Belgisch grootste vuurwerkspektakel

moontan

VWC lid
Belgisch grootste vuurwerkspektakel

Tijdens het weekend van 11 juli 2009 vinden in Geel de Geelse Kanaalfeesten plaats. De wereld kampioenschappen waterskiën worden gecombineerd met optredens van artiesten en een kermis. Original Fireworks, marktleider in België op het gebied van vuurwerk, grijpt deze gelegenheid voor het 4e jaar aan om een serieus vuurwerkfeest te organiseren.

Importeur Original Fireworks en winkelketen Zena Vuurwerk met vestigingen in België en Nederland zijn de vuurwerkbedrijven van en voor de echte liefhebber. Het is de bedoeling dat klanten, liefhebbers en medewerkers hun hart kunnen ophalen bij het vuurwerk evenement dat zijn weerga niet kent. De show, zoals deze op 11 juli in Geel zal worden geschoten, door eigen gecertificeerd personeel is qua intensiteit de allergrootste van de Benelux in 2009. Er zijn enkele shows waar iets meer bommen worden afgeschoten, maar deze zijn van een kleiner kaliber. Ter vergelijking: tijdens de laatste 2 minuten van de finale, gaan 1700 mortierballen de lucht in. Een gemiddelde grote vuurwerkshow duurt 15 minuten waarbij in totaal 600 à 700 mortierballen worden gebruikt.
Shows van Original Fireworks kenmerken zich met een signatuur die lijkt op de zgn. Valenciaanse manier van vuurwerk ontsteken. Daarbij wordt een ongelofelijke hoeveelheid materiaal ingezet dat elektronisch wordt ontstoken. De finale blijft maar duren en de hoge snelheid geeft een soort van roffelend effect waarbij het publiek de knallen niet alleen hoort en ziet maar vooral ook voelt. De spetterende finale, een front van 100 meter, draaizonnen, waterbommen en nog andere speciale vuurwerkeffecten moeten de kers op de taart worden bij de Geelse Kanaalfeesten in 2009.
Het kanaal zorgt voor een natuurlijke barrière tussen het vuurwerk en het publiek en de weerspiegeling in het water geeft het geheel een nog spectaculairder beeld. Het vuurwerkgedeelte begint zaterdag 11 juli om 22.00u met een demo van consumentenvuurwerk. Het grotere werk start om 23.00u.
Adres: Geelse Kanaalfeesten: Aqua Ski, Kemeldijk Geel (BE)

Toegang is gratis.

Ik neem aan dat iedereen die dit bericht gelezen heeft zo enthousiast is geworden dat hij/zij ook naar Geel komt de 11e?

Ik ben in ieder geval van de partij.!!!!!

ik ben wel enthousiast
maar geel is een eind weg
is er een mogenlijk heid voor openbaar vervoer in de avond?

Ik kom heel mischien hangt er vanaf of we via belgie rijden of rechtsreeks zonder omweg via luxemburg en dan frankrijk :)

Shows van Original Fireworks kenmerken zich met een signatuur die lijkt op de zgn. Valenciaanse manier van vuurwerk ontsteken. Daarbij wordt een ongelofelijke hoeveelheid materiaal ingezet dat elektronisch wordt ontstoken

Overigens heeft spaans schieten volgensmij niks met hoeveelheid en electronisch ontsteken te maken maar meer met het op Thema schieten met veel dezelfde kleuren en effecten bommen :)

Ik zal hier ook aanwezig zijn.
Ben zeer benieuwd naar de show, aan de plannen zal het in ieder geval niet liggen.
Heb er zin in.

ik zou wel willen maar het is zo ver weg :shy:

Het is voor iedereen ver weg. Maar toch ook geen wereldreis.
Afgaande op de verhalen van voorgaande jaren zeg ik : gaan.
Prachtige show en dan ook nog eens een demo. Verder natuurlijk een hele grote groep liefhebbers bij elkaar wat het geheel nog gezelliger maakt.

ik zou wel willen maar het is zo ver weg :shy:

Het is voor de meesten onder ons ver weg, maar als je met de auto gaat dan valt dat allemaal best mee, voor 1 keertje. Ik moet als ik wil kijken ook zo'n 2,5 uur rijden, maar dat vind ik helemaal niet erg. Bovendien het is op een zaterdagavond en dan valt het met de drukte ook nog best mee.
Kijk voor de zekerheid toch maar even of er files staan en ook niet onbelangrijk snelheidscontroles op flitsservice.nl en vergeet ook niet een tomtom mee te nemen als je die hebt, die berekent de hele rit over hoelang je erover doet en vaak ook nog in 1 keer er naar toe.
Ik ben het er wel mee eens dat met openbaar vervoer zo'n eind wat lastiger zal zijn, maar goed. Het is maar wat je er voor over hebt.

Ik zou als je echt wilt kijken naar zoiets zeggen: DOEN!

Zeker weten van de partij. Het is net wat Moontan al zegt: het is geen showtje he.
Het is een heel programma op zich. En de grootste meeting die er is

Heel klein tipje van de sluier

De voorbereidingen voor de Geelse Kanaalfeesten in Olen, naderen de climax. De meeste medewerkers kijken er al maanden naar uit en er zijn er, die er over hebben gedroomd. Veel van de grote vuurwerkbedrijven uit Nederland en België zullen aanwezig zijn. En natuurlijk veel echte vuurwerkliefhebbers. Een kritisch publiek maar Original Fireworks zal er alles aan doen om ze niet teleur te stellen. De profshow is geschreven volgens de signatuur van Original en Zena: Vol gas!

Het vuurwerkgedeelte begint zaterdag 11 juli om 22.00u met een demo van feestvuurwerk. Het is geen klassieke demo maar een showtje met voornamelijk Belgisch consumentenvuurwerk. Hieronder staat de show beschreven. Het is vrij uniek dat een beschrijving van een vuurwerkshow vooraf bekend wordt gemaakt. Maar omdat de mega kers op de taart toch pas om 23.00u komt, vindt Original Fireworks het niet erg om vooraf de liefhebber een kijkje in de keuken te gunnen. Hieronder kun je lezen hoe de consumentenshow er uit gaat zien.

LEES VERDER OP:

http://www.vuurwerkbelgie.com/nieuws.php

http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?p=165023#post165023

Moontan, 3xh en andere mensen die naar geel gaan, misschien leuk om af te spreken om zo met zijn allen van de show te genieten?

Misschien even wat drinken gezellig.

Back
Bovenaan