Beperking afsteektijden Oud & Nieuw 2014

Kimberly

VWC lid
Hey vuurwerkliefhebbers!

Ik weet niet zo goed hoe ik dit topic moet beginnen, omdat ik redelijk teleur gesteld ben met de (nieuwe) regeling waarin staat dat de afsteektijd van 10:00 - 02:00 naar 18:00 - 02:00 is veranderd.

Het heeft me veel aan het denken gezet en heb besloten om hier een topic over te maken zodat ik antwoord kan krijgen op de vragen die bij me naar boven komen.

-Zo vraag ik me onderandere af of deze regeling wel reeel is en dus te controleren?
-Kan er nog verandering komen in deze regeling in de aankomende maanden of is dit al het definitieve besluit?
-Hoe zal het gaan met het voortbestaan van ONZE vuurwerktraditie, wordt die in de loop der tijd helemaal uitgebannen of zal het zo ver niet komen?
-En als laatste vraag, misschien wel de belangrijkste: Gaan jullie je houden aan deze nieuwe regeling of toch gewoon lekker stoken :devil: ? Ik bedoel dan niet af een toe een dingetje, maar gewoon de hele dag door lekker bezig zijn.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen met deze vragen en graag hoor ik ook jullie mening :wink: ! Zelf vind ik het de de grootste onzin :mad: !

- Kimberly

Hey Kimberly,

Teleurgesteld ben ik vooral, omdat deze nieuwe afsteektijden geen oplossing zijn voor de problemen die er spelen. Maar ook omdat heel de belevenis van het overdag afsteken, ineens weg is.
Reeel vind ik het dus niet.

Is deze nieuwe regel te controleren vraag je?

Absoluut niet.
Zoals al heel vaak gezegd, de oude tijden waren niet eens te handhaven, laat staan de nieuwe.

Of ik me er aan ga houden?

Wat denk je zelf? :wink:

1. Niet reëel. Niet te controleren.
2. Het is nog niet definitief.
3. Nee.
4. Mensen die ja zeggen horen in het gekkenhuis. Ik niet.

Iedereen zal me wel voor gek verklaren en dat ik hoop op iets wat toch niet gaat gebeuren.
Maar op dit moment is de 18.00-02.00 uur regeling nog steeds niet definitief!
Men hoopt deze per 1 december in te kunnen stellen, maar is nog niet gebeurd !

Ik weet zelfs niet of dit onderwerp al door de eerste kamer is behandeld en het moet sowieso nog in de staatscourant gepubliceerd worden.

Er kan dus nog steeds wat tegen gaan zitten en dat het er mogelijk voor dit jaar niet door heen zou kunnen komen.

Hey Kimberly,

Teleurgesteld ben ik vooral, omdat deze nieuwe afsteektijden geen oplossing zijn voor de problemen die er spelen. Maar ook omdat heel de belevenis van het overdag afsteken, ineens weg is.
Reeel vind ik het dus niet.

Is deze nieuwe regel te controleren vraag je?

Absoluut niet.
Zoals al heel vaak gezegd, de oude tijden waren niet eens te handhaven, laat staan de nieuwe.

Of ik me er aan ga houden?

Wat denk je zelf? :wink:

1. Niet reëel. Niet te controleren.
2. Het is nog niet definitief.
3. Nee.
4. Mensen die ja zeggen horen in het gekkenhuis. Ik niet.

Haha bedankt voor jullie reactie, bracht op de een of andere reden een glimlach op me gezicht ^.^ !

Iedereen zal me wel voor gek verklaren en dat ik hoop op iets wat toch niet gaat gebeuren.
Maar op dit moment is de 18.00-02.00 uur regeling nog steeds niet definitief!
Men hoopt deze per 1 december in te kunnen stellen, maar is nog niet gebeurd !

Ik weet zelfs niet of dit onderwerp al door de eerste kamer is behandeld en het moet sowieso nog in de staatscourant gepubliceerd worden.

Er kan dus nog steeds wat tegen gaan zitten en dat het er mogelijk voor dit jaar niet door heen zou kunnen komen.

Ik blijf ook hopen, dus dan zijn we maar samen gek.
Maar is er niet iets dat kan voorkomen dat deze regeling op 1 december wordt ingesteld? Zouden we bijvoorbeeld niet gezamelijk iets kunnen doen (met VWC)?

Daarnaast zal (een groot of klein) gedeelte van de mensen zich er misschien niet aan houden, maar je voelt je toch beperkt in je mogelijkheden. Ik heb veel liever het gevoel dat ik gewoon kan knallen zonder erbij na te denken dat het eigenlijk nog geen 18 uur is. :copper:

Blijven hopen is het enige, voor de rest is er denk ik weinig meer aan te doen.

Ik heb helaas nooit een 10.00 uurmoment gehad, dus ik moest altijd al vanaf 18.00 doen.
Maar begrijp dat het voor velen een groot gemis is :(

1. Valt absoluut niet te controleren dus ik denk dat veel mensen zich er niet aan houden sterker nog ik denk dat de meesten het nog niet eens weten.
2. Zeker nog niet definitief zoals Patrick al eerder in het topic meedeelde.
3. Nee
4. Voor mij verandert er eigenlijk niet veel omdat wij eigenlijk al de hele dag met een hoop vrienden met de melkbus aan de gang zijn wat bij ons traditie is en wat gewoon toegestaan word. En later op de dag gaan we al helemaal los en een ieder doet bij ons een drankje en een hapje met een groot vuur wat altijd zeer gemoedelijk is. Gezelligheid, veel vuurwerk en een hapje en een drankje gaan bij ons prima samen.
5. Wij gaan zeker de vuurwerktraditie hoog houden..:p:wink::)

1. Valt absoluut niet te controleren dus ik denk dat veel mensen zich er niet aan houden sterker nog ik denk dat de meesten het nog niet eens weten.
2. Zeker nog niet definitief zoals Patrick al eerder in het topic meedeelde.
3. Nee
4. Voor mij verandert er eigenlijk niet veel omdat wij eigenlijk al de hele dag met een hoop vrienden met de melkbus aan de gang zijn wat bij ons traditie is en wat gewoon toegestaan word. En later op de dag gaan we al helemaal los en een ieder doet bij ons een drankje en een hapje met een groot vuur wat altijd zeer gemoedelijk is. Gezelligheid, veel vuurwerk en een hapje en een drankje gaan bij ons prima samen.
5. Wij gaan zeker de vuurwerktraditie hoog houden..:p:wink::)

Haha klinkt ook gezellig bij jullie! Krijg er steeds meer zin in hoe meer ik op de forums lees :D
Puntje 5: Gaan we zeker doen :wink:

-Zo vraag ik me onderandere af of deze regeling wel reeel is en dus te controleren?

vast niet, waar moeten ze ze allemaal weg halen :P hier zijn ze nu al bezig en niemand die er iets tegen doet haha :P

-Kan er nog verandering komen in deze regeling in de aankomende maanden of is dit al het definitieve besluit?

ik hoop het heel graag, ik lees dat het gelukkig nog niet definitief is en ik hoop dat het ook niet zo wordt.

-Hoe zal het gaan met het voortbestaan van ONZE vuurwerktraditie, wordt die in de loop der tijd helemaal uitgebannen of zal het zo ver niet komen?

ik hoop dat het blijft bestaan, ik zorg er zelf wel voor haha. en ik hoop ook niet dat het in de grote steden komt want dan zie ik niets weer, is te ver weg dan.

-En als laatste vraag, misschien wel de belangrijkste: Gaan jullie je houden aan deze nieuwe regeling of toch gewoon lekker stoken ? Ik bedoel dan niet af een toe een dingetje, maar gewoon de hele dag door lekker bezig zijn.

die nieuwe regeling bestaat voor mij niet en zal ook niet gaan bestaan haha, dus ik sta mooi na 10 uur hier in de straat vuurwerk af te steken. en dan zie ik wel wat er gebeurt. :P

probleem met het kunnen controleren van de afsteekregel is in mijn ogen tweeledig.

1. de politie heeft absoluut niet genoeg mensen om alles en iedereen te controleren. Zeker niet als je ook rekening houdt met het feit dat dit eigenlijk een dag is met lagere bezetting.

2. Hoe kan je controleren of je iets afsteekt wat niet mag? Kijk naar de cat.1 producten...je kan je de hele dag vermaken met wondertollen en fonteintjes zonder dat je dan strafbaar bent..en daarbij mag je wel vuurwerk op zak hebben, aangezien dat in mijn ogen niet verboden is.

ik geef het ze te doen hoor.... :wink:

probleem met het kunnen controleren van de afsteekregel is in mijn ogen tweeledig.

1. de politie heeft absoluut niet genoeg mensen om alles en iedereen te controleren. Zeker niet als je ook rekening houdt met het feit dat dit eigenlijk een dag is met lagere bezetting.

2. Hoe kan je controleren of je iets afsteekt wat niet mag? Kijk naar de cat.1 producten...je kan je de hele dag vermaken met wondertollen en fonteintjes zonder dat je dan strafbaar bent..en daarbij mag je wel vuurwerk op zak hebben, aangezien dat in mijn ogen niet verboden is.

ik geef het ze te doen hoor.... :wink:

Potver.. daar heb ik nog niet eens aan gedacht kerel. Je mag dan misschien wel pas vanaf 18 uur afsteken, maar idd.. er is geen verbod om vuurwerk bij je te hebben VOOR 18 uur. En dan gewoon een zooi Cat 1 vuurwerk meenemen en dan zeggen dat je dat had afgestoken. Haha. Thnx voor deze tip! ;)

Ik wacht liever tot 18:00 dan de dag doorkomen met Cat1 rommel. Dat is leuk voor die tijd. Wij freakz moeten gewoon om 10:00 lekker kunnen stoken. Ben t helemaal beu met die regels in Nederland. En dan heb ik t niet alleen over vuurwerk.

Te controleren valt het zeker niet, zoals al meerdere malen aangegeven is er gewoon te weinig blauw op straat.

Besluit is definitief, ik verwacht zeker niet dat het wordt terug gedraaid, eerder dat elk jaar de afsteektijd wordt verkort tot op het einde een totaal verbod, of stoken van 00:00 tot 1:00 ofzo.

Ik ben bang dat inderdaad de traditie op den duur op houd!

-En als laatste vraag, misschien wel de belangrijkste: Gaan jullie je houden aan deze nieuwe regeling of toch gewoon lekker stoken ? Ik bedoel dan niet af een toe een dingetje, maar gewoon de hele dag door lekker bezig zijn.

Lekker vuurwerk verkopen in een vuurwerkwinkel! :) En vanaf 18:00 lekker stoken natuurlijk :wink:

helemaal afschaffen zal niet zo gauw gebeuren maar afsteektijden van 22:00 tot 02:00 horen zeker tot de opties maar een hele traditie uitbannen? denk het niet....

Dit is mijn mening over het hele verhaal.

Als we ons in de voorgaande jaren meschien een beetje meer aan de regels hadden gehouden kwa afsteek tijden was het nooit zo ver gekomen.(hier in de buurt worden nu al cobra's afgestoken geen wonder dat mensen gaan klagen.

Ik denk dat als we allemaal om 10.00 uur massaal vuurwerk gaan afsteken dat een vuurwerk verbod heel snel wordt in gevoerd.

Ik hoop dat dit jaar iedereen zich aan de regels houd kwa afsteek tijden anders kan het heel snel afgelopen zijn met onze vuurwerk traditie:cry:

Dit zelfde geld natuurlijk ook voor vandalisme met vuurwerk.

Kort samengevat als we op deze manier verder gaan hebben we binnen 5 jaar een vuurwerk verbod.

Ps ik ben een vuurwerkfreak die bang is zijn hobby kwijt te raken door een paar Decembernoobs....:mad:

-Zo vraag ik me onder andere af of deze regeling wel reëel is en dus te controleren?

Deze regel is verre van reëel en zeker niet te controleren, of ze moeten op elke hoek van de straat een wijkagentje neer zetten maar helaas voor hun zijn er niet zo veel agenten.

Zoals ik las is het nog niet definitief en is alles nog mogelijk. Maar ga er maar vanuit dat deze regel er wel komt, als het dit jaar niet is, hebben we geluk maar dan zijn we sowieso volgend jaar de pineut.

Ik denk dat ze het wel proberen over een paar jaar deze traditie uit te bannen, maar veel zullen ze er niet mee opschieten aangezien er vele dan vuurwerk gaan halen bij onze oosterburen of zuiderburen.

Nee, zoals gewoonlijk sta ik vanaf 10 uur van alles te stoken, is traditie en die ga ik niet zomaar opgeven omdat een kleine groep erom loopt te zeiken.

Back
Bovenaan