Betaal jij alles zelf, of hoesten je vrienden/familie ook wat op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We steken allemaal flink wat geld in onze hobby. Maar krijg jij ook wel eens wat toegeschoven van de buren/vrienden of familie om de kosten wat te dekken? Laat het ons hier weten.

Ik betaal alles zelf. Wel krijg ik vaak van vrienden, familie en buren na afloop wat in de handen gedrukt. Altijd leuke reactie's. Het meeste wat je hoort: ik geniet meer van jou vuurwerk dan dat ik zelf wat zou halen, dus dan geef ik liever daar wat geld voor aan jou.

Ik betaal alles zelf. Ik merkt toch dat andere mensen er niet zoveel om geven dan dat ik dat doe. En ik wil gewoon het beste in de straat hebben staan,en dat kost gewoon een paar centen.
Ik ben dit jaar vanaf januari begonnen met een envelopje voor oud en nieuw. En moet zeggen dat dat best hard gaat.

Alles zelf, althans, samen met mijn beste vriend waarmee ik elk jaar de hele avond sta te fakkelen.

De ouders zorgen altijd voor wat lekkers te eten en een biertje wanneer we voor de deur nog even een mooie compound neer zetten. Dat en de waardering dat we dit jaar in, jaar uit blijven doen is al genoeg voor mij, daar hoeven ze niks voor mee te betalen :).

Mijn broer en ik halen vaak onze eigen producten maar technisch gezien is het een gezamenlijke collectie. Qua geld besteden we meestal even veel.

Ik betaal veruit het meeste zelf maar uit de rest van de vriendengroep leggen ze allemaal een bedrag in, de een wat meer dan de ander. Zo gek als ikzelf zijn ze niet..en dat is misschien maar goed ook om het nog een beetje netjes te houden

Laatst bewerkt:
Ik betaal ook alles zelf nooit gedoe, de rest is niet zo gek als mij om er geld aan uit te geven. en geeft lekker gevoel als je neer zet lontje aansteekt en er dan heerlijk van kan genieten

Betaal het eigenlijk altijd zelf. Geen gedoe, geen vragen, geen discussie over budget. Vrienden regelen eten en drinken en met een beetje geluk komen er nog wat profblokken voorbij van buren.

Betaal ook altijd alles zelf, soms krijg ik nog wel eens wat toegestopt als er een vrienden op bezoek komen met oud en nieuw maar is niet nodig vind ik.

Betaal ook alles zelf. Aangezien me familie niet veel over vuurwerk weten en welke producten haal ik alles zelf. Ze zijn niet blij dat ik een freak ben maar ze zijn zeer blij om van te genieten :P

Afgelopen jaren heb ik alles zelf betaald, vind ik ook niet erg want dan kan ik zelf bepalen wat ik koop. Dit jaar een hoop financiële tegenslag gehad waardoor het er qua vuurwerk even heel somber uitzag.

Vaste stookmaatje betaald dit jaar het grootste deel en we hebben nog wat sponsoring gehad vanuit de straat. Dit jaar niet zo'n enorme collectie als afgelopen jaren maar kijk er echt naar uit om van de zorgvuldig gekozen collectie te gaan genieten

Sommige vrienden hoesten van alles op, maar niets financieel gezien. Nee, ik betaal altijd wel zelf bijna alles. Alleen mn ouwe thuis wil nog wel eens een paar tientjes bijleggen voor een boxje/cake, mits ik het maar voor de deur bij hem afsteek. Ik heb ook een stuk minder uit te geven dan voorgaande jaren. Dus dit jaar wordt het bij mij ook puzzelen met de collectie samenstellen, maar dat heeft ook wel weer zijn charmes. :)

Ik betaal alles zelf waarvan ik de lonten aansteek, mijn broer haalt ook zijn eigen spullen maar dat is voor een fractie van het bedrag wat ik eraan uitgeef. Verder ginne sponsors hier haha.

Alles zelfs, zodat niemand met me kan bemoeien en alsnog krijg ik ongevraagde reactie's als: 'wow zoveel, zonde van je geld' terwijl ik de kwart van mijn budget noem als ze vragen hoeveel ik eraan uitgeef

Laatst bewerkt:
Ik regel ook mn eigen boel wel, om mijn vuurwerk bij elkaar te sprokkelen heb ik bewust mijn voorschotten van stroom en warmte goed hoog staan. Krijg altijd een lekker bedrag terug en dan beetje bijleggen nog.

Vind het ook leuk om vuurwerk weg te geven, de kleinkinderen en mensen die het goed kunnen gebruiken breng ik altijd iets kleins.
De laatste jaren doe ik het wel wat rustiger aan, maar ik geniet er niet minder om eigenlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan