Gisteravond aanwezig geweest op de besloten demo van Cafferata. Hier was ik vorig jaar ook, maar gelukkig lieten de coronamaatregelen (QR code) veel meer toe dan vorig jaar! Er waren ook duidelijk meer aanwezigen, catering was tot in de puntjes verzorgd en het bier vloeide rijkelijk.
Ik zeg hierboven wel Cafferata, maar hét nieuws van de avond was dat Cafferata voortaan verder gaat onder de naam 'World Toughest Fireworks'. Een precieze reden werd niet gegeven, maar allicht heeft het iets te maken met het verleden.
De demo zelf was leuk. Mooie producten gezien, man man man wat is dat Showtime toch goed. Helaas bij een aantal producten wel vermoeden van samples (oa Coloring Willows (€75 in de actie, als die zo in de straat staat heb je de box van het jaar), maar ook Dream Chaser (snoei hard) en zelfs de WTF boxjes Ultimate, Intense en Extreme gingen wel érg goed).
Toppers van de demo:
- Sky Blaster. 4 500grammers voor 80 euro. Wat een gigantisch goede cakes waren dit
- Assorted 19 shots. Naast een gaaf label, krijg je ook steengoede cakes met net iets alternatieve effecten.
- Alles van Showtime
- WTF One
De WTF One is natuurlijk een omlabeling van de Katan Grande Special #400, en had daarom mijn extra interesse. En wat een box was dit hoor! Heerlijk grote diversiteit aan effecten, vette brede waaiers en een burst die dik in orde was! Jammer dat hij voor slechts 3kwart ging, en ook de pauzes tussen de cakes (Dus niet tussen compounds) was soms wel erg lang. Maar dat valt natuurlijk altijd te verhelpen. Voor de prijs een top box!
En dan de finale. Ik hoorde al dat Caffero ging uitpakken. 100en shells, 100en singleshots en mines. Wat een geweldige show. Er werd live muziek verzorgd wat net wat extra's gaf voor de finale. Een hele brede setup in het water, waar diverse watercakes (blinkers, vlammetjes in het water) echt heel veel toevoegde. Heel veel shells, heel gave effecten, dikke salutes. Prachtige show! Ze hadden wat in te halen zou je bijna denken