Bewoners in ondergoed op straat door vuurwerk in Arnhem.

densta

VWC lid
ARNHEM - De initiatiefnemers van een vuurwerk in Arnhem donderdagavond laat hebben per brief hun excuus aangeboden aan de bewoners van de wijk Lombok. Het verrassingsvuurwerk zorgde voor opschudding in de buurt, die compleet uitliep. Sommige in hun slaap gestoorde bewoners liepen in onderbroek en T- shirt over straat.

Ze probeerden erachter te komen wat de bron was van de herrie. Het vuurwerk was tot in de verre omtrek te horen, ook buiten Arnhem.

Een aantal geschrokken bewoners van de wijk stoorde zich zo aan de harde knallen dat zij verhaal wilden halen bij de afstekers ervan, vertelt een buurtbewoonster. Uiteindelijk liep dat met een sisser af. Alles bij elkaar duurde het vuurwerk een minuut of tien.

De knallen en lichteffecten werden op de Nassaustraat afgestoken ter gelegenheid van een huwelijksfeest in de Elisabethkapel. Het vuurwerk was een verrassing van een vriend van het bruidspaar, schrijft de broer van de bruidegom in de excuusbrief. ‘De verrassing pakte echter anders uit dan we hadden verwacht en dat vinden we erg jammer.’

Bron : http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/10589046/Bewoners-in-ondergoed-op-straat-door-vuurwerk-in-Arnhem.ece

Zolang het maar niet te erg wordt, hou het bescheiden en er is niks aan de hand,
verder vind ik het best kunnen voor een bruiloft.

Had een en het ander op twitter gezien van mensen dat ze er last van hadden inderdaad. Schijnt dat het 5km verder op te horen was.

Heb niks gehoord... me ma vroeg mij donderdag al van moet je niet naar een vuurwerkshow?? gaat goed los in de stad... ik wist ook nergens vanaf... :)

maar mensen in de binnenstad klagen heel gauw :wink: kijk maar naar de vuurwerkshow vorig jaar in de binnenstad met de harde knallers..... massale klachten!! zijn allemaal mietjes die klagen......

10 minuutjes vuurwerk omdat er een bruiloft is.
Dan ga je lekker kijken naar een mooie gratis show en na 10 minuten ga je weer lekker naar bed.
En niet dramatisch in je onderbroek naar buiten OMG WW3, en klagen.
Feliciteer ze gewoon en get over it.

Gevalletje "suck it up and deal with it", maar ook wel een beetje een gevalletje "bekijk het eens van de positieve kant". En als de arme stakkers er echt niet tegen kunnen dat er wat vuurwerk wordt afgestoken en daar echt het leuke niet van kunnen inzien, er leven nu eenmaal 8 miljard mensen op de wereld, dus je moet rekening houden met elkaar.

Hoeft helemaal geen probleem te zijn.

Als de dames nou zo naar buiten komen, kom ik ook wel een kijkje nemen:

Sexy-lingerie.jpg

Graag weer een showtje en zorg dan dat de dames hun nachtkleding aanhebben a.u.b.!

ik woon zon 3 km daar van daan en kon het wel horen, maar niet zien, daar wil ik wel over klagen:cry:
maar qua geluid stelde nx voor. Zo kon ik ook HardBass horen en dat ging veel langer door. Probleem is dat er blijkbaar geen vergunning was aangevraagd. Bovendien bevestigd dat verhaal over die vriend mijn vermoeden dat dit ging om consumentenvuurwerk.

Niet onbelangrijke toevoeging die nu wel op de site van De Gelderlander stond:

"Voor het vuurwerk was geen vergunning aangevraagd bij de gemeente Arnhem."

Dat verklaart ook waarom de VWC'ers uit de regio Arnhem er niets van wisten. Ook nog even een kleine greep uit de reacties op het item op gelderlander.nl:

Patricia
Ik als bewoonster van de Zwarteweg kan vertellen dat het niet echt leuk was! De doos die werd afgestoken duurde niet 10 maar zeker 15 minuten!! En werd neergelegd op 6 meter afstand van onze voordeur! Mijn kinderen lagen om die tijd lekker te slapen,mijn middelste werd zo uit zijn slaap gerukt dat hij dacht dat het oorlog was! De vonken vlogen tegen de ramen op! Het vuurwerk kwam nog net boven de daken uit! Wij als buurtbewoners hebben geen verhaal gehaald maar een itiatiefnemer van het vuurwerk kwam excuus maken met zijn dronken kop,en maakte een opmerking tegen een persoon,die hem al een paar maal vroeg om weg te gaan! Toen meneer maar bleef doorgaan heeft die persoon hem terug begeleid naar de bruiloft! Ook heb ik niemand in de onderbroek gezien hoor! Voor het bruidspaar was het natuurlijk geweldig! En ik moet zeggen dat ze het netjes hebben opgeruimd!! Geloof dat de bruidegom zelfs de blaren in zijn hand had van het vegen!,Bruidspaar nog een paar fijne witte broodsweken gewenst!

Gea
het hele bejaardenhuis is geschrokken. Heijendaal, de mensen waren heel boos.

en

Ik denk dat jullie niet in de gaten hebben dat daar een crisisopvang zit. Dit voor mensen die al in de war zijn. Is het dan zo vreemd dat men dit NIET normaal vindt? Van mij hoeft het ook niet. Het is puur egoisme. Je kunt ook op een andere manier jouw bruiloft vieren. En kwajongensstreken,. Nee gewoon dom puber gedrag.

Karel
wat n hoop gezeik om een beetje vuurwerk -.- dat je gaat kijken oke dat is logisch mischien dat er ergens de pleures is uitgebroken.... maar om dan verhaal te gaan halen enzo... srry maar dat gaat nergens over... die arnhemmers weer he ^^groete uit nijmegen

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagi...rwerk-in-Arnhem.ece?start=1&sort=asc#reakties

Ik vroeg me al af wat er gaande was donderdag. Ik dacht al dat ik iets gemist had, maar het was dus onaangekondigd. Ik vond het inderdaad vrij hard klinken ik woon ongeveer 6km van de plek af waar het is afgestoken en het was veel en hard. Maar de enige klacht die ik heb is idd dat ik het niet kon zien alleen de flitsen :)

Patricia
Ik als bewoonster van de Zwarteweg kan vertellen dat het niet echt leuk was! De doos die werd afgestoken duurde niet 10 maar zeker 15 min.]

Een doos met 15 minuten spektakel, hmmm ben toch wel benieuwd hoe groot en zwaar zo'n doos dan wel niet moet zijn er vanuit gaand dat hij bestaat :rolleyes:

Maar dat het niet leuk is en je het helemaal het leplazurus schrikt kan ik mij wel heel goed indenken. Misschien de volgende bruiloft beter aankondigen :rolleyes:

Dan doe je toch lekker oordopjes in voordat je gaat slapen , dat dit nog als nieuws word beschouwd ? Triest...

Een doos met 15 minuten spektakel, hmmm ben toch wel benieuwd hoe groot en zwaar zo'n doos dan wel niet moet zijn er vanuit gaand dat hij bestaat :rolleyes:

Maar dat het niet leuk is en je het helemaal het leplazurus schrikt kan ik mij wel heel goed indenken. Misschien de volgende bruiloft beter aankondigen :rolleyes:

Doos met 15 minuten spektakel.
Daar bedoelt zij zichzelf waarschijnlijk mee.

Heb jij voldoende aan 15 minuten?
:p

Doos met 15 minuten spektakel.
Daar bedoelt zij zichzelf waarschijnlijk mee.

Heb jij voldoende aan 15 minuten?
:p

spektakel doos van 15 minuten???die is dan zeker met een dieplader gebracht,een bonbridge548 van een meter bij een meter van alpeco duurt rond 2,5 minuut dan is dit wel een blok van 10 bij 10? flinke straat. rotflol:bonk::bonk:

Hoe moet je je wekker om op te staan en naar je werk te gaan de volgende dag dan horen?

Weet ik weet ik maar ja ik ben dit soort berichten zat. Mensen klagen tegenwoordig over alles en hebben al snel een oordeel over iemand of ze zoeken wel iets bij je wat negatief is :(
Mensen hebben teveel stress alles moet snel en iedereen heeft een nummertje.

Back
Bovenaan