Dinsdag 28 juli, snel nog even voor onze vakantie, maar ook die van Peter Das van Mercurius Vuurwerk, hebben Fred en ik een bezoekje gebracht in Lijnden. We wisten inmiddels al welke producten er dit jaar nieuw bij kwamen, deze staan ook al online, maar een bezoek hoort daarbij en Peter had ons dan ook uitgenodigd.
Het was weer een gezellig weerzien, de koffie werd gepakt en Fred en ik namen alvast een kijkje in de showroom met enkele nieuwe dummies. Het gesprek kwam snel op gang, we hadden de informatie al, maar de vragen van de leden moesten nog beantwoord worden en uiteraard waren wij benieuwd naar de overige feitjes voor het komende seizoen.
Mercurius 2009
We zien tegenwoordig veel extra lijnen erbij komen, Mercurius doet dat echter niet, ze vinden de 2 bestaande lijnen zat en kunnen daar al hun producten in kwijt, er zal daarin dus geen verandering komen.
Altijd interessant is de vraag over verkooppunten, ook nu stelden de leden deze vraag en Peter verwacht wel een aantal extra adressen voor dit jaar. Wij krijgen deze door zodra ze definitief zijn, eentje kunnen we wél alvast melden en dat is Partijhandel de Vaan in Rotterdam. Deze zal enkel Mercurius verkopen en is nu bezig met het bouwen van een opslagpunt voor 2.000 kilo.
Tevens was er de vraag waarom Mercurius niet zoveel deed aan marketing terwijl de producten wel erg goed zijn. Peter was hier duidelijk over, hij wilt de band met zijn huidige klanten zo houden, hij heeft het naar zijn zin, de klanten hebben het naar hun zin en als er door marketing ineens 20 klanten bij zouden komen, is dat niet te behappen. Daarnaast is er in dat geval natuurlijk ook een logistiek probleem die opgelost moet worden. Het is dus een bewuste keuze om niet veel aan marketing te doen.

Producten 2009
We hebben 2 weken geleden de productinformatie van de nieuwe artikelen mogen ontvangen, deze hebben wij allemaal online gezet, enkele foto's en de prijzen volgen nog. Deze producten komen erbij;
Superior Collection:

Naast dat er wat nieuwe producten bij komen, zullen er uiteraard ook producten verdwijnen. Er zijn geen producten dit jaar die er echt uit zijn, wel geldt de regel op=op en is niet alles meer overal te verkrijgen. Het gaat hierbij in ieder geval om de volgende artikelen;
Ook zal de "Suitcase" een nieuwe inhoud krijgen, waar er nu altijd 2 van iedere cake in hebben gezet, zal deze nu van diezelfde cakes maar 1 artikel bevatten en komen er wat nieuwe cakes bij.
Demo 2009
Vanuit Mercurius zelf zal er geen demo worden geschoten, maar uiteraard zijn er altijd wel winkeliers die dit wel doen. Data daarvan krijgen wij door via Peter, we houden jullie daarvan dus op de hoogte. Ramon van Jaco Vuurwerk schiet demo's voor Mercurius, daarvan zal ook een flyer bij de prijslijst zitten die de winkelier krijgt.

CE-keuring
Ook voor Mercurius is het natuurlijk noodzaak dat er volgend jaar een CE-keurmerk op het vuurwerk kan komen te staan, er word dan ook getest en alles verloopt prima. Er zijn nog geen tegenberichten geweest, positief dus.
Vanwege de hoge kosten hebben ze samen met Hardix wat geregeld zodat enkele kosten gedeeld kunnen worden, met name het kleinere spul, maar ook cakes en pakketten, in totaal een 20 tal producten. Deze worden dan door beide ingekocht, kosten kunnen gedeeld worden en dat bespaart een heleboel geld.
Wij bedanken Peter weer voor een zeer gezellige middag en de gastvrijheid. Een fijne vakantie gewenst en wij kijken alweer uit naar het volgende bezoek!
Het was weer een gezellig weerzien, de koffie werd gepakt en Fred en ik namen alvast een kijkje in de showroom met enkele nieuwe dummies. Het gesprek kwam snel op gang, we hadden de informatie al, maar de vragen van de leden moesten nog beantwoord worden en uiteraard waren wij benieuwd naar de overige feitjes voor het komende seizoen.
Mercurius 2009
We zien tegenwoordig veel extra lijnen erbij komen, Mercurius doet dat echter niet, ze vinden de 2 bestaande lijnen zat en kunnen daar al hun producten in kwijt, er zal daarin dus geen verandering komen.
Altijd interessant is de vraag over verkooppunten, ook nu stelden de leden deze vraag en Peter verwacht wel een aantal extra adressen voor dit jaar. Wij krijgen deze door zodra ze definitief zijn, eentje kunnen we wél alvast melden en dat is Partijhandel de Vaan in Rotterdam. Deze zal enkel Mercurius verkopen en is nu bezig met het bouwen van een opslagpunt voor 2.000 kilo.
Tevens was er de vraag waarom Mercurius niet zoveel deed aan marketing terwijl de producten wel erg goed zijn. Peter was hier duidelijk over, hij wilt de band met zijn huidige klanten zo houden, hij heeft het naar zijn zin, de klanten hebben het naar hun zin en als er door marketing ineens 20 klanten bij zouden komen, is dat niet te behappen. Daarnaast is er in dat geval natuurlijk ook een logistiek probleem die opgelost moet worden. Het is dus een bewuste keuze om niet veel aan marketing te doen.


Producten 2009
We hebben 2 weken geleden de productinformatie van de nieuwe artikelen mogen ontvangen, deze hebben wij allemaal online gezet, enkele foto's en de prijzen volgen nog. Deze producten komen erbij;
Superior Collection:
- Smiling Face Fountain
- Crackling Mine
- Glittering Fan Shape
- Colorful Star
- Glittering Hart
- Super Fan
- Spider King
- Ultimate Gold Cracker
- Amazing Fountain
- Neutron Star
- Multi Color Cake
- Ultimate Jumbo nr.20 [pijlenass.]
- Ultimate Jumbo nr.21 [pijlenass.]
- Ultimate Jumbo nr.22 [pijlenass.]


Naast dat er wat nieuwe producten bij komen, zullen er uiteraard ook producten verdwijnen. Er zijn geen producten dit jaar die er echt uit zijn, wel geldt de regel op=op en is niet alles meer overal te verkrijgen. Het gaat hierbij in ieder geval om de volgende artikelen;
- Voetbalfakkel
- Disco Flash
- Meteoorballen
- Special
- Missile Group
- Glittering Willow
- Waves
- Travel
- Final Fanshape
- Dragon Fire
- Assortiment "Super"
- Ultimate no.2 [pijlenass.]
- Ultimate no.3 [pijlenass.]
- Bolpijlen [pijlenass.]
- Smiling Face [pijlenass.]
- Bat Rocket [pijlenass.]
Ook zal de "Suitcase" een nieuwe inhoud krijgen, waar er nu altijd 2 van iedere cake in hebben gezet, zal deze nu van diezelfde cakes maar 1 artikel bevatten en komen er wat nieuwe cakes bij.
Demo 2009
Vanuit Mercurius zelf zal er geen demo worden geschoten, maar uiteraard zijn er altijd wel winkeliers die dit wel doen. Data daarvan krijgen wij door via Peter, we houden jullie daarvan dus op de hoogte. Ramon van Jaco Vuurwerk schiet demo's voor Mercurius, daarvan zal ook een flyer bij de prijslijst zitten die de winkelier krijgt.


CE-keuring
Ook voor Mercurius is het natuurlijk noodzaak dat er volgend jaar een CE-keurmerk op het vuurwerk kan komen te staan, er word dan ook getest en alles verloopt prima. Er zijn nog geen tegenberichten geweest, positief dus.
Vanwege de hoge kosten hebben ze samen met Hardix wat geregeld zodat enkele kosten gedeeld kunnen worden, met name het kleinere spul, maar ook cakes en pakketten, in totaal een 20 tal producten. Deze worden dan door beide ingekocht, kosten kunnen gedeeld worden en dat bespaart een heleboel geld.
Wij bedanken Peter weer voor een zeer gezellige middag en de gastvrijheid. Een fijne vakantie gewenst en wij kijken alweer uit naar het volgende bezoek!