Bewoners bezorgd over vuurwerk bunkers.

densta

VWC lid
EMMELOORD - Aan de Bouwerskamp worden twee bunkers gebouwd voor 10.000 kilogram. Frits ten Brinke en Piet Dijkstra wonen er dichtbij. Zij maken zich zorgen. Frits ten Brinke twijfelt er niet aan of de vuurwerkopslag voldoet aan alle eisen. Hij wijst echter op de woningen aan de Hof van Smeden, de Smedenpoort, het Veerplein en de Raamstraat en op publiekstrekkers als Chillers en sportscholen.

Enschede ’Waarom moet dit zo dicht bij een woonomgeving? Zijn we Enschede alweer vergeten? Emmeloord heeft voldoende industrieterrein om deze gevaarlijke stoffen op te slaan’, vindt Ten Brinke, die zelf aan de Staalstraat woont.

Buurman Piet Dijkstra is het met hem eens: ’Natuurlijk houdt de gemeente rekening met de veiligheidseisen.’ Ten Brinke: ’Het worden stevige bunkers, er komen sprinklers en die mensen gaan er zelf ook heus niet bij zitten roken. Bezwaar indienen heeft dan ook waarschijnlijk geen zin. We willen alleen onze bezorgdheid uiten, want brand of kortsluiting kan natuurlijk

Herma Weckesser is eigenares van het nieuwe vuurwerkbedrijf. Wietse Dusseldorp is mede-eigenaar van het pand. Zij werken ook bij makelaar De Munt, maar Dusseldorp benadrukt dat het volledig los van de makelaardij staat.

Volgens Dusseldorp voldoet de vuurwerkopslag aan alle veiligheidsvoorschriften: ’Anders krijgen we ook geen toestemming.’ Hij vertelt dat er kritisch is gekeken naar gevaren voor omwonenden: ’Maar de directe buren zijn bedrijfspanden.’ Op de vraag waarom ze zich niet verderop vestigen, antwoordt hij: ’Dit pand is nu eenmaal ons eigendom en we hebben geen pand in eigendom op een andere

De directe buren zitten er niet mee. ’Ik maak me geen zorgen’, lacht Igor Gootjes van IgoFit, ’Ik ga ervan uit dat er goed over nagedacht is.’ Ook overbuurman Avé Keukendesign haalt de schouders op: ’Het worden flinke bunkers. Meijering had het vroeger gewoon in de winkel liggen.’

Er wordt straks alleen op de laatste drie dagen van het jaar vuurwerk verkocht aan consumenten. Dusseldorp zegt dat het bedrijf bij lange na niet voldoet aan de eisen voor een groothandel: ’Daar hebben we ook geen enkele ambitie voor.’

Als de verbouwing klaar is en de goedkeuring van de gemeente op tijd binnenkomt, wil het bedrijf nog deze jaarwisseling van start gaan.

Bron: http://www.denoordoostpolder.nl/nieuws/24144/bewoners-bezorgd-over-vuurwerkbunkers/

ja tuurlijk, enschede er weer bijhalen. pffff
En de plaatselijke tuinwinkel die honderden kilo's kunstmest opslaat boeit niemand iets. En het politiebureau, welke mogelijk een opslag met in beslag genomen vuurwerk bevat is ook geen enkel probleem :frusty: In ieder geval, was het een aantal jaar geleden bewezen dat 7 van de 9 geteste politiebureaus op een gevaarlijke manier illegaal vuurwerk opslaan en of die situatie tegenwoordig anders is betwijfel ik eerlijk gezegd.

Ik vind het weer een waardeloos artikel, de directe buren maken zich totaal geen zorgen maar enkele mensen die een stuk verder wonen wel. Ik vraag me nu echt weer af wat de essentie van dit artikel dan ook is ??

Dit toont wederom aan dat de bangmakerij van de overheid al jaren werkt. En twee dat vele Nederlandse burgers nog steeds achterlijk zijn. Achterlijke regering + achterlijke burgers = lachertje van de EU.

Maar zo lang we hier figureren hebben die zichzelf op de borst blijven slaan en die nationalistische propaganda van Ik hou van Holland zijn werk doet, zal dat niet snel veranderen. Kwestie van open blijven staan voor de feedback vanuit het buitenland, in plaats van bang zijn.

Dit toont wederom aan dat de bangmakerij van de overheid al jaren werkt. En twee dat vele Nederlandse burgers nog steeds achterlijk zijn. Achterlijke regering + achterlijke burgers = lachertje van de EU.

Maar zo lang we hier figureren hebben die zichzelf op de borst blijven slaan en die nationalistische propaganda van Ik hou van Holland zijn werk doet, zal dat niet snel veranderen. Kwestie van open blijven staan voor de feedback vanuit het buitenland, in plaats van bang zijn.
meeeens meeeens maar je vergeet nog de egoisten mensen die vuurwerk niet leuk vinden en er alles aan doen om het voor de miljoenen liefhebbers verboden te krijgen,terwijl ik in de zomer als gerookte paling in de tuin moet zitten omdat de hele buurt zonodig op de barbeque vlees moet gaan verbranden.ik hou ook van barbequen maar het gaat mij om het principe moeten wij dan gaan schreeuwen om een barbeque verbod alleen omdat we het niet leuk vinden??dan staat het land op zijn achterste benen

meeeens meeeens maar je vergeet nog de egoisten mensen die vuurwerk niet leuk vinden en er alles aan doen om het voor de miljoenen liefhebbers verboden te krijgen,terwijl ik in de zomer als gerookte paling in de tuin moet zitten omdat de hele buurt zonodig op de barbeque vlees moet gaan verbranden.ik hou ook van barbequen maar het gaat mij om het principe moeten wij dan gaan schreeuwen om een barbeque verbod alleen omdat we het niet leuk vinden??dan staat het land op zijn achterste benen

Je hebt helemaal gelijk. Er zijn vele hypocrieten in Nederland die continu roepen om een verbod. Niet voor niets wordt er steeds meer op gehamerd dat de tolerantie terug moet komen.
Het meest hypocriete is echter dat de partij die het hardste blêrt om méér tolerantie het initiatief heeft genomen om een vuurwerkverbod, f1 spektakel, autoverbod in de binnenstad van Rotterdam te willen realiseren.

Zoals ik al zei. Achterlijke regering, achterlijke burgers. Alleen pretendeert men dat niet te zijn. Als dat zo is, dan is men dus niet achterlijk, maar ronduit egoistisch en probeert men dat te verbloemen met misleidende, manipulatieve praatjes. Heel erg (Groen) slinks ja.

Je kan wel zien dat ze hier in Emmeloord ook niks zinnigs hebben om in de krant te zetten, dat bewijst dit artikel :p

Back
Bovenaan