Bestellingen geplaatst ?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Bestelling geplaatst?

Voorheen was het altijd pas in de laatste maand van het jaar de mogelijkheid om vuurwerk te bestellen. Dit jaar was het juni dat de eerste winkels alweer met heuze 'zomerknallers' kwamen, dat belooft wat voor de komende tijd! Omdat bijna bij elke winkel nu alles via internet te bestellen is word er steeds minder met vuurwerkfolders gewerkt, of toch niet? De nostalgische waarde aan deze magazines is ongekend. Voor elk vuurwerkfanaat een must om aan het eind van het jaar te gaan sparen.

En het zal mij ook niet verbazen als meer dan de helft van de leden zijn bestelling nog gewoon in de winkel doet op de oude en vertrouwde manier. De gezelligheid doet het hem altijd bij mij!

Hoe bestel jij je vuurwerk? En wat heb jij al besteld? Vertel het hier!

Jazeker dat ik al bestellingen heb geplaatst, bij vuurwerk4all en bij de rijswijkse vuurwerkhal. En het is allemaal al betaald, dus wat er in het vat zit verzuurd niet :wink:

Zelfde verhaal als Arjan zo'n beetje. Besteld bij vuurwerk4all. En voor de rest afwachten wat er nog gaat komen. Ik schijn naar verluid nog 3,5 maand te hebben :p

Bestel altijd online en ga naar lopik toe dus als Goedkopervuurwerk online is ga ik bestellen geld licht al klaar.
Ik heb al paar dingen besteld
Kartonvoordeel : Pyramyth en IMAGINE JW169
Goedkopervuurwerk : 8x Hoogmoed en 6x Binkies

Ik heb ook al veel vuurwerk besteld bij vuurwerk4all en Goedkopervuurwerk!

De rest wil ik graag bestellen met een paar mede freaks van dit forum bij vuurwerk Orthen.

Heb nog niks besteld kijk altijd eerst ff goed rond en ga pas in begin november bestellen, doe ik elkaar en het bevalt altijd goed. Dusja dit jaar gewoon hetzelfde

5 DC081 Yellow Sky Action 16.95 84.75
2 DC011 Cape Town 14.50 29.00
1 2008 The Wave 24.50 24.50
1 2001 Midnight Delight 15.50 15.50
1 2005 The Emperor 24.50 24.50
1 DC013 Monster Trio 16.00 16.00
2 OP025 Romeinse Kaars 50 schots 1.95 3.90

Dit bij vuurwerk4all in leiden

Mijn eerste bestelling heb ik afgelopen zondag al gedaan bij goedkopervuurwerk.nl

Edit: zit nu al op 3 bestellingen bij goedkopervuurwerk.nl, heb gelijk maar ff voldoende binkies ingeslagen.

Laatst bewerkt:
Ik bestel echt nooit vuurwerk. Het is een keer voorgekomen dat ik iets besteld had, en er gelijk iets aan schortte.

Waarom bestel ik niet? Simpelweg omdat niet wil dat er door de winkeliers met mijn zuuverdiende geld, waarmee ik van-te-voren heb betaald wordt gespeeld;

1.) Vele dealers zetten je bestelling niet eens van te voren klaar, maar rapen die bij elkaar op het moment dat je deze komt ophalen. (Zo'n loos graap-magazijn argument halen ze dan aan als je om de reden vraagt). Van een reservering is dan geen sprake meer, terwijl je door vooraf te betalen in feite de betreffende producten toch wel hebt gereserveerd.

2.) Sommige dealers verkeren in complete chaos tijdens de verkoopdagen, en hebben onvoldoende voorzieningen waar de klant zijn producten rustig en overzichtelijk kan controleren. Als je eenmaal je bestelling hebt geaccepteerd en weg bent, is het moeilijk te bewijzen dat je iets mist.

3.) Bij een voorbestelling mag je er toch wel op rekenen dat je voor 100% het product krijgt dat je hebt gereserveerd. Dit is soms niet het geval, en dan krijg je te maken met vervangers welke je misschien niet eens wil. Probeer aan een dealer die duidelijk voor het grote geld gaat maar eens duidelijk te maken dat zijn vervanger geen gelijkwaardige vervanger is (bijv. fontijn als vervanger voor een batterij). Over geld terug hebben sommigen ook niet over gehoord.

4.) Vaak ontbreekt het aan goede regels omtrent het voorbestellen. Ik kom toch bij vele dealers de standaard regels tegen die importeurs zelf hebben opgesteld. Dit zijn, lijkt mij slechts, templates, bedoeld om verder uit gewerkt te worden door de winkeliers? Maar sommigen vinden kennelijk voldoening in het ongewisse laten van de klant.

5.) Als ik tijdens de verkoopdagen naar de dealers ga, krijg ik ter plekke hetgeen wat ik wil hebben. Het betreffende product, hoeveelheid, e.d. kan ik ter plekke op de balie controleren. Is een bepaald product niet meer op voorraad; dan pech gehad. Indien mogelijk kijk ik dan naar een alternatief, en anders neem ik het ontbrekende product voor mijn verlies, en bespaar ik enigzins wat centjes. :)

Kortweg; als ik ervaar/teruglees op verschillende fora's hoe het eraan toe gaat bij grote bekende, en kleine dealers dan is het voorbestellen en die zogenaamde zekerheid die ermee tot stand komt, mij die kopzorgen niet waard.

Groeten,

Flashing_Diamond

Nou, ik bestel al jaren bij de Rijswijkse vuurwerkhal, nog nooit problemen gehad. Bestelling staat altijd al klaar maar kennelijk gaat dat niet overal zo..

+1

sommige winkels moeten het nog leren.

En wat als de vrachtwagens met bepaalde producten door sneeuwval in duitsland stilstaan? Wat moet je daar nou van leren ?Het is 95 procent van de 100 niet de winkelier zijn schuld !
Of bellen we ff harry potter op dan kan die met zijn vliegende bezem het vuurwerk heen en weer brengen:bonk:

Ik merk wel dat ik tegenwoordig de folders gelijk weg gooi ipv ze door te kijken. Assortiment was me immers al bekend via internet.

Gisteren een aantal dingen gereserveerd. Waren een aantal producten die waarschijnlijk al erg snel gingen zoals de Secret Salute en Heavy Legend serie. Verder eigenlijk niet veel besteld, dat komt allemaal wel.

Mijn bestellingen ijn er bijna allemaal uit. Nog eentje even afwachten en dan wachten tot de 29e en 30e.

Ik ga zo nog even op pad om een Dominator, Black Mamba en een Ultimate Fantasy vast te leggen en dan ben ik er in principe wel klaar mee. het enige waar ik nog op zoek ben is een goed pijlenpakket van rond de 35 euro, dus wie heeft er een tip ?

Back
Bovenaan