Bewoner doof door vuurwerkbom; politie zoekt dader

ghoost

VWC lid
bron: http://www.dichtbij.nl/utrecht-en-l...oof-door-vuurwerkbom-politie-zoekt-dader.aspx

UTRECHT - Een onbekende deed in de vroege ochtend van 1 januari 2014 zwaar vuurwerk door de brievenbus bij een woning aan de Abstederdijk. Het vuurwerk ontplofte en veroorzaakte behalve materiële schade ook ernstige gehoorschade bij de 59-jarige bewoner.

De bewoner zat die ochtend rond 04.30 uur in zijn huiskamer en schrok zich plotseling een ongeluk door een explosie in het halletje. Door de drukgolf van de ontploffing ontstonden barsten in de kamerdeur en klapte deze open. De ramen van de voordeur en het bovenlicht sneuvelden. Spullen in het halletje raakten beschadigd. Het ergste was echter dat de knal zo hard was, dat de bewoner direct veel pijn in zijn oren kreeg.

De bewoner ging ermee naar de dokter. Een keel- , neus- en oorarts stelde vast dat de bewoner ernstige en mogelijk blijvende gehoorbeschadiging had opgelopen.

De politie wil de vandaal graag te pakken krijgen. Heb jij informatie? Neem dan contact op met de politie via 0800-6070.

Heb het intervieuw met het slachtoffer op tv Utrecht gezien. Op het moment dat het naar binnen gegooide explodeerde,werd de man zo vertelde hij,enkele centimeters van zijn stoel gelift, en voorover geblazen.Over wat voor soort explosief hebben ze het dan?? :shocked:

denk eerder een 150mm delova rana of iets in die richting...
van een cobra word je niet echt voorover geblazen lijkt me, ondanks de druk.

Alles heel leuk en aardig.
En niet ten nadele van het slachtoffer maar veel van boven genoemde stukken gaan niet door een brievenbus!

Ik vind het natuurlijk een hele slechte zaak.
Maar tegenwoordig heeft men wel erg vlug het woord vuurwerk in de mond.

gr

Triest om dit te lezen, erg jammer dat mensen zoiets doen zonder de gevolgen er van in te zien. Hoop dat ze de dader zullen pakken.

Over wat voor soort explosief hebben ze het dan?? :shocked:

Eentje met een hele hoop fantasie,begrijp me niet verkeert hoor vind het heel erg en laag dat zo iets gebeurd maar je krijgt het niet voor elkaar om in de woonkamer te zitten in een stoel en vervolgens ontploft er wat in de gang waardoor je uit je stoel word geblazen. Dan had het huis er ook niet meer gestaan.

Bij mythbusters hebben ze het ook een keer geprobeerd,net als in de film zie je mensen weg vliegen bij een explosie, nou het lukte nog niet met een kilo c4 en 5 meter afstand.
En met een kilo c4 blaas je echt wel een huis op.

Daarom denk ik dat het verhaal een eigen leven is gaan lijden en sterk is overdreven.

Eentje met een hele hoop fantasie,begrijp me niet verkeert hoor vind het heel erg en laag dat zo iets gebeurd maar je krijgt het niet voor elkaar om in de woonkamer te zitten in een stoel en vervolgens ontploft er wat in de gang waardoor je uit je stoel word geblazen. Dan had het huis er ook niet meer gestaan.

Bij mythbusters hebben ze het ook een keer geprobeerd,net als in de film zie je mensen weg vliegen bij een explosie, nou het lukte nog niet met een kilo c4 en 5 meter afstand.
En met een kilo c4 blaas je echt wel een huis op.

Daarom denk ik dat het verhaal een eigen leven is gaan lijden en sterk is overdreven.

wat jij zegt klopt helemaal, de media heeft altijd van die bullshit verhaaltjes.....
ik geloof bijna nooit iets van alle nieuwsberichten.

laten we hopen dat de dader gouw gepakt wordt .
je hoeft elkaar niet aardig te vinden maar dit hoeft . :bonk:

Dit is beraamde geweldpleging en vandalisme. Iemand die dergelijk zwaar vuurwerk in een brievenbus doet weet van tevoren wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. Hopelijk lukt het ze deze walgelijke dader op te sporen en afdoende te straffen.

Misschien dat de beste bewoner zichzelf van schrik enkele centimeters uit de stoel lifte?

Maar wat een onbedachtzaamheid weer, het zal je zoon zijn die zo een streek leverd hee!

Hoop dat de gehoorschade minder word, altijd maar met een piep in je hoofd door het leven is een beste uitdaging!

Back
Bovenaan