Betaal jij alles zelf, of hoesten je vrienden/familie ook wat op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik betaal al m'n vuurwerk zelf, als de visite aanbied om mee te betalen dan bied ik aan om vuurwerk voor ze te kopen voor het bedrag dat ze mee willen betalen en dan kunnen ze zelf lekker mee stoken. Op die manier zijn een aantal mensen het zelf ook al meer gaan waarderen en overgegaan tot het jaarlijks aanschaffen van wat vuurwerk. Gelukkig is er ook altijd nog visite die gewoon zelf al een bult vuurwerk meebrengt en aangezien ze weten dat ik niet van kleine prullen houd (althans na 0.00) brengen ze mooi spul mee wat ik soms ook al samen met ze uitgezocht heb.

Als ik een keer niet thuis ben dan ben ik altijd bij een andere liefhebber op visite en die snappen ook dat ik ergens overdag alvast kom brengen ;)

Het is ook lastig uitleggen als er 50 euro word ingelegd om dan te vertellen dat het een kwart van een 1 of andere doos is in een stapel met dozen :)

Ik betaal alles zelf, vraag ook nooit om een bijdrage.
We vieren het altijd met de dezelfde groep mensen en die zijn vaak zo enthousiast dat ze achteraf een bijdrage doen. Dit gaat dan weer direct in het potje voor volgend jaar.

Ik moet alles zelf ophoesten en zit nu nog aan de Strepsils. Voor volgend jaar heb ik maar alvast een flesje Natterman besteld.

Nee serieus, ik geef het er graag aan uit. Wat ik ervoor terug krijg wordt alleen hier meteen begrepen. Maar dat herkennen we allemaal, toch?:D

Dat is zeer herkenbaar, ik heb dan ook altijd een echt budget en een fictief budget voor de vrouw :D Ik vertel nooit iemand in m'n directe omgeving wat ik er precies aan uit heb gegeven en als ze gaan gokken lach ik alleen maar.

Een van de buren begon wel laatst over een bijdrage uit de straat, maar schrok een beetje toen mijn vriendin zei dat 1 doos die ik toen vasthad al minimaal 100 euro was (rond 01:00u, dus waren er al tig de lucht in gegaan). Denk dat het gaat meevallen met de bijdragen haha

Bij iedereen gaat het het zelfde zo te lezen. Hier betaal ik ook alles zelf. Na 00:00 uur krijg je nog wel eens wat in de handen gedrukt.

Ik betaal ook alles zelf!
Er is helaas niemand meer die hetzelfde bedrag uitgeeft in mijn omgeving.
De meeste die zijn al jaren geleden gestopt en kopen ze hooguit voor een paar honderd euro. Diegene die bij ons oud en nieuw vieren geven mij bijna altijd geld om voor hun wat te kopen, Ze zeggen altijd koop er iets moois voor, want jij heb er meer verstand van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan