Bestellijst zwaar, illegaal vuurwerk bij fouillering

vuurwerkNOP

VWC lid
Delft - Een 19-jarige jongen uit Den Haag werd zaterdag 24 november betrapt met een bestellijst voor zwaar illegaal vuurwerk. De jongen moest verplicht DNA afstaan aan de politie en bij zijn fouillering kwam de bestellijst tevoorschijn.

De telefoon van de verdachte werd hierop in beslag genomen. Op de telefoon stond een foto van een vuurwapen. De hand op de foto kwam overeen met de hand van de verdachte. De verdachte verklaarde dan ook direct dat het wapen van hem was. De politie doorzocht de woning van de verdachte aan
Gentiaan in Den Haag een trof het wapen op de aangewezen plek aan. In de schuur van de woning werd een hoeveelheid vuurwerk aangetroffen. De politie onderzoekt de zaak.

Bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2012/11/26/T380.htm

Dat wordt in de media gebracht als voor ernstige delicten dat dna afstaan.
Sowieso moeten veelplegers bijna altijd dna afstaan, ook worden alle tattoos gefotografeerd en dergelijke.
Echter heb ik al vaker meegemaakt dat mensen gepakt werden voor de diefstal van een tomtom of iets dergelijks, omdat hun dna in de auto werd gevonden.

En dan over dat illegale spul, er kan niet zoveel misgaan als dat er in de media wordt beweert. En ik wens ook niemand toe om gepakt te worden.
Zelf blijf ik zo ver mogelijk van dat spul vandaan.
Het risico wat je wel hebt is dat dealertjes die 2 jaar terug nog nitraten verhandelden nu aan hun opgebouwde netwerk 100x zwaarder spul aanbieden.
En er zit echt een verschil tussen wat fenix nitraten of zwaarder spul als je er nonchalant mee omgaat.

Lekker lang opsluiten! Mensen met wapens moeten keihard gestraft worden! Zo lang mogelijk ook al is deze jonge man pas 19. Gangstertje spelen, had maar lekker wat nitraatjes gekocht in plaats van een wapen.
Beetje triest dat de politie dit op het spoor komt met illegaal vuurwerk anders liep er nog een leeghoofd rond met een doddelijk wapen. Concentreerden die blauwe smartlappen zich maar op serieuze zaken zoals wapens.

Ook zoiets moois
ZWAAR ILLEGAAL VUURWERK

en dan verder op: Vuurwapen en wapen. Nee geen DODDELIJK VUURWAPEN maar vuurwapen en wapen want die heeft iedereen natuurlijk liggen! Maar owee als het illegaal vuuwerk is want dat is dan ''ZWAAR''

Kansloze *** media!

Dat kun je wel zeggen over die wapens djara.
Ben het volkomen met je eens.
Echter in realiteit krijgen ze meestal een geld boete van tussen de 80 en 400 euro.
Pistool zelf kost meestal 240 euro kan je nagaan.

Waar ik me dood aan erger is "een hoeveelheid illegaal vuurwerk". Als er 1 illegale knaller wordt gevonden is het ook een hoeveelheid vuurwerk, gaat weer nergens over!

Lekker lang opsluiten! Mensen met wapens moeten keihard gestraft worden! Zo lang mogelijk ook al is deze jonge man pas 19. Gangstertje spelen, had maar lekker wat nitraatjes gekocht in plaats van een wapen.
Beetje triest dat de politie dit op het spoor komt met illegaal vuurwerk anders liep er nog een leeghoofd rond met een doddelijk wapen. Concentreerden die blauwe smartlappen zich maar op serieuze zaken zoals wapens.

Ook zoiets moois
ZWAAR ILLEGAAL VUURWERK

en dan verder op: Vuurwapen en wapen. Nee geen DODDELIJK VUURWAPEN maar vuurwapen en wapen want die heeft iedereen natuurlijk liggen! Maar owee als het illegaal vuuwerk is want dat is dan ''ZWAAR''

Kansloze *** media!
Ik snap jouw probleem met dat wapen niet echt. Omdat de slechte politieke partijen waar iedereen als een kip zonder kop op blijft stemmen armoede, discriminatie en criminaliteit in de hand werken lijkt het me tegenwoordig niet eens zo verkeerd om een vuurwapen te hebben, gewoon voor het geval dat.

Heel goed dat iemand een wapen wordt ontnomen hoor, maar het ging toch in de volgorde; ontdekking bestellijst > fouillering/DNA afstaan > vondst wapen? Sinds wanneer is hebben van een papiertje met een of andere opsomming voldoende reden om tot fouillering en afnemen DNA over te gaan??

Ik snap jouw probleem met dat wapen niet echt. Omdat de slechte politieke partijen waar iedereen als een kip zonder kop op blijft stemmen armoede, discriminatie en criminaliteit in de hand werken lijkt het me tegenwoordig niet eens zo verkeerd om een vuurwapen te hebben, gewoon voor het geval dat.

Dat denken ze in USA ook nog steeds :rolleyes: en een colimbine meer of minder weegt natuurlijk neit op tegen de omzet en het patriotnisme. lang leve de american dream!

En je mening over ''voor het geval dat''

Ik zie het al voor me een samenleving die een excuus gebruikt ''voor het geval dat'' En die grijze wolk voor het geval dat word al heel snel opgevuld met..Maar hij stak zijn middelvinger op en voor het geval dat hij mij eerst wou neer schieten doe ik het zelf maar...

Nee, '' voor het geval dat'' wij in zo`n samenleving komen lijkt het mij verstandiger om eerst meer macht naar de politie te geven MBT opsporing van wapens drugs en georganiseerd crimineel geweld om dan maar op de koop toe te moeten nemen/en HOPEN dat de politie zich een keer richt op belangrijke problemen in plaats van vuurwerk!!!

In de politiek is het natuurlijk zaak om "voor het geval dat"-situaties zoveel mogelijk te voorkomen, maar een gemiddelde burger die niet in de politiek zit heeft niet de macht om iets aan de onveiligheid in het land te doen, en kan zich enkel voorbereiden op het eventueel moeten leveren van een goede verdediging. Ik vind dat iedereen het recht heeft zichzelf en eigendommen te verdedigen. Als de onveiligheid zo groot is dat dat met een vuurwapen moet, dan moet dat maar. Dat is dan wel weer iets anders dan voorstander ervan zijn om dit ook legaal te maken, zoals in de Verenigde Staten. Daar zie ik niks in.

Back
Bovenaan