• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[BEX] Crepe nitraten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Artikelnaam: Crepe Nitraten
Artikelnummer: Onbekend
Importeur: BEX
Aantal per verpakking: 20 stuks
Kartoninhoud 20/50
Effectomschrijving: Knal met voorgaand een vlam
Aantal grammen: 2 gram

Let op! Dit product word al een lange tijd niet meer verkocht.

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Tunit voor deze informatie.

Bijlagen

• crepe.JPG
    crepe.JPG
    20,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
komen deze overeen met de A-bomb??

Daar zullen we nooit achter komen want deze dingen zijn allang niet meer in omloop, tenzij iemand nog ergens een pakje heeft liggen:p Overigens ervaart ieder een knal anders dus als deze vergeleken zouden worden zal er een oneindige discussie ontstaan, waarvoor dergelijke topics niet bedoelt zijn..

Deze nitraten waren 1 van de beste met een betaalbare prijs. gekleurde vlam goede knal. tegenwoordig 20soorten waar misschien 1 soort nog in de buurt komt van deze nitraat.

Heb deze een jaar of 6 volgens mij voor het laatst gehad. vond het super dingen goeie knal lekker hard. en het leukste was de de kleur van het crepepapier ook de kleur van de vlam was :D
erg jammer dat deze van de markt zijn verdwenen :sad:

Hoeduur zouden deze nitraten nu eventueel zijn? Volgens mij kon ik vorig jaar een pakje van deze Crepe nitraten kopen voor €55,00. :shocked:

55 euro slaat nergen op. Zou er 15 euro voor neertellen voor de nostalgie en zeldzaamheid. Voor de knal heb je de fenix nitraat voor nog geen 10 euro per pakje.

Mooie dig heb hem zelf nooit mogen meemaken
@Maserbsc idd , maar mij werd vorig jaar ook zelfs nog een echte giga aangeboden voor 50euro

Crepe nitraten en gigavlinders zijn wel zeker €50 of meer waard, niet omdat ze zo hard gingen want het spul van tegenwoordig doet het ook goed, maar gewoon voor de verzameling. Eigenlijk zou zulk vuurwerk in een museum moeten liggen, erg jammer dat dat allemaal illegaal is.

Jaa crepe nitraten worden met het jaar meer waard. Nu ik erover nadenke zou ik er 20 euro voor neertellen. Meer niet want dat is gewoon afzetterij. De crepe nitraten waren net wat langer te verkrijgen dan de immitatie bex nitraten, die misschien wel 20/25 euro waard zijn per pakje.

Ik heb deze nitraten in 2004/2005 gehad, mischien een jaartje eerder, ik weet het niet precies meer.
K geloof dat ik ze toen voor 14 euro had samen met de "op de leggen" supers(die 16 euro waren).
Die 2 dingen waren het eerste illegale vuurwerk wat ik had, samen met pirats.
Dusja kwa knalervaring had ik er nog niks op zitten eigenlijk.
Ik weet nog wel dat ze een mooie lange vlam hadden.

Weet iemand mij overigens het verschil te vertellen tussen, de helemaal open verpakking en de gedeeltelijk gesloten?

Hier zie je beide versies:
16a7a7s.jpg

voorkant:
23vyj41.jpg

Achterkant:
seyd0w.jpg

En ja ook ik zou voor 50 euro best dat soort dingen willen aanschaffen.
Zullen vast mensen zijn die me gek vinden, maar zo zijn er ook mensen die duizenden euros uitgeven aan smurfenpoppetjes:bonk:

Zijn niet mijn fotos, als je er een naam bij moet hebben of ik moet ze verwijderen, pm maar.

Laatst bewerkt:
Veel zeggen dat de kleur crepe ook de kleur van de vlam is. Die blauwe crepe bijv, lijkt me sterk dat die vlam dan ook blauw is?

top nitraten waren dit:) behoorlijk wat jaartjes terug voor het laatst gezien, hele leuke vlam hadden deze dingen

heb deze dingen een keer midden op straat gekregen rond een uur of 1 's nachts.. Die man had ze over en ze moesten weg van z'n vrouw XD Dit was een jaar of 6 geleden

Daarna direct op het pleintje getest en ze gaven een behoorlijke knal.. Vlam was ook zeer goed te noemen..

Dit jaar maar La Bomba's genomen :D

Artikelnaam: Crepe Nitraten
Artikelnummer: Onbekend
Importeur: BEX
Aantal per verpakking: 20 stuks
Kartoninhoud 20/50
Effectomschrijving: Knal met voorgaand een vlam
Aantal grammen: 2 gram PTS
Richtprijs: 5,00 tot 10,00

Thnx voor de post :) Wil niet bijdehand doen, maar zit verpakt 50/20 !

50 doosjes met 20 stuks inhoud !

Inderdaad geweldige nitraten. Ik was een klein jochie toen ik ze hoorde, dus niet echt betrouwbare ervaring kan ik meegeven. Maar ik denk zeker dat ze even hard gaan als de fenix nitraat nu.

Ik had er een pakje van vruuugerrr. Leuke dingen met leuke vlammen ik had/heb de bex thunder cracker ook maar die gingen wel een stuk harder dan deze. Ze zijn wel fantastisch maar was toch een liefhebber van de hardere knallen

Ben aan het stoppen met me vezameling en ben vandaag begonnen met alles opruimen:p
Maar wat vind ik nu..
Helemaal verstopt achter in de kast....

En nog ff filmpie van afgelopen jaar!
Blauwe crepe (helaas is het mooie blauwe vlammetje niet tezien)
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Knal was ano jaarwisseling: 2010/2011 nog redenlijk als een chooet nitraat.

Deze schatjes maar gouw op maken met aan komen oudjaar!
wie weet zijn het wel de laatste in nederland:p
(leuk alle kleurtjes op film vast leggen:p)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan