Betaal jij alles zelf, of hoesten je vrienden/familie ook wat op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We steken allemaal flink wat geld in onze hobby. Maar krijg jij ook wel eens wat toegeschoven van de buren/vrienden of familie om de kosten wat te dekken? Laat het ons hier weten.

Nope, en dat maakt het ook steeds moeilijker.

Vroeger deden wij het met meerdere families. Die legden dan ieder een bedrag in en dan kon je haast onbeperkt inkopen…

Laatste jaren moet ik alles alleen doen, al leggen mijn ouders (daar vier ik het meestal) ook altijd wel een paar honderd euro in.

Maar goed, ergens vind ik het ook altijd wel fijn om alles zelf te regelen. Dan heb je ook nooit geen gezeik, want niet iedere aanwezig is even gek van vuurwerk, en ik heb geen zin in ellenlange discussies over wie wat moet betalen..

Aan de andere kant hebben de meesten vaak geen flauw idee wat ik uitgeef….die denken echt dat je nog voor 50 euro een leuke vuurwerkpot kan kopen haha… maar oke, geld vind ik niet zo belangrijk…zolang ik het kan missen maakt het mij allemaal weinig uit… ik heb er ook maanden plezier van dus als je dan per dag uitrekend wat het kost valt het allemaal wel mee ��

Ik betaal het meeste zelf, stookmaatje lapt ook nog 1k. Is onze gezamenlijke hobby dus vind het niet erg om dan alles met ons 2 te betalen

Altijd alles zelf! Ik wil het zelf allemaal uitkiezen en daarna zelf afsteken en daarom zelf ook betalen.

Ja, meestal betaal ik alles zelf, maar vind dat geen enkel probleem. Verwacht ook niet dat anderen mee betalen aan mij hobby. Als andere mensen er van genieten vind ik dat mooi, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Afgelopen 2 jaar met Djaimy gevierd, toen samen inkopen gedaan, maar ook dat is dan dikke prima.

Betaal altijd zelf, jaren geleden toen we met vrienden vierde kreeg ik nog wel eens wat toegestopt voor het vuurwerk.

Betaal altijd alles zelf. meestal wel richting het einde zijn er altijd vrienden goh ga je nog wat halen? neem je dan voor mij ook nog wat mee voor een x bedrag.

Betaal alles zelf want heb geen zin in gezeik. Ik vraag ook geen bijdragen. Ik steek het voor mezelf af en andere kijken mee

Doe alles zelf. Vorig jaar boden buren aan wel wat mee te willen betalen want ze genoten er zelf ook van. Maar ik zou hier zelf nooit om vragen en weet ook niet of ik het uberhaupt zou aannemen.

Doe alles zelf. Vorig jaar boden buren aan wel wat mee te willen betalen want ze genoten er zelf ook van. Maar ik zou hier zelf nooit om vragen en weet ook niet of ik het uberhaupt zou aannemen.
Ja mijn buren boden het ook aan maar begin er niet aan. Geen zin in gezeik dat ze het vonden tegenvallen voor dat geld ofzo

Helaas betaal ik alles zelf, natuurlijk krijg ik wel eens wat geld kado om mij als het ware te sponsoren want ze weten toch al dat ik met dat geld vuurwerk zal gaan kopen, tenzij iets anders nodig is om te kopen of te betalen, dan niet. Maar echt mij geld geven om het vuurwerk zelf te kopen, nee dat heeft tot nu toe nog nooit iemand gedaan. Ik heb wel eens een keer een fles Bacardi gekregen om mij te bedanken voor de show, maar dat is dan ook alles. Ik betaal de afgelopen 30 jaar alles zelf en zal dit ook blijven doen en ik vind het helemaal niet erg, want het is mijn hobby en mijn keus en ik heb het er voor over. Vuurwerk geeft mij heel veel vreugde terug en dat is het geld waard.

Het enige wat mijn vrienden en buren ophoesten zijn de roggels van de kruitdampen van mijn vuurwerk op 1 Jan. Nee ff zonder gekheid, mijn buurman sponserd elk jaar 50€ en dit jaar staat een tripje BE op de planning.

Betaal alles zelf. Is ook beter want dan heb ik zelf de controle! Buren willen wel eens geld doneren, maar dat is meestal met drank op. En vervolgens weten ze van niks!

Vrijwel alles betaal ik zelf. Wat een aantal anderen ook al aangeven, ik heb geen zin in verwachtingen van buren omdat het ook van hun geld gekocht is, dus daar begin ik ook niet over. Wel staat er altijd een fooienpot buiten voor als er iemand ná de show besluit dat ze die show wel wat waard vonden. Dat levert soms een paar tientjes op.

Verder koop ik altijd samen met m'n vriendin 1 box, die we dan ook samen betalen en samen uitzoeken.

En van m'n ouders mag ik altijd de auto lenen om het hele land door te crossen. En nog mooier, ook de benzine voor die rit wordt door m'n ouders gesponsord. Daar heb ik ze heel dankbaar voor en ik houd er dan ook elk jaar ook wel rekening mee dat er wat in de collectie zit waarvan ik weet dan specifiek zij ervan zullen genieten.

Ik kocht zelf altijd heel vroeg in het jaar net iets meer dan ik zelf wilde hebben. Tijdens de voorverkoop vroeg ik dan vaak vrienden / kennissen of ze nog vuurwerk wilden voor een goede prijs. Meestal slaagde ik er in om het met een beetje winst te verkopen en zo kon ik mijn collectie aanvullen met iets anders.

Dus het antwoord is voor mij ja en nee denk ik? :-p

Zelf, maar donaties of sponsoring zou ik zeker niet afslaan. Deze hobby is op dit moment gewoon echt kneiterduur en het aanbod aan mooi spul gering. Ik verwacht echter niks, maar als vrienden me dan een envelopje met 100,- ofzo overhandigen die ze met elkaar geraapt hebben, doet dat toch veel met me. Een gebaar van waardering voor de leuke show

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan