aadjogfanaat
VWC lid
Vanaf wanneer is deze wet eigenlijk echt van kracht, vanaf de publicatie in de Staatscourant van belgië, dus volgende week maandag, of vanaf vanavond?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
ROOSENDAAL - De import van professioneel Belgisch vuurwerk, dat bij onze zuiderburen ook wel 'spektakelvuurwerk' genoemd wordt, zal vanaf volgend jaar een stuk moeilijker zijn.
Tot nu toe konden Nederlandse handelaren met een uittreksel van de Kamer van Koophandel en een btw-nummer professioneel vuurwerk in België aanschaffen en (illegaal) op de Nederlandse markt brengen.
Vanaf volgend jaar is voor de aanschaf van professioneel vuurwerk een vergunning van het ministerie van VROM nodig.
Met het nieuwe vergunningensysteem kunnen politie en justitie effectiever optreden tegen de illegale handel en wordt het een stuk eenvoudiger om sancties op te leggen.
Zowel in België als in Nederland is het spektakelvuurwerk voor de consument verboden.
Afgelopen jaar zijn al goede resultaten geboekt met de aanpak van illegaal consumentenvuurwerk en konden grote hoeveelheden uit Duitsland en België worden onderschept.
Het nieuwe vergunningenstelsel zal volgend jaar worden verwerkt in een wijziging van het Vuurwerkbesluit.
![]()
Het is maar goed dat ze niet ook het belgische consumentenvuurwerk verbieden.
Ik moet nog een 100.000 klapper wat nitraten en vlinders hebben, dit mag gelukkig nog wel.
De overheid in China neemt het probleem van illegaal vuurwerk serieus.
Dus we kunnen nog wat leuke promoties verwachten bij Alpeco dit jaar? Iets in de trant van: "alles (spektakel vuurwerk) moet weg!!"![]()
Ik heb zo het vermoeden dat komend weekeind extra veel nederlandse toeristen Belgie een paar uur gaan bezoeken.
Freaks, ik ben vandaag nog even op visite geweest bij alpeco,
Wat is die zaak achteruit gegaan zeg ( vergeleken met een jaar geleden )
Dit was echter vorige jaren ook al het geval maar dit jaar is het toch wel heel erg.
Totaal geen assortiment meer. alle mooie 150sh blokken niet meer te leveren.
En waar is de oude vertrouwde klantvriendelijke personeel gebeleven ? of hebben ze allemaal daar een zonnebankje gepakt ?
Voorheen was dit voor mij een leuk dagje uit, deze keer was het een trieste dag ...