuwd!