'Belgisch vuurwerk is te vergelijken met handgranaten'

Dinkydau

VWC lid
TETERINGEN - Pieter Huijskens uit Teteringen pleit voor een algeheel vuurwerkverbod voor consumenten in Nederland. "Vuurwerk uit België kun je vergelijken met handgranaten", aldus de voormalig luchtmachtofficier.

Huijskens doet zijn uitspraken in een reactie op het wapenbeleid in Amerika. "In Nederland wordt verontwaardigd gereageerd op het exorbitante gebruik en verkoop van wapens in dat land, terwijl we er niet bij stilstaan dat vuurwerk in Nederland onder de munitiewet zou moeten vallen."

De oud-officier vindt dat in plaats van consumentenvuurwerk er grandioos evenementenvuurwerk afgestoken moet worden tijdens de jaarwisseling. "Ik vind het absurd dat kinderen hun ogen verliezen door vuurwerk en de rest van hun leven gehandicapt zijn." Huijskens vindt het afsteken van vuurwerk ook geen traditie. "Voor de oorlog was er evenementenvuurwerk. Na de oorlog is door de welvaart dit gedoe ontstaan, dat iedereen vuurwerk af mag steken."

http://www.omroepbrabant.nl/Default...rwerk is te vergelijken met handgranaten.aspx

Lijkt wel een recordpoging "hoe krijg ik in een kort artikel zoveel mogelijk onzin verwerkt". Maar liefst 3 keer wordt vuurwerk met wapens vergeleken.

1. Vuurwerk uit België is vuurwerk, geen granaten.
  2. Vuurwerk is geen munitie, maar vuurwerk.
  3. Wapens in Amerika zijn geen vuurwerk.
Compleet gestoord

Maar dan wel voorstander van evenementenvuurwerk zijn! Als vuurwerk uit België al granaten zijn denk ik dat er niks van ons land overblijft.

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha... echt ik lach me dood hoe mensen zich tegenwoordig voor schut zetten.. vuurwerk moet eigenlijk onder wapens en munitie vallen?! kom op zegt.. als luchtmachtofficier zou je beter moeten weten..

Gatver wat leven we toch in een zeikland, laten we eerst die hele defensie eens opdoeken, je krijgt er alleen maar ellende van, veel meer doden en gewonden dan bijvoorbeeld vuurwerkslachtoffers en het kost bakken met geld. Bovendien neemt geen enkel land de Nederlandse defensie serieus, met dit soort figuren in hoge functies.

Zo dat moest er even uit..

Een oud officier, hij zou toch beter moeten weten.
mensen vergeten dat er in belgie allang geen lawine pijlen en shell's voor de consument te koop zijn.
echt levenloze berichten elke keer weer, en mensen die er geen verstand van hebben geloven hem ook nog, en zo krijgt de groen links kant al die mensen aan hun zij.

Je mag niet oproepen tot geweld maar in mijn stripboek zou het ongeveer zo staan ,dit soort gasten moet@@!###$;-@#&*??+.,"$/'#@-;''''''''/$^&*()?&^/$#@!;@#!@# en dat 3 keer per dag

Luchtmachtofficier? Is die kerel tijdens de bezuinigingen ontslagen en is hij nu straalbezopen zijn verdriet aan het verwerken dat hij niet rationeel meer na kan denken?

Als je als land dit soort malloten de oorlog in moet sturen om jouw veiligheid te garanderen...

die vent doet er verstandig aan om zo zachtjes aan gewoon een potje te gaan drinken
en straks gewoon naar buiten te kijken.

Guttegut, geef elke pauper met een mening een spotlight en we worden weer van alle kanten beschuldigd alsof vuurwerkliefhebbers de grootste criminelen ooit zijn..
Jammer dat niemand bij de pers inziet dat ook het Belgische vuurwerk amper overlast veroorzaakt maar dat het meer de poolse knallers zijn die roet in het eten gooien..

1 t/m 2 gram flashkruit/flitspoeder in een kartonnen kokertje een handgranaat? Laat me niet lachen hahahhahahahaha!!!!
Help, de consumentenpotten in Nederland zijn granaatlanceerders!!!
What the f***!!!!!

**FACEPALM**
Iedere bekrompen idioot die ook maar iets tegen vuurwerk heeft haalt hier in Nederland haalt de krant, dat blijkt maar weer eens!

1 t/m 2 gram flashkruit/flitspoeder in een kartonnen kokertje een handgranaat? Laat me niet lachen hahahhahahahaha!!!!
Help, de consumentenpotten in Nederland zijn granaatlanceerders!!!
What the f***!!!!!

**FACEPALM**
Iedere bekrompen idioot die ook maar iets tegen vuurwerk heeft haalt hier in Nederland haalt de krant, dat blijkt maar weer eens!

Jongens we zien maar weer dat notabene een officier vuurwerk vergelijkt met munitie en dan wel handgranaten.

Volgens mij heeft deze Pietertje zijn officiers benaming gekregen bij een pakje boter en vele malen onder het bureau plaats moeten nemen om zijn meerdere te verwennen want iemand in het leger zou toch dondersgoed het verschil wel moeten weten tussen belgisch vuurwerk en handgranaten.

Dat er zulke mensen bestaan in onze samenleving die de functie van officier hebben bekleed vraag ik mij sterk af hoeveel van dit soort onnozele types bij de luchtmacht zitten om dit land te beschermen :frusty::bonk:

Als wij Pietertje moeten geloven loopt de ''trotse'' nederlandse soldaat dus met een pakje choet nitraten en bombero`s rond in Afganistan om voor de wereldvrede het land te beschermen tegen levensgevaarlijke terroristen.

DOUBLE FAIL PIETERTJE

holy shit!? die kerel zet de luchtmacht voor *** zo! Je zou van zo iemand wel kunnen verwachten dat ze niet zo achterlijk zijn om 2 gram flash met granaten te vergelijken! En hij zou trouwens zijn mondje moeten houden als het om bommen gaat :frusty:

Ik hoop dat ze eens een keer gaan beseffen dat alle verbrijzelde handen en afgerukte ledenmaten NIET door flashknallers komt t/m 2 gram.
De Belgische regering (en ook de EU) hebben niet voor niks de veiligheidscontour bij 2 gram gesteld. Ik heb nog nooit een bericht gezien of gelezen dat iemand gehandicapt of invalide is geworden door een <2-grams flashknaller. Ja, je verbrijzelt één of meerdere vingers met de kracht van zo'n flashknaller maar je raakt er zeker niet invalide door.
Zo iets gold in Nederland tot ongeveer 20 jaar geleden ook. Maar omdat de Nederlandse Overheid sindsdien alleen maar kleiploffertjes toestaat die niet eens een deuk in een pak boter kunnen krijgen, wordt knalvurwerk (en klein vuurwerk) vaak onderschat door mensen. Dat levert juist gevaarlijke situaties op!!

Dat er mensen zijn die Oud en Nieuw uit de hand laten lopen en dat er ieder jaar altijd van die Bekrompen geitenwollen-sokken-likkende zeurfiguren zijn die onzin blaten komt door een aantal dingen:

- De beperkte verkoop van vuurwerk, hierdoor is het "spannend" en "speciaal" en lijkt het al oudejaarsavond vanaf de 1e verkoopdag. Alle koopdrang van zowat heel Nederland concentreert zich in de laatste 3 dagen.

- Maar 16 uur van de 365 dagen per jaar dat men vuurwerk mag afsteken. Hierdoor krijgt zo'n dag voor de randdebielen het imago van "de dag dat alles mag". Daardoor blazen ze dan ook meteen gemeentelijk eigendommen op en meer.
Zorg voor vergunsmatig afsteken buiten Oud en Nieuw en je hebt een stuk minder vandalisme door vuurwerk en de zeikfiguurtjes en verbodfetisjisten ervaren stukken minder "overlast".
Feit: in België mag je buiten Oud en Mieuw enkel met een (gratis) vergunning afsteken. Met Ou en Nieuw zonder. Belgen kennen amper vandalisme en overlast en er isbstukken minder vuurwerk met Oud en Nieuw dan bij ons.

- Doordat justitie absurd reageert op kinderen die wat rotjes of kleins afsteken en dit meteen in de regionale krant komt, ontstaat er een verklikcultuur.
Waar anders in Europa (of zelfs ter wereld) vind je een "meldpunt vuurwerkoverlast" en een media die vuurwerkitems baseert op onzin en verdraaide feiten? Juist, alleen in Nederland.

- De jankkwaliteit van knalvuurwerk en klein vuurwerk sinds de afgelopen 25 jaar in Nederland zorgt voor een toestroom uit het buitenland. Logisch, ieder mens dat iets meer "into vuurwerk is" wil kwaliteit voor zijn geld.
De te strenge eisen voor knallers en matten, welke nog onder de lichtste Europese eisen zitten dragen hier aan bij.

Overigends, deze luchtmachtofficier wast zijn handen in onschuld en onnozelheid. Er is inmiddels een scheurtje in de doofpot van Enschede ontstaan en daaruit blijkt dat het Ministerie van Defensie de zogenaamde "vuurwerkramp" zo uit de hand heeft laten lopen.
De door hen afgekeurde AP-23 landmijnen hadden zij illegaal op het terrein van S.E fireworks opgeslagen. Deze zijn tot massa-explosie gekomen en daardoor is er zo'n enorme explosie en verwoesing ontstaan.
Zie Fred-spijkers affaire.
De luchtmachtofficier uit het bericht heeft dus indirect meegeholpen aan het extreme (schijn)veiligheidsbeleid voor vuurwerkopslag in Nederland!
Omdat de Overheid de deksel op de doofpot wil dichthouden zegt ze dat het door vuurwerk komt.
Daardoor krijg je dat de gemiddelde Nederlandse burger meteen denkt dat dit bij de opslag van het plaatselijke tuinscentrum ook kan gebeuren. Ook is men ineens bang geworden voor een vuurwerkopslag van de buurman, die een paar kilo consumentenvurwerk in huis heeft.

Concumentenvuurwerk is geen "bom" en al helemaal geen munitie, zoals toen in Enschede: Pieter Huijskens de luchtmachtofficier, steek je hoofd eens in het zand jongen!

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan