Bestelling ter overname

bonbridge1

VWC lid
Ik ben "helaas" toch niet in NL met de jaarwisseling en daarom bied ik mijn bestelling ter overname aan. Het gaat om 2 afhaalbonnen bij de Driesprong in zoetermeer. Afhaalblok: 29 december 2025 tussen 07:45 en 08:00..

Bestelling 1:

Transbomber 144's compound 1 21 % € 129,99 € 129,99
Massive Monsterbeast 400's Displaybox 1 21 % € 179,99 € 179,99
Turbo Blink 1 21 % € 189,99 € 189,99
20% Kassakorting! 1 21 % € -99,99 € -99,99

Totaal € 399,9

en

Bestelling 2:

The Grand stand 400 1 21 % € 189,99 € 189,99
Howling Wolf 2 21 % € 4,99 € 9,98
Fountain 999 1 21 % € 9,99 € 9,99
20% Kassakorting! 1 21 % € -41,99 € -41,99
BTW 21 % € 29,15

Totaal € 167,97

Ik sta open voor een goed bod.

Je hebt behoorlijke prijzen betaald man! Succes met de verkoop, ik laat deze liggen gezien de transbomber voor 79,- weggegaan is. En zelfs 75 als je er 4 kocht.

Bij De Driesprong valt toch wel te onderhandelen over het annuleren van je order, mist je daar een goede reden voor hebt. Sommige verkooppunten vragen een vergoeding in een percentage van het aankoopbedrag voor het annuleren.

Onderhandelen is niet nodig en een percentage betalen al helemaal niet. Je hebt 14 dagen de tijd om kosteloos te annuleren, VANAF het moment dat je de goederen in ontvangst hebt genomen (lees afhaaldag). Dus gewoon beroepen op wet koop of afstand en dat je de koop wil ontbinden. Uitsluitend aantoonbaar gemaakte kosten mogen ze berekenen en die zijn er niet over het algemeen.

Onderhandelen is niet nodig en een percentage betalen al helemaal niet. Je hebt 14 dagen de tijd om kosteloos te annuleren, VANAF het moment dat je de goederen in ontvangst hebt genomen (lees afhaaldag). Dus gewoon beroepen op wet koop of afstand en dat je de koop wil ontbinden. Uitsluitend aantoonbaar gemaakte kosten mogen ze berekenen en die zijn er niet over het algemeen.
Helemaal correct. Ook al is dit vaak het verschil tussen recht hebben en recht krijgen.
Maar even netjes vragen aan de toko doet vaak wonderen. Het is niet leuk en gooit soms een stukje planning in de war, maar officieel moet het geannuleerd kunnen worden ja. Kosteloos zelfs!

Miss wat off topic, als dit zo is waarom doen winkels dan alsof ze van niks weten en ze wijzen naar algemene voorwaarden

Miss wat off topic, als dit zo is waarom doen winkels dan alsof ze van niks weten en ze wijzen naar algemene voorwaarden
Onwetendheid, of de bui al zien hangen qua voorraad correcties, terugbetalingen, tijdsvlakken weer herplannen etc. Het is gedoe... dus dan maar afschrikken. En dat werkt.
Vuurwerk valt niet onder bederfelijke producten of maatwerk en voldoet aan de condities voor de reguliere wet koop op afstand.

Nooit geweten dat je binnen 14 dagen kon annuleren als het om vuurwerk gaat. Lees vaak dat de koop definitief is.

Ik had hier al een keer in een ander topic op gereageerd.

Als een webshop zijn voorwaarden aanpast, en jij dient akkoord te gaan met de voorwaarden voordat de koop definitief is, dan ben je toch als consument akkoord met deze aangepaste voorwaarden?

Ik krijg soms wel eens een mailtje van bijvoorbeeld PayPal oid waarin ze aangeven hun voorwaarden aangepast te hebben.
En dan moet je ook akkoord geven als je hun diensten wil blijven gebruiken.

Er is zelfs een satirische aflevering van South Park over gemaakt: HumancentiPad.

Daar lazen mensen dus niet de voorwaarden, gingen klakkeloos akkoord, en zaten dus wel degelijk vast aan deze voorwaarden.
Ik snap: Amerika VS NL regels, maar het lijkt me toch ergens in zekere mate bindend als je akkoord gaat..?

Correct me if im wrong.

Ik had hier al een keer in een ander topic op gereageerd.

Als een webshop zijn voorwaarden aanpast, en jij dient akkoord te gaan met de voorwaarden voordat de koop definitief is, dan ben je toch als consument akkoord met deze aangepaste voorwaarden?

Ik krijg soms wel eens een mailtje van bijvoorbeeld PayPal oid waarin ze aangeven hun voorwaarden aangepast te hebben.
En dan moet je ook akkoord geven als je hun diensten wil blijven gebruiken.

Er is zelfs een satirische aflevering van South Park over gemaakt: HumancentiPad.

Daar lazen mensen dus niet de voorwaarden, gingen klakkeloos akkoord, en zaten dus wel degelijk vast aan deze voorwaarden.
Ik snap: Amerika VS NL regels, maar het lijkt me toch ergens in zekere mate bindend als je akkoord gaat..?

Correct me if im wrong.
Wat je zegt kan ik volgen, maar een bedrijf kan niet zomaar iets in de voorwaarden zetten wat wettelijk niet kan natuurlijk. Om de consument te beschermen hebben we in Nederland de wet koop op afstand. Daar staat gewoon in dat de consument tot 14 dagen na ontvangst van de goederen bedenktijd heeft.

Hier kun je er meer over lezen: https://www.webwinkelkeur.nl/het-herroepingsrecht-hoe-zit-het-precies/

Het herroepingsrecht is dwingend recht. Dat betekent dat je daarvan niet mag afwijken ten nadele van de consument. Ook niet als dat in algemene voorwaarden staat en daar akkoord voor is gegeven door diezelfde consument.

Of er voor vuurwerk een uitzondering is weet ik niet. Ik heb het nooit willen annuleren of terugbrengen eigenlijk.

Het herroepingsrecht is dwingend recht. Dat betekent dat je daarvan niet mag afwijken ten nadele van de consument. Ook niet als dat in algemene voorwaarden staat en daar akkoord voor is gegeven door diezelfde consument.

Of er voor vuurwerk een uitzondering is weet ik niet. Ik heb het nooit willen annuleren of terugbrengen eigenlijk.
In coronatijd heb ik hier wel een paar met succes gebruik van gemaakt bij winkels die eerst moeilijk deden over terug betalen.

De winkel is toch gek als ze een bestelling niet zouden annuleren zoals deze, het lijkt mij dat dat qua webshop in VuurwerkPOS (of hoe het ook heet tegenwoordig) niet teveel werk is? Want wat er hier verkocht is zou heel makkelijk voor meer geld in december kunnen worden verkocht. De extra omzet en uiteindelijk winst is dan groter dan de tijd die het voor de medewerker kost om de bestelling te annuleren, lijkt mij?

Los van het juridische gedeelte van het verhaal.

Als zich de gelegenheid voordoet om het op te halen, zou ik het lekker bewaren voor op een zomerse avond, of voor de volgende jaarwisseling! Mits je natuurlijk gewoon de knaken wilt om je collectie in het buiteland te kunnen bekostigen!

Back
Bovenaan