Bezoek aan GBV-WECO | 04-09-2012

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
We waren al een tijdje een datum aan het uitzoeken met elkaar, maar 4 september was het dan ook zover, we gingen op bezoek bij GBV-WECO. Dit keer niet alleen met Gert, want Jasper was ook gebleven voor het bezoek, gezellig!
Wij mochten kiezen waar we gingen zitten, kantoor van Gert of de showroom, maar die keus is natuurlijk snel gemaakt; tussen de dummies! Met een lekkere kop koffie namen wij plaats in de showroom waar de kasten nog diverse open plekken hadden, want de meeste nieuwe dummies waren nog onderweg.

Seizoen 2011-2012
Gert gaf aan tevreden te zijn over afgelopen seizoen, de producten zijn goed ontvangen bij winkeliers en de consument en door de 35 winkels die erbij zijn gekomen, is er ook goed verkocht, diverse artikelen waren schoon op uit de bunkers van GBV-WECO.
Er was ook sprake van érg goede rollen, er zou flash in hebben gezeten. Gert heeft hier ook iets over gehoord, maar zelf nooit geconstateerd. Het kan zijn dat dit een bepaalde lichting was, echter is alles met buskruit besteld. Dit jaar zijn de rollen wel opnieuw besteld, maar net als vorig jaar met buskruit., een rol waar flashkruit in zit hoeven we dus niet te verwachten. Daarnaast was er afgelopen seizoen duidelijk veel vraag naar budget-artikelen, hier gaat GBV-WECO dit seizoen ook in uitbreiden.

Seizoen 2012-2013
Voor komend jaar zijn er weer heel wat nieuwe producten in het assortiment opgenomen, qua naam ook een aantal oude bekenden, maar wel met nieuwe effecten. De producten hebben wij recent al mogen plaatsen, de prijzen worden echter nog niet vrijgegeven, maar zodra die definitief zijn, krijgen wij die doorgestuurd en voegen wij ze natuurlijk toe.
Een unieke cake is de Chain Reaction, 3 cakes op een plateau die samen 500 gram kruit bevatten en die je maar 1x aan hoeft te steken, de cakes volgen elkaar vanzelf op. Leuk bedacht en wij zijn erg benieuwd naar de uitwerking!

In China is er ook weer aandacht besteed aan de kwaliteit van het vuurwerk, opmerkingen van het forum, winkeliers en consumenten zijn meegenomen en daar is naar gekeken. Zo ook de Happy 140 waar lid 3xh een vraag over stelde m.b.t. veiligheid en effect; op veiligheid hebben ze zelf geen mankement kunnen constateren, maar qua effect zal hij iets anders worden, namelijk met crackling, zodat er een duidelijker eind aan zit.

In de WECO-lijnen komen ook diverse uitbreidingen, er zal geen nieuwe lijn bijkomen daar er vorig jaar echt een budget-lijn is gekomen (Low Pricing) en een lijn voor de grotere cakes (Topline).
Alles wat nieuw komt in de WECO-lijnen zal uit dezelfde fabriek komen als waar de GBV-producten worden gemaakt. Er zal dan ook geen "Duits" vuurwerk bij zitten, enkel het label is typisch WECO, de artikelen haalt Gert zelf binnen.

In iedere lijn komen er dus uitbreidingen qua cakes, maar er is ook een uitbreiding qua lijn met cakes die 25gram per tube bevatten. Het is een sub-lijn onder de Pro-Line series; de Pro-Line Giant Tube series, afgekort Pro-Line GT. De afkorting doet wat denken aan auto's / racen en ook de namen van de cakes zijn daar op gebaseerd.

Het uiterlijk is ook een opvallend punt dit seizoen, want iedereen kan het label van Pro-Line dromen; kartonkleurige cake met een geel label aan de voorkant, maar dit vonden ze bij GBV-WECO wat verouderd raken en dus krijgen de producten dit jaar een nieuw jasje!
De gele kleur verdwijnt niet, hét kenmerk van Pro-Line, maar het label zal nu rondom komen, de kartonkleur verdwijnt dus en alles wordt geel, een strakke vooruitgang in het label en toch het vertrouwde van het geel.
Maar dat niet alleen! Want zoals gezegd, de cakes met 25gram per tube komen in een sub-lijn (GTseries) en daar zien we het geel niet bij terugkomen, dit label zal in plaats van geel de kleur wit hebben, opvallend, strak en direct herkenbaar als onderdeel van Pro-Line, zie de foto's in de topics van de Slipstream en de Pole Position.

Vragen van de leden

Natuurlijk zijn ook de overgebleven vragen die jullie hebben gesteld, beantwoord door Gert en Jasper, hieronder de antwoorden;

Oorspronkelijk geplaatst door markHE
Komen er nieuwe knalcakes dit jaar? Het afgelopen jaar zijn er veel goede knalcakes bijgekomen en meer concurrentie betekent betere prijzen

Nee, wel stelde Gert de vraag terug; mág een knalcake wel als we kritisch kijken naar de regels? Dit jaar dus geen uitbreiding.

Oorspronkelijk geplaatst door Happiness
Klopt het dat de Corsair Extreme Crackers beter zijn geworden het afgelopen jaar?

De Corsair Extreme was wel nieuw binnen gekomen afgelopen jaar, het is dus wel mogelijk dat alles ze beter waren, er is echter hetzelfde besteld als voorheen, dus geen aanpassing gemaakt.

Oorspronkelijk geplaatst door fascinating
Blijft het sky invaders pijlenpakket dit jaar in het assortiment

De Sky Invaders gaan eruit, er komen wel nieuwe pijlen in het assortiment.

Oorspronkelijk geplaatst door ummagumma
Waarom zijn er geen winnaars zichtbaar geweest bij het sms spel op de site? Een menig vuurwerkfan heeft hier toch euro's aan besteed. Werkte het spel wel?

Het spel werkte zeker, dit werd allemaal automatisch gegenereerd, bij een vast ingesteld aantal sms-jes, won er iemand en die kreeg direct bericht. Er waren ook veel winnaars, die haalden het gewonnen pakket af bij de dealer en die declareerde dit bij GBV-WECO, hier zijn héél wat declaraties ingediend, een ruime 100, dus die actie heeft zeker goed gelopen.

Oorspronkelijk geplaatst door Jacob
GBV heeft ooit Evuco overgenomen. Verkopen jullie de lijnen van Evuco nog? Of is Evuco overgenomen om meer opslag capaciteit te creëren? En het noorden van Nederland logistiek sneller en beter te bevoorraden?

Evuco is overgenomen, maar de producten zijn uitlopend, ook de opslag is niet in gebruik genomen, het ging daarbij om de winkeliers, die wilde GBV-WECO graag hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door tristen
Ik zie vaker bij de Silver Thunder pijlen dat ze fluiten en hierna niet knallen.
Alsof de knalbombette er te los op zit.

Deze opmerking hebben ze vaker gehoord, ze hebben dan ook bij diverse winkeliers wat getest, deze gingen echter allemaal goed. De opmerking is overigens ook in China neergelegd voor de zekerheid van goede kwaliteit. Ook zij hebben getest, Gert wist dit heel zeker, want een Chinees stak er eentje af en hield de onstabiele standaard vast, hand verbrand en piep in de oren, dus die zijn ermee bezig geweest haha!

Komt er een kortere-/langere versie van deze mat? 5.000 klapper formaat en/of 100.000 klapper (of andere maten)

De Twister Knal (en volgens mij de Fantasy Kanonslag) zijn uit het assortiment door de CE-Keuring.
Komen er (via een omweg) soort van gelijke producten? Of is het helemaal uit met de pret?

Betreffende de rol; ja, er komt een kleinere versie, formaat van de 50.000-klapper. Voor de Twister knal; de voorraad die nog bij de winkeliers staat, mag worden verkocht, maar er zal echt niets nieuws komen met knal, wel komen ze dit jaar met crackling.

Oorspronkelijk geplaatst door acdc
Heb ik de beste pot van 2012 gemist of gaat het hier om de best geprijsde pot van 2011 die voor €90 euro? (voor een 500 grams pot)

De meningen over de Triple Layer waren verdeeld, over het algemeen zijn er zeer positieve reacties op gekomen, maar smaken verschillen uiteraard. Wijzelf waren er op de demo van 2011 ook minder positief over, maar een film van de jaarwisseling van Rob (Vuurwerkbieb) kwam hij heel anders en goed over.

De Trueno Estopin no.3 deze vlinder bevat flash.
Deze foto is deze van de echte vlinders.
En bevatten ze flash. Of is dit een foto van het internet?

De vlinders op de afbeelding is tijdelijk als idee, dit is niet hoe ze eruit zien en er zal zeker geen flash in zitten, de knal is volgens Gert wel goed. De foto is zelf gemaakt, maar puur als voorbeeld.

Wij willen GBV-WECO en met name Gert en Jasper bedanken voor een leuk gesprek, wij kijken uit naar de demo!

Bijlagen

• GBVWECO1.jpg
    GBVWECO1.jpg
    249,8 KB · Weergaven: 0
  • GBVWECO2.jpg
    GBVWECO2.jpg
    178,1 KB · Weergaven: 0
Niets verrassend..
Bij de oude producten hoef ik dus niets tot weinig opvallends te verwachten.
Nee nee ik heb er een hard hoofd in dat het ooit weer zoals vroegah gaat worden bij gbv.
En die gbv rollen kan ik dus weer van me lijst strepen.
Hmms succes gbv met de nieuwe producten.

Hoe moet ik dat opvatten, van mag een knalcake wel?

Mooi verslag, benieuwd naar de demo, wanneer is die?

Ik zal het je vertellen..
Je moet het oppakken als een smoes!
Elke importeur heeft wel een en/of een paar knal cakes.
Ik vraag me af of GBV het wel snapt!?.
Ag ik hoop nog steeds dat de nieuwe producten wel slagen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het een hoop ***koek van GBV. Die reactie zegt. Het interesseert ons niks wat de freaks vinden. De Cakes van vorig jaar waren top haha.

Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor het verslag heren!

Het valt me toch wel erg tegen hoor van GBV. De 2 slechtste cakes van 2011-2012 waren de Happy en Triple Layer, en dan toch zeggen dat over het algemeen zeer positieve reacties zijn binnen gekomen? Ja de Triple Layer zoals op de film van Vuurwerkbieb was mooi, echter niet de volgorde zoals deze moet zijn (al kan ik hier nog steeds vrij weinig over zeggen, doordat we nog steeds niet weten wat de goede volgorde is). Wie houden ze nou voor de gek? De consument die hier € 90 voor betaalt, of wij, de freaks?

Ik heb voorgaande jaren altijd bij een Pro-Line dealer gewerkt, en altijd wel wat gekocht vanwege de korting die ik kreeg. Dit jaar zeg ik maar gedag tegen die korting. Liever wat meer geld betalen en dan goede producten hebben.

Moet ik wel zeggen dat ik nog niet weet wat de producten exact gaan doen, maar kijkende naar afgelopen jaren weet je al genoeg. Daarbij kunnen de effectomschrijvingen van de nieuwe cakes mij ook niet boeien...

Jammer, GBV was zo goed, maar blijkbaar gaat het ze tegenwoordig alleen nog maar om meer dealers erbij te krijgen zodat ze meer winst maken, echt heel jammer.

Back
Bovenaan